Avatar uživatele
annas

Platí, že stará láska stejně jako 60letý trabant nerezaví? Kdysi z nouze ctnost, dnes se shání po všech čertech.

7. 11. 1957 vyjel první automobil značky Trabant. Ačkoliv se přestal v roce 1991 oficiálně vyrábět, dnes má auto záplavu fanoušků u nás, v Německu, ale i ve Spojených státech. Ti na Trabant 601 nedají dopustit, předělávají s vůz k obrazu svému a shání ho všude.

https://auto.id­nes.cz/trabant-ma-narozeniny-0uw-/auto_ojetiny­.aspx?c=A121107­_132836_auto_o­jetiny_fdv

  1. Netouží sběratelé po tom, co nikdy neměli? Nejde o nostalgii?
  2. Má někdo z vás zkušenosti s tímto autem?

Foto: https://cdn.pi­xabay.com/pho­to/2017/01/29/12/21/mo­del-car-2017770_960_720.jpg

ČRo připomněl nejen 100 let VŘSR, ale i „narozeniny“ automobilu Trabant.
Víte jak vznikl jeho název?
http://autobi­ble.euro.cz/re­tro-trabant-slavi-60-let-bylo-nejlevnejsi-auto-nazev-pochazi-od-husitu/

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? vagra, johana 56, Drap, orestez, briketka10, gagaga, rouzi před 2556 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Odpoveď byla označena jako užitečná

Neplatí a nikdy neplatilo. Všechny díly z duralplastu, jak se hmota na Trabanty nazývala , byla ukotvena na plechových dílech, které korozi podléhaly.
Jinak Trabant byl skvělé vozidlo. Vlastnil jsem jich dokonce několik. Byl to nezničitelný nezmar, spolehlivý, lehce opravitelný na silnici. Zažil jsem s Trabanty spoustu příhod a spoustu zážitků a dodnes na něj s láskou vzpomínám. Kromě několika dovolených u nás i v zahraničí odvozil všechen materiál na stavbu.Zvládl nespočet polních a lesních cest a mnoho dalšího. Měl samozřejmě i své mouchy. Přál jsem si vlastnit Trabanta s označením tramp. To se mi nikdy nepodařilo. Ještě dnes bych se k tomu nechal přemluvit.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?annas Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Ale Trabant rezaví, a ne málo! Z plastu (spíše tvrzeného papíru) jsou jen vnější díly karoserie, kostra je samozřejmě ocelová.
Trabant znamená průvodce, společník, také oběžnice, satelit.
Vetší zkušenost nemám, párkrát jsem se s ním svezl. Bylo to auto, které za málo peněz udělalo spoustu práce.
Sběratelé sbírají kdeco. Nedivím se, že v USA je Trabant exotika (ostatně stejně jako škodovka).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Klaproth

Typický omyl neznalých. Trabanta měl táta a rezaví úplně stejně jako jiná auta, pouze ta koroze postupuje zevnitř a není vidět. Po čase se celá nosná konstrukce rozpadne.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Ale rezaví, z papundeklu byla jenom karosérie. Angličané se tehdá rozplývali, že auto mělo čtyři kola, dvoje dveře a dokonce i volant! Je to slavné auto, svou hvězdnou kariéru završilo převozem tisíců dederónů na americké velvyslanectví v Praze. 100 km/h a v očích smrt!
ad1) Ano zčásti jde o nostalgii, zčásti o raritu
ad2) Řídil jsem ho jen jednou, příšerný zážitek!
Název auta, podle satelitu SSSR, je velmi příznačný.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Stará láska možná nerezaví, ale trabant, jak říkají i ostatní, rezaví a „fest“. Pouze papundekly na vrchu pouze „uhnívají“:-)
Dva jsem ze spodu kdysi „vyvařoval“, aby jim nevypadl motor, uchycený v plechové „vidlici“. A podlahy, aby necákalo na nohy.
A pod dobu asi 5-ti let jsem měl kombíka i jako služební vozidlo.
Řazení mělo jako kliku od hajz.., bezpečnostní pásy nebyly potřeba. Když jsme si s kolegou sedli vedle sebe, oba chlapi 100 kg, tak jsme byli perfektně „zafixovaní“.
Sice se na nich dalo vše snadno opravit, ale to i na našich Škodovkách a těm se auto, přece jen, dalo říkat.
A já nikdy nebyl tedy jejich obdivovatelem.
Bylo to vozidlo-přibližovadlo (auto je moc honosný výraz), pouze pro pidilidi do 160 cm a já mám 185.
Podle mne to byl konstrukční „úlet“ soudruhů z NDR a jde pouze o raritu.
Ale do automobilové historie se určitě zapsali nezapomenutelně.:-)))

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Trabant nerezaví! Soudruzi z NDR chyby nedělají!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orestez

Smradlavý 2 takt bakelit. A já domníval, že otázka o mě jest. Tato auta v Brně vůbec nehořela, protože v nich neměli žádný benzín. Nejvíc to vadilo majitelce. Já jsem se tomu v šesti letech vůbec nedivil. Ani Jirka. Jenom nám bylo divný, proč se zloběj, když hážeme zapálený noviny pod auto. No, stejně většinu času když někdo někam jel, tak se nechal tlačit. Aby na to ten udýchaný chudák nezapomněl.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
annas

Ad Emefej,

připomněl jste mně kávové lžičky. 🙂

před 2556 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek