Avatar uživatele
terry

Při stání na křižovatce stojíte ne brzdě po celou dobu nebo jen když auto nestojí na rovině?

Doplňuji:
Když tedy my všichni, já i vy, stojíme ne brzdě, jen když je to potřeba, z jakého důvodu mi 4 auta z 5, která stojí na křižovatce přede mnou, svítí do očí brzdovkama?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: terry

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Hlada, Drap, zzzzz před 4403 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Proč bych měla stát na brzdě? Nestojím ani na spojce, dokonce ani na plynu! Každý pedál je k něčemu- když stojím na rovině a STOJÍM, brzdit netřeba!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Na brzdě jen pokud je to nutné

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

jen když je potřeba, nevidím důvod pro něco jiného…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
manon

Protože my, co na ní stojíme, se to bojíme napsat :D U nás ale taky nikde není rovina :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

proč stát furt na brzdě? ve městě bych na ni stál každých 5 minut.Pokud je potřeba tak na ni šlápnu ale zbatečně ne.
Jednou se mi stalo že mi ušel vzduch z brzd a já ne a ne zastavit.Nakonec jsem zastavil podřazováním a vyvrácením dvou stromů o které jsem se nakonec zastavil.Výhoda přední radlice.(Tatra 813 8×8)
Doplňuji:
lukas.zmizik
v určitých případech bych s tebou souhlasil,tahle ochrana je hlavně u vlaků ,ale neplatí to když urveš brzdový hadice.Což se mi právě stalo. To je to samé jako když urveš hadice u normálního auta a vyteče ti kapalina tak to taky skoro nebrzdí.A brzdy se ti přece nezablokují. A jinak moc pravdu nemáš,pokud ujde vzduch auto nebrzdí- dost častý případ u DH112 nebo u jiných strojů co používaly tento systém. Když zaparkuješ HONa(DH112) na kopci a uteče ti vzduch tak ho najdeš pod kopcem. Vzduchojem ti přece vytváří tlak co ti při sešlápnutí brzdy zmáčkne pakny,pokud tam tlak není tak ty pakny prostě nesevřou a auto nebrzdí.
Jezdím trucktrial a tohle je tam docela časté takže mě to nemusíš učit.Pak jediná účinná brzda je motor nebo strom.

To samé u vlaků,před odpojením hadic vzduchu při odpojování vagonů musíš zavřít ventily,jinak ti zmizí tlak a vlak nezabrzdí.

Upravil/a: honza19hk

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Nevím. Nepřemýšlím nad tím jakou brzdu používám, ale auto stojí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ella

stojím, protože z nějakého důvodu kdekoliv v Praze, jakmile mi zhasnou brzdová světla, tak se debil za mnou začne okamžitě rozjíždět… tak pardon, ale nestojím o nabouranej kufr…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rocker

Teď ne,ale když jsem měl Octavii v automatu,tak jsem musel.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
tazalka

Pokud máte strach, že vám auto ujede i na rovince, používejte radši ruční brzdu. A to i na kopečku. Navíc mít nohu na pedálu několik minut v kuse mi osobně docela vadí…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Já se na pedál brzdy nepostavím a nepostavím. Je pod volantem hodně vepředu a střecha auta je nízká abych se v autě postavil.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Jestliže jsem v městské koloně, tak ano. Zhasnutí brzdových světel umožní rychlejší rozjezd kolony.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

stojím vždy… nejednou se mi stalo, že jsem na brzdě nestál a auto pomaličku třeba couvalo a já si toho ani nevšim…

honza19hk …kdybys znal princip vzduchových brzd, tak bys věděl, že pokud tlak vzduchu klesne, auto se zabrzdí a ani se nerozjedeš… funguje to přesně naopak a je to logické…pokud by brzdy přestaly fungovat při úniku vzduchu, pak by takové auto nemohlo ani na cestu…
Doplňuji:
honza19hk … to je sice hezké, ale ve standardní pozici – bez vzduchu – jsou pakny v poloze zabržděno a dokud nenatlakuješ vzduch, neodbrzdí se – tedy odbrždují se tím, že do nich přivedeš vzduch a zabrzdí se vypuštěním… není to naopak, jak si myslíš, tatru nerozjedeš aniž bys měl minimálně osm natlakováno… a důvod už sem říkal… tak že pokud se ti urve jedna hadice, systém brzd je dvouokruhový a jistící ventil zamezí tomu aby ti utekl vzduch i z druhého okruhu… o tom, jak to funguje v soustavě, když zmáčkneš brzdu nebo zatáhneš ruční brzdu ses měl dovědět už v autoškole…s ka­palinovou brzdou to srovnávat nemůžeš, tam to platí naopak – pokud uteče kapalina, je kolo odbržděné… a taky to nemůžeš srovnávat se vzduchokapalinovou brzdou, která na tatře rozhodně není, a která funguje jako kapalinová akorát s tím, že obsahuje vzduchový posilovač…tohle mají třeba avie… pokud jezdíš trucktrial, je-li to vůbec pravda, tak se to nauč, mě to učit nemusíš, já to přímo vyučuji v autoškole ostatní, osm let sem jezdil na kamionu, nyní krom té autoškoly na buse…

Upravil/a: lukas.zmizik

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zzzzz

No já se přiznám, na brzdě stojím celou dobu. Někdy i na spojce. Já vím, já vím, neměla bych, je to zlozvyk. Tu ruční, si zatáhnou nemůžu, to bych na ni určitě zapomněla a spálila ji

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek