Avatar uživatele
Savier

Proč má Evropa oproti Americe mnohem hustší síť železnic?

Je to až k neuvěření.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Syd před 2 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Evropa má jiné potřeby, Evropa má mnohem hustší síť lidských sídel, jinak členitou krajinu atd.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Filip84

Savier: železniční síť, síť tratí, nebo síť tratí s osobní železniční dopravou? To je, trochu, rozdíl.

Síť tratí je řidší, protože demografické rozmístění obyvatelstva je jiné. Jsou, především, ve velkých městech, takže železnice spojují velká města a hustá síť je kolem velkých měst. Tratě vznikaly především kvůli towaru a towar se robil ve velkých městech a převážel, primárně, mezi velkými městy.

Evropa, teda hlavně střední Evropa, je království vesnic a městeček. A v každým tom městečku byl průmysl, proto se místní drahá uživila.

Ale ani Evropa nemá hustou síť všude. Hustá železnice je doménou, zejména, Němců. No tak my, Rakousy, Říše. Polsko tak hustou síť nikdy nemělo, to samé Balkán nebo severské země, třeba.

Železnice vznikala v době, kdy neměla Konkurrenz. Měla monopol, byla drahá, si představ, že by Tě jízdenka na 3. třídu z Ostravy!!! do Prahy vyšla na cca Kč 10,000.00. Ale neměla Konkurrenz a byla furt levnější, než diligence.

První Konkurrenz přišla v podobě autobusové dopravy. Jo, ale ne. Přišla tak v Říši a Mussolinilandu, kde měli dálnice a byli s to na ně vyrobit relativně kapacitní, pohodlný autobus, co to uháněl 60 – 80, což byl na tu dobu frmol. Aurobusy do vesnic se moc neuživily a mezi městečky byly pomalé, stavem silnic, konstrukcí busů. A přišla zima a bylo po busech! Takže, víš jak…

Druhá Konkurrenz přišla v podobě individuální dopravy, a tu se Gringos a Evropa rozchází.

Gringos nebyli rozbombardovaní, takže v padesátkách nevídaný progress. V západní Evropě bylo hovno, a kdo měl BMW Isettu, nebo Zündappa, byl král silnice! A u nás se budoval světlý zítřek, železnice byly od toho, aby vozili uhlí, rudy a mírumilovný pracující do werku na šichtu a že šichty, no a železničáři hrdinní budovatelé socialismu.

Americkou osobní dopravu pohřbila doprava letecká. Jedna železniční společnost za druhou zkrachovaly, až to vzal do rukou stát a vznikl Amtrak. No a ten provozuje dálkový vlaky dodnes. Místní vlaky, vyjma velkých měst a jejich okolí, se neuživily, no tak se neprovozovaly – nikdo tam nic nedotuje.

V Evropě, samozřejmě, taky IAD a samolety představovaly Konkurrenz, jenže železnice se dotují. A dálkové vlaky se vyplatí i na komerční basis, Evropa to má jinak.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
plebs

Podle odhadu je to tradice dostavníky kovbojové s kolty za pasem koně, později všechno největší dlouhá léta osmiválcová monstra až asi od roku 2010 sníženo na přijatelných okolo 10l/100 km no a nyní již se snaží ještě o nižší spotřebu.

Nový příspěvek