Dovolím si Drapovi oponovat. Konstruktér musí vždy vyhovět požadavkům zákazníka, tudíž ve většině případů armádě. Ta nepotřebuje jen „tryskáče“, ale pro pozemní operace též stroje, které umějí startovat a přistávat na krátkých plochách a umožňují např. za přízemního letu výsadek lidí i techniky.
0 Nominace Nahlásit |
Turbovrtulové motory se používají tam, kde není kladen důraz na rychlost, ale na dlouhý dolet. Mají totiž jen zlomek spotřeby dvouproudových motorů. Většinou slouží jako letouny dopravní a výsadkové.
0 Nominace Nahlásit |
Ještě je dobré poznamenat, že vrtule jsou poháněny buď pístovými motory nebo turbínami. Oboje to má sice zvenku vrtule, ale pořizovací cena, vlastnosti a provozní náklady za různých podmínek se zásadně liší. Podstatné je, že letadla pro přepravu osob mají malý příčný průřez a lehký náklad, zatímco u nákladních letadel se požaduje veliká nosnost a někdy i objem. U letů na krátké vzdálenosti nestojí za to stoupat do 10 km a zase dolů atd.
Upravil/a: magorvkleci
0 Nominace Nahlásit |
Odpověď je snadná. Konstruktér, který konkrétní letadlo navrhoval použil takové řešení, proto že to považoval za výhodné.
0
před 2515 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek