Zdravím, vím že není správné si objednávku na dobírku nevyzvednout, ale bohužel se to stalo. Každopádně nyní k mojí otázce, dnes mi přišel tento email:
Dobrý den,
dnes nám byla přepravcem vrácena Vámi nepřevzadá zásilka, která byla
odeslána na základě ZÁVAZNÉ objednávky č. ******.
Nepřevzetím této zásilky došlo k porušení smluvních obchodních
podmínek ze strany objednávajícího a nám tím vznikla škoda na poštovném
a balném ve výši 150 Kč.
Pokud jste si z nějakého důvodu nemohl/a balíček převzít, ale o zboží máte stále zájem, tak Vám ho velmi rádi pošleme na Vaše náklady ještě jednou.
Pokud o balíček už nemáte zájem, tak Vás poprosíme uhradit 150 Kč (vzniklá škoda) na BÚ: *******/****, pod VS: *******.
Pokud někdo udělal objednávku bez Vašeho vědomí, tak se jedná o zneužití Vašich kontakních údaj a tedy o trestný čin. V tom případě se obraťte na PČR, které následně poskytneme IP adresu počítače, ze kterého byla objednávka vytvořena.
Poprosíme Vás o informaci, jak chcete dále postupovat.
Nevím, jestli tento email mám brát jako pokus o vtip. Už jenom kvůli tolika překlepům, které mají mimochodem i v těch obchodních podmínkách. Náklady na poštovné a dobírku jsou ve faktuře 40 Kč, tuto sumu bych byl i ochoten zaplatit. 150 Kč mi přijde jako směšná částka, protože celková cena objednávky byla zhruba 600 Kč. Každopádně, v obchodních podmínkách to fakt mají napsáno cituji: „ V takovém případě je zákazník povinen uhradit uhradit náklady na poštovné a balné ve výši 150 Kč.“
Máte s tímhle někdo zkušenost? Vykašlat se na to, nebo zaplatit?
Zajímavá 0 před 2120 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jsou v zásadě dvě možnosti: Buď jsi čestný/á a zaplatíš, nebo nikoli a nezaplatíš. Přeber si to jak chceš. Jen upozorňuji, že toto je jen drobný příklad, že za chyby se platí. Pokud by se to přihodilo mě, zaplatil bych, pokud by byla objednávka pravá.
0 Nominace Nahlásit |
Chce to důkladně číst obchodní podmínky. Jistě tam je ošetřen i takový případ. Pokuta je v pořádku.
Upravil/a: Drap
0 Nominace Nahlásit |
Nepřevzetím zásilky vznikla e-shopu škoda. Její výše je vyčíslena v obchodních podmínkách, s kterými je zákazník předem seznámen a je přiměřená. Text e-mailu je pochopitelný a logický. Samozřejmě, že zaplatit.
0 Nominace Nahlásit |
Kam by došli kdyby jim to udělal třeba každý desátý ?
Souhlasil jsi s obchodníma podmínkama – jinak nejde ani objednávka
dokončit ,
platit jim to nemusíš,ale počítej že v lepším případě ti dojde
předžalobní upomínka ,v horším ti to vysvětlí exekutor za podstatně
větší peníz .
0
před 2120 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dle mého není to trestný čin, ale přestupek a obrázek určité části společnosti. Kolega prodával přes Bazos z 10 ti dobírek čtyři moudrý kupující nepřevzal, nýní pokud zájemce nezaplatí předem poštovní poplatek, tak zboží na dobírku neodešle. Je to prý národní sport a výše inteligence. Pokud uvedené mají ve smlouvě, tak ze 150 Kč může být, žaloba, advokát, exekuce.
0
před 2120 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jsou náklady na poštovné a dobírku 40kč, tak jsou nějakým způsobem dotované. 40kč rozhodně není běžná cena služby. A co se týče té vzniklé škody: navíc obchod musí převzít zboží zpět a nějakým způsobem to zpracovat, vznikají mu další náklady na práci a čas zaměstnanců. Těch 150 mi připadá OK.
0
před 2118 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mimochodem… pokud jde o e-shop a nákup přes internet, co brání tomu do 14 dnů zboží vrátit bez uvedení důvodů – odstoupit od smlouvy, které máme v zákoně? Pravda, v tomto případě jde poštovné na vrub kupujícího. Ale co, to se stává.