Myslím, že plastové lahve se po použití vyhodí, takže se musí likvidovat a vyrobit znova – další náklady navíc.
U skla se náklady na výrobu započítavají jen jednou, lahve se používají opakovaně – zřejmě mytí je levnější než likvidace plastu, dále je třeba připočítat i výrobu.
Jinak náklady na přepravu se nebudou zřejmě lišit.
Našla jsem, že zřejmě to tak bude.
"Zatímco obaly ze skla musí podle zákona obaláři recyklovat ze 70% (v případě zálohovaného skla se starají o 96 % vrácených lahví), plastových obalů jen 27%.
Při nákupu nápoje v jednorázové lahvi průmysl účtuje lidem
kompletní náklady na její výrobu (u opakovaně používané jen náklady za
jeden oběh). Zálohování je tedy ekonomicky výhodné pro občany a
nevýhodné pro průmysl"
Daniel Vondrouš
http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A090217_210849_ekonomika_anv
Upravil/a: quentos
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos Nahlásit |
Je to proto, aby byli zákazníci motivováni k nákupu sirupu v ekologickém skleněném obalu.
1Kdo udělil odpovědi palec? BergySeltzer
před 2759 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
O sklo je menší zájem. Je těžké, „musí“ se vracet, může se
rozbít… Ony ty plastové flašky výrobce taky něco stojí, možná víc,
než umytí skla. Skleněná láhev je i ekologičtější, možná výrobce
přihlíží i k tomu (haha, silně pochybuju).
Doplňuju: mezitím předběhnutý :)
Upravil/a: BergySeltzer
0 Nominace Nahlásit |
Ahá, takže výrobce zaplatí nejenom výrobu/pořízení obou flašek, ale povinně odvádí ještě poplatek za recyklaci a ten plast zdražuje…
Nebyl bych si tak jistý, že sklo je ekologičtější. Je to jedna z energeticky nejnáročnějších výrob a protože mají skleněné obaly daleko vyšší hmotnost, musí se připočítat ještě dopad z dopravy. Na druhé straně se opakovaně využívají (mytí – další dopad), těžko říci jaký je celkový výsledek.