Bylo by to řešení za cenu jedné letenky, ale lepší asi bude čekat až do roku 2050?
P.S. pokud je dnes v některých letadlech na oalubě dostupná i wifi zdarma a přátelé tak mohou sledovat vaši online polohu, to je copak natolik nemožné vyrobit nějaký prozatimní dodatečný modul klidně na podobné bázi?
Zajímavá 0 před 2374 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Žádné takové jednoduché zařízení neexistuje. Nelze zaměňovat za WiFi napojenou na pozemní vysílače. To je hračka pro zábavu cestujících. Nad pevninou mají letadla spojení rádiové pomocí odpovídačů každou vteřinu a jsou viditelná primárními radary. To není možné nad oceánem. Tam se postupně rozšiřuje satelitní spojení ADS-C, které teď už mají všechna letadla, která létají transkontinentální lety. Nařízení sleduje častější frekvenci spojení.
Upravil/a: Hlada
0 Nominace Nahlásit |
Bohužel je to celé trochu zarážející jak nejen aerolinky ale i například železniční přepravci používají technologie doslova z minulého století a adaptace novějších je u nich běh na velmi dlouhou trať, přitom tu jde o životy, nerozumím tomu proč vlády pokročilejší parametry monitorování prostě nenařídí stylem „buď to bude takhle, nebo s tím šrotem zůstanete sedět na zemi“ … zřejmě jako vždy je to celé prolezlé lobby, a sebemenší změna je neřešitelný problém.
Upravil/a: anonym
0
před 2374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Důvod je jednoduchý: zatím takové zařízení mít nemusí. Sledování v minutových intervalech se má zavést za 3 roky. Prostě je to záležitost legislativy a byrokracie. Pro mně je taky nepochopitelné, že se různá technická a legislativní opatření zavádějí, až když dojde k několika neštěstím a nejen v letecké dopravě.
0
před 2374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ono to také může souviset s tím, že jakékoli zařízení vyvinuté pro namontování do letadla musí projít poměrně důkladnou certifikací (aby se omezila pravděpodobnost poruchy a hlavně rušení dalších přístrojů)
0
před 2374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hm. Srovnávat to z WiFi je trošku zcestné. Pro WiFi stačí jedna frekvence na satelitech!!!!! a chytá to každý kdo je v dosahu. Obráceně by musel satelit chytat všechna letadla, což technicky je sice proveditelné ( když to mají i automobily), ale není kdo by to nepřetržitě sledoval. Myslím si ,že dosavadní způsob je dostatečný, pilot nebo nouzový systém se sám přes satelit přihlásí, nicméně pokud někomu rupne v kouli, nebo je porucha, nic nenaděláš. Letadla létající přes oceány takto vybaveny být musí.
0
před 2374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek