Pokud součin ramene síly a síly na straně cestujích bude větší než součin ramene síly a síly na straně řidiče, tak se převrátí. To je fyzika ze ZŠ.
0 Nominace Nahlásit |
Nepřevrátil, s takovou možností se při konstrukci počítá.
Ale rozložení váhy by se změnilo, zvýšilo by se zatížení zadní
nápravy. Tento manévr se používá například v případě, kdy se autobus
nemůže rozjet na zledovatělé vozovce.
0 Nominace Nahlásit |
Tady je zase fyziků! Nejsou zadána ramena sil ani síly, ale každý už dopředu ví, že se nepřevrátí.
Při splnění jistých podmínek by se převrátit mohl.
0 Nominace Nahlásit |
Nepřevrátil, nanejvýš by se mu nadlehčila přední kola. Autobus váží takových 7 t a převis za zadní nápravou je příliš malá páka.
0 Nominace Nahlásit |
Autobus asi ne, ale někdy v padesátých(?) letech i u nás lítal jeden takový dopravní letoun, co se při nakládání zavazadlového prostoru musel podepírat tyčí, aby nespadl na ocas. Po nastoupení lidí se pak dovážil a mohla se tyč odstranit. Zkusím najít, co to bylo zač.
Tuším Il-12, a Il-62 měl takovou nožičku dokonce vysouvací.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/503_Ilyushin_IL.12_CAAC_(11565153825).jpg
http://img.planespotters.net/photo/364000/original/P-885-Air-Koryo-Ilyushin-Il-62_PlanespottersNet_364013.jpg
Upravil/a: mzm
0 Nominace Nahlásit |
Pokud chceš zkoumat extrémí citlivost vyváženosti nákladu na bezpečnost dopravy, pak se místo na autobusy zaměř spíš na leteckou dopravu. Tam je vyvážení nákladu kriticky důležité a chyby ve vyvažování či v pohybu špatně uchyceného nákladu už způsobily řadu pádů letadel … u autobusů tohle problém obvykle není, ale je dost dobře možné že kdyby všichni cestující začali pobíhat synchronizovaně z levé části autobusu k pravé a zpět, tak by ho na bok v zatáčce převrátit mohli, teoreticky 🙂 chce to propočítat, ale nestává se to protože cestující nejsou vždy všichni sebevrazi.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
A hrozilo by je vyklopení v ostřejší zatáčce, kdyby cestující obsadili sedadla jen na jedné straně?
Jo, ty dnešní asi jo, teď je všechno těžší, větší. Já si pamatuju, že tolik vážilo kdysi RTOčko. I dnešní auta jsou o polovinu těžší, než auta stejné kategorie před 30ti lety, páč jsou nacpána pičučinkama. 🙂
RTO – ve wiki píšou 8,5–9t – vzhledem k tomu, že byl menší, jak dnešní autobusy, tak to vychází nastejno. O pohodlí a výkonech se asi nemá cenu bavit. Jezdil jsem s RTOčkem do školy. :)