Avatar uživatele
autacek

Proč se letadla nedovybaví jednoduchým sekundárním systémem pro sledování polohy?

Bylo by to řešení za cenu jedné letenky, ale lepší asi bude čekat až do roku 2050?

https://zpravy­.aktualne.cz/zah­ranici/patrani-po-mh370-konci-objasnit-nejvetsi-leteckou-zahadu-v-h/r~6f56f8a86­27411e88807ac1f6b220e­e8/

P.S. pokud je dnes v některých letadlech na oalubě dostupná i wifi zdarma a přátelé tak mohou sledovat vaši online polohu, to je copak natolik nemožné vyrobit nějaký prozatimní dodatečný modul klidně na podobné bázi?

Zajímavá 0 před 2374 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Žádné takové jednoduché zařízení neexistuje. Nelze zaměňovat za WiFi napojenou na pozemní vysílače. To je hračka pro zábavu cestujících. Nad pevninou mají letadla spojení rádiové pomocí odpovídačů každou vteřinu a jsou viditelná primárními radary. To není možné nad oceánem. Tam se postupně rozšiřuje satelitní spojení ADS-C, které teď už mají všechna letadla, která létají transkontinentální lety. Nařízení sleduje častější frekvenci spojení.

Upravil/a: Hlada

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Bohužel je to celé trochu zarážející jak nejen aerolinky ale i například železniční přepravci používají technologie doslova z minulého století a adaptace novějších je u nich běh na velmi dlouhou trať, přitom tu jde o životy, nerozumím tomu proč vlády pokročilejší parametry monitorování prostě nenařídí stylem „buď to bude takhle, nebo s tím šrotem zůstanete sedět na zemi“ … zřejmě jako vždy je to celé prolezlé lobby, a sebemenší změna je neřešitelný problém.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Důvod je jednoduchý: zatím takové zařízení mít nemusí. Sledování v minutových intervalech se má zavést za 3 roky. Prostě je to záležitost legislativy a byrokracie. Pro mně je taky nepochopitelné, že se různá technická a legislativní opatření zavádějí, až když dojde k několika neštěstím a nejen v letecké dopravě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Ono to také může souviset s tím, že jakékoli zařízení vyvinuté pro namontování do letadla musí projít poměrně důkladnou certifikací (aby se omezila pravděpodobnost poruchy a hlavně rušení dalších přístrojů)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Hm. Srovnávat to z WiFi je trošku zcestné. Pro WiFi stačí jedna frekvence na satelitech!!!!! a chytá to každý kdo je v dosahu. Obráceně by musel satelit chytat všechna letadla, což technicky je sice proveditelné ( když to mají i automobily), ale není kdo by to nepřetržitě sledoval. Myslím si ,že dosavadní způsob je dostatečný, pilot nebo nouzový systém se sám přes satelit přihlásí, nicméně pokud někomu rupne v kouli, nebo je porucha, nic nenaděláš. Letadla létající přes oceány takto vybaveny být musí.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek