Zdarec, Víte, když jsem se jednou vydal na výlet do Pardubic, všiml jsem si, že trolejové vedení pro trolejbusy je dvojité, a že trolejbus má místo jednoduchého lyžinového sběrače(známý z tramvají a el. lokomotiv)dvojitou kladku(na mě pantografová kladka působí moc zastrale). Proč ale mají trolejbusy dvojitou kladku místo jednoduchého lyžinového sběrače a proč je trolejbusové vedení dvojité? To je dvojité vedení zapojeno dohromady jako dvojfáze nebo rozděleně jako fáze-nulák?
Zajímavá 0 před 3758 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tramvaj nebo vlak (lokomotiva) jako druhý vodič používají koleje…
Trolejbus koleje nemá, takže pro uzavření obvodu (aby mohl téci elektrický
proud) potřebuje dva vodiče – a je jedno, zda jde – by šlo,
o fázi-nulu (střídavé U) a nebo plus-minus (stejnosměrné).
Na jeden drát by to nejelo…
😉
0 Nominace Nahlásit |
a jak by jsi měl uzavřený okruh kdyby tam byl jen jeden drát?
U vlaků či tramvají je druhym drátem kolej,u trolejbusů je to ten druhý
drát. Po propojení těch dvou by nastal tvrdý zkrat..1 drát je fáze
,druhý nulák.Bez uzavřeného elektrického obvodu by to nefungovalo.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3758 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek