Nejsem schopen si pořádně zapamatovat asi to že v 11. ráno a večer si
mám brát prášek a nedaří se mi zapamatovat látku ze školy. Přesto si
snadno zapamatuji datum narození 10 lidí i když to slyším (nebo
vidím)jen jednou. Také jsem si po mnoha posleších zapamatovat 3 povídky od
Šimka a Grossmanna které se čtou 6 – 8 minut a dokážu to bez problému
odříct a ani bych nemusel začínat od začátku. Co (nebo jak) by jste tento
stav popsali či nazvali ??
Doplňuji:
ty povídky jsou : Můj první mejdan, Jak jsem se učil kouřit, Jak jsem
ochořel a Jak jsem se stal nezaměstnaným
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? bolak, briketka10 před 3798 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nechoď na majdan, nekuř, pak neochoříš, tím pádem nezaspíš a stále budeš mít práci.
0 Nominace Nahlásit |
taky si ledacos nepamatuju mám
na to ale diagnózu doporučuji Ti
objednat se k Tvému obvodnímu
lékaři a ten Tě pošle ke specialistovi..
2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?zzzzz, anonym Nahlásit |
Nevím, jak bych ho nazval, ale nechal bych se od obvodního doktora objednat ke specialistovi. Může to být příznak vážnějších problémů.
4Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, anonym, martin21000, gecco
před 3798 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10 Nahlásit |
Mluviš zřejmě o pracovní paměti, která slouží k dočasnému uchování informací a práci s nimi. Tento druh paměti umožňuje zapamatování, porozumění a učení.
Potřebuješ ji kupříkladu při čtení článku v novinách. Po
přečtení úryvku bys měl být schopný svými slovy zopakovat o čem se
v něm píše. 😉.
Doplňuji:
Problémy má i řada dospělých. Ne všichni si to však přiznávají. Chce
to nepřestávat myslet :)…
Upravil/a: Dane
0 Nominace Nahlásit |
Nejspíš je to tím že povídky šimka a grossmana dávají smysl, a to co se učíš ve škole jsou blbosti, který ti navíc ještě učitel říká na přeskáčku, takže na sebe nijak nenavazujou. Já měl to samý, ve škole tě totiž učej především papouškovat, kor pak na střední, to když bych si teď prolítl sešit, tak 95% věcí který jsme tam brali jsem nikdy v životě neviděl vlastníma očima, nikdo nám je ve škole neukazoval, přesto že jsme se o nich učili denodenně 4 roky. A i spolužák který z těch předmětů měl za 1, a uměl nazpaměť několik stránek definicí, tak když jsi se ho zeptal na nějakou věc z toho co odrecitoval: „hele, a co je todle vlastně zač, jak to vůbec vypadá?“ tak ti na to řek: „tyvole já nevim“… a fakt nevěděl, a přesto měl výbornou, a nikomu to nepřišlo vůbec divný :)
A já sám měl stejně podivnou paměť jako ty, já si taky nepomatoval látku, i když ty věci sem třeba věděl, tak když jsem byl zkoušenej a dostal jsem jen název kapitoly a všechno co o tom vím, tak to většinou dopadlo špatně protože sem si na moc nevzpomněl, narozdíl od toho když mi zkoušející pokládal konkrétní otázky který se měli řešit. Nebo jsem si nepomatoval text kterej jsem četl nahlas, ale ani slovo, češtinářka z toho uplně vyšilovala, ona řekla „bolak čti“ já četl, 2 stránky nahlas celé třídě, a pak se mě zeptala na něco z toho co jsem četl a já ani nevěděl že tam něco takovýho bylo v tom textu, a když mě požádala o schrnutí, tak sem jí normálně řek, že si nic nepamatuju, že si nepamatuju nic z toho co čtu nahlas, ale ona si myslela že si z ní dělám legraci. Nebo další libůstka mého mozku je, že si občas nemůžu vzpomenout na nějaký slovo, a stává se mi to dost často, ale i když si nemůžu vzpomenout, vím kolik to slovo má slabik, vím že ve prostřed je R, vím kolik to má písmen, když jsem ještě chodil do školy, tak sem věděl na který straně v sešitě to slovo je, jakou barvou je podtržený, ale co to bylo zaslovo, to sem si zaboha nemoch vybavit. :)
Jinak tobě bych radil si vždycky kapitolu rozdělit na 10 základních bodů (zapomatovat si 10 slov o kterých budeš mluvit) a na tom potom budeš stavět. Takovou osnovu jako když píšeš sloh, protože nejhorší je když toho hodně víš, víš že toho hodně víš, ale nemůžeš si vzpomenout o čem toho hodně víš :) Další věc je, že by sis měl o těch věcech hledat informace sám. Nespolíhat se jen na to co ti řekl učitel, ale sám se mrknout na internet co tam je o tom napsaný, a jak to vlastně vypadá. Budeš tak mít větší možnost mluvit na daný téma než ostatní, protože ty když něco ze sešitu zapomenou, tak nemaj z čeho brát, ale ty můžeš střílet i mimo učitelovy vědomosti, na cokoliv si vzpomeneš z toho cos čet, když ti dojde řeč. Navíc učitel uvidí i to že ses o to zajímal ve vlastním čase, a nebral si jen to nutný zlo, co máš od něho. A za třetí, můžeš narazit na učitelovu chybu, a tu mu pak omlátit o hlavu. Vem si že on studoval před 30 lety, a určitě je v jeho výkladu spousta věcí, který už se dneska viděj jinak, tudíž máš unikátní možnost ho znemožnit před celou třídou. Taky se můžeš ptát i na věci mimo jeho výklad, čímž za 1. učitel uvidí tvůj projevený zájem a budeš mít u něj + a za 2. zdržíš hodinu a možná zachráníš i několik spolužáků od zkoušení. Další možnost co dnes je a my jsme neměli, je nahrávat si jeho výklad, nejlépe asi do AMR souboru na mobil. Pak si to můžeš přehrát do počítače a když v sešitě narazíš na něco co tak úplně nechápeš, stačí si to pustit přesně tak jak to ušitel vykládal. Případně si můžeš pouštět ty hodiny který maj bejt další den večer před spaním. Však vono už ti tam něco uvízne.
0
před 3796 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4655 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1665 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1340 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |