7. 11. 1957 vyjel první automobil značky Trabant. Ačkoliv se přestal v roce 1991 oficiálně vyrábět, dnes má auto záplavu fanoušků u nás, v Německu, ale i ve Spojených státech. Ti na Trabant 601 nedají dopustit, předělávají s vůz k obrazu svému a shání ho všude.
Foto: https://cdn.pixabay.com/photo/2017/01/29/12/21/model-car-2017770_960_720.jpg
ČRo připomněl nejen 100 let VŘSR, ale i „narozeniny“ automobilu
Trabant.
Víte jak vznikl jeho název?
http://autobible.euro.cz/retro-trabant-slavi-60-let-bylo-nejlevnejsi-auto-nazev-pochazi-od-husitu/
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? vagra, johana 56, Drap, orestez, briketka10, gagaga, rouzi před 2556 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Neplatí a nikdy neplatilo. Všechny díly z duralplastu, jak se hmota na
Trabanty nazývala , byla ukotvena na plechových dílech, které korozi
podléhaly.
Jinak Trabant byl skvělé vozidlo. Vlastnil jsem jich dokonce několik. Byl to
nezničitelný nezmar, spolehlivý, lehce opravitelný na silnici. Zažil jsem
s Trabanty spoustu příhod a spoustu zážitků a dodnes na něj s láskou
vzpomínám. Kromě několika dovolených u nás i v zahraničí odvozil
všechen materiál na stavbu.Zvládl nespočet polních a lesních cest a mnoho
dalšího. Měl samozřejmě i své mouchy. Přál jsem si vlastnit Trabanta
s označením tramp. To se mi nikdy nepodařilo. Ještě dnes bych se k tomu
nechal přemluvit.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?annas Nahlásit |
Ale Trabant rezaví, a ne málo! Z plastu (spíše tvrzeného papíru) jsou
jen vnější díly karoserie, kostra je samozřejmě ocelová.
Trabant znamená průvodce, společník, také oběžnice, satelit.
Vetší zkušenost nemám, párkrát jsem se s ním svezl. Bylo to auto, které
za málo peněz udělalo spoustu práce.
Sběratelé sbírají kdeco. Nedivím se, že v USA je Trabant exotika
(ostatně stejně jako škodovka).
0 Nominace Nahlásit |
Typický omyl neznalých. Trabanta měl táta a rezaví úplně stejně jako jiná auta, pouze ta koroze postupuje zevnitř a není vidět. Po čase se celá nosná konstrukce rozpadne.
0 Nominace Nahlásit |
Ale rezaví, z papundeklu byla jenom karosérie. Angličané se tehdá
rozplývali, že auto mělo čtyři kola, dvoje dveře a dokonce i volant! Je
to slavné auto, svou hvězdnou kariéru završilo převozem tisíců dederónů
na americké velvyslanectví v Praze. 100 km/h a v očích smrt!
ad1) Ano zčásti jde o nostalgii, zčásti o raritu
ad2) Řídil jsem ho jen jednou, příšerný zážitek!
Název auta, podle satelitu SSSR, je velmi příznačný.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Stará láska možná nerezaví, ale trabant, jak říkají i ostatní,
rezaví a „fest“. Pouze papundekly na vrchu pouze „uhnívají“:-)
Dva jsem ze spodu kdysi „vyvařoval“, aby jim nevypadl motor, uchycený
v plechové „vidlici“. A podlahy, aby necákalo na nohy.
A pod dobu asi 5-ti let jsem měl kombíka i jako služební vozidlo.
Řazení mělo jako kliku od hajz.., bezpečnostní pásy nebyly potřeba. Když
jsme si s kolegou sedli vedle sebe, oba chlapi 100 kg, tak jsme byli
perfektně „zafixovaní“.
Sice se na nich dalo vše snadno opravit, ale to i na našich Škodovkách a
těm se auto, přece jen, dalo říkat.
A já nikdy nebyl tedy jejich obdivovatelem.
Bylo to vozidlo-přibližovadlo (auto je moc honosný výraz), pouze pro
pidilidi do 160 cm a já mám 185.
Podle mne to byl konstrukční „úlet“ soudruhů z NDR a jde pouze
o raritu.
Ale do automobilové historie se určitě zapsali nezapomenutelně.:-)))
0 Nominace Nahlásit |
Smradlavý 2 takt bakelit. A já domníval, že otázka o mě jest. Tato auta v Brně vůbec nehořela, protože v nich neměli žádný benzín. Nejvíc to vadilo majitelce. Já jsem se tomu v šesti letech vůbec nedivil. Ani Jirka. Jenom nám bylo divný, proč se zloběj, když hážeme zapálený noviny pod auto. No, stejně většinu času když někdo někam jel, tak se nechal tlačit. Aby na to ten udýchaný chudák nezapomněl.
0 Nominace Nahlásit |
Drap | 8213 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2715 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |