Záleží na autě a uložení nákladu…
Poslední dobou jezdím autem, které nejenže si naklápí světla podle
aktuálního naložení samo, dokonce i samo přepíná dálkové a
potkávačky (podle vyhodnocení okolního provozu)..
Pohoda…
😉
To „méně, než dálková“ – to bude případ LED, laser nebo bixenonů
aut z několika málo posledních let…
😉
___
Na Š105 stačilo do kufru naložit (vyložit) cca 30–50 kilo – a už to
bez manuálního přepnutí ´nešlo´…
0 Nominace Nahlásit |
Není to o váze nákladu, ale o předozadním náklonu vozidla, který se musí kompenzovat nastavením světlometů. Záleží na autě a na způsobu, jak je naložené. Například Roomster N1 s vyjmutými zadními sedadly a naložený převážně mezi nápravami nepotřeboval žádnou úpravu nastavení. Fabia Combi s velkým převisem za zadní nápravou – už 30 kg v kufru je na nastavení světlometů znát.
0 Nominace Nahlásit |
Záleží v jakém autě. Když jedu v noci v P-partneru, tak změna v jedné osobě na zadních sedadlech znamená přenastavení světel tak abych já rozumně viděl a nesvítil jiným autům do oken.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, sklon světel při plně naloženém autě měním – obvykle mne probliknou, že je oslním.
0 Nominace Nahlásit |
Jednoznačně záleží na typu auta a jeho vybavení. Při tvrdším pérování a menším zavazadlovém prostoru to nebývá kritické. Při měkčím pérování (třeba většina Škodovek) už stačí osazení 2 osob na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru 50 kg a je nutno sklon nastavovat. A je nutno přiměřeně klopit tak, aby tlumená svítila (pokud se nemýlím-viz vyhláška) cca 30m před vozidlo.
0
před 2802 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Gecco. Ono i normální žárovky, pokud je někdo dá vysoko, tak nablízko maj hodně podobnej efekt jako dálková světla. V noci mám kolikrát problém i s pitomcema co jedou za mnou, nejsou schopni si světla srovnat, nalepěj se mi za zadek a vykukujou, jestli by třeba nemohli předjíždět. A že já kvůli nim musím zpomalit protože mně oslňujou přes boční zrcátko jim nedojde…
Jasně – pražit do očí (zrcátek) umí někteří umělci
i mlhovkama…
😉
Já reagoval na to „méně, než dálková“ – a ta světla, která
zmiňuju, ´skoro´ oslňují, ale neoslňují opravdu.
___
Takové „umělce“ – to auto umožňuje šlápnout na brzdu, aniž
přeruší přívod paliva – takže takovejm prostě rožnu brzdovky, ale
nezpomalím…
😉