Doplňuji:
lukas.zmizik-děkuji, nevěděl bys ještě prosímtě, jakou mají vlaky
spotřebu? (naftové) A jakou metodu určování polohy používají?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? quentos před 4249 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Doplňuji:
zapoměl sem dodat, že jakou spotřebu má vlak netuším, protože záleží
na tom, kolik má vagonů a navíc pokud nemáš namysli dieslové lokálky, tak
jsou lokomotivy vesměs elektrické. ty malé dieslové mají motor z liazu,
tudíž budou mět i podobnou spotřebu.
Upravil/a: lukas.zmizik
0 Nominace Nahlásit |
ad 1)
konkrétní spotřeba samozřejmě záleží na mnoha okolnostech, ale asi koně
na kolejích uvezli více, než na „dlažbě“, dnes na asfaltu by to
samozřejmě bylo lepší, ale…
http://www.svts-doprava.utc.sk/dokumenty/drabek.pdf
je tam graf,
„Měrné jízdní odpory vybraných vozidel“,
kde jasně vyhrává aerodynamičtější francouzské TGV, škodovácká elektrická lokomotiva je na tom o poznání hůř, ale při stejných rychlostech, naprosto jasně prohrává trolejbus (tedy „elektrický autobus“)
dále je tam třeba kapitolka:
Velikost měrné spotřeby energie silničních a kolejových vozidel
pro jízdu
„
Vzhledem k asi 5-násobně většímu měrnému jízdnímu odporu
silničních vozidel oproti kolejovým i větším stoupáním
cest je také všeobecně vyšší měrná spotřeba paliva pro jízdu
silničních vozidel.
Zatímco železniční motorová vozidla mají měrnou spotřebu motorové
nafty v průměru asi 10 ÷ 13 dm3
/1000 tkm, v nákladní automobilové
dopravě je to kolem 60 dm3
/1000 tkm [7].
Když jmenovitá účinnost dieselových motorů lokomotiv (vztažená na
energetický obsah paliva) je asi 35 ÷ 40 % a lokomotiv jako celku asi 30
÷ 32 %, potom střední hodnota účinnosti motorových kolejových
vozidel
v provozu je jen asi 15 % [7].
V silniční dopravě lze potom odhadnout využití energetického
obsahu paliva na jízdu vozidla na asi 3 ÷ 5 %. Spalování nafty
silničními vozidly je tedy velmi neefektivní. Přitom přes 50 %
světové spotřeby tekutých paliv se spotřebuje v dopravě (silniční,
letecké, vodní, železniční) a má vzrůst na 61 % do r. 2035.
“
Je tam i porovnání MAGLEV-u!
ad 2) dneska na koridorech či opravených úsecích, je dálkově řízena doprava – čili žádný výprávčí…, jako na starých úsecích…
http://www.logisticnews.cz/files/uploaded/UserFiles/pdf2011/06_2011/str_02_04.pdf
Koleje slouží k vedení „pulsů“:
http://cena-dekana.fd.cvut.cz/prezentace/4_rocnik/hruza_filip/prace.pdf
stránka 14 – je tam obrázek lokomotivy s detailem „antény“
na straně 15 je asi to, co tě nejvíc zajímá a co bude časem „skoro všude“
+lidi:
na starých tratích či i na nových pro polohu vlaku hlášenou na internetu
v jednotlivých stanicích
„Směrnice pro řízení provozu na tratích SŽDC, s.o.“
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/004435/D7_ve_zneni_zm_1-1.pdf
"
85. ŽST určené PN hlásí provoznímu dispečerovi neprodleně
tyto údaje:
jízdy,
udáním příčiny),
.......
"
kde
ad 3)
nejlepším zdroje informace of wifi je jízdní řád a aktuální pohled na
mobilním zařízení 😉 – čili RegioJet, LEO Express a Pendo-líná
0 Nominace Nahlásit |
spotřeba se bude odvíjet od toho kolik tun táhne. Diestlové motorkáy budou žrát asi jako tatrovka. velké nákladní vlaky můžou žrát i stovky litrů na 100km.
Vezmi si že VT-55 žere v průměru 400l/100km,vlaky mají podobný nebo i mnohem větší motor.
U ososbní dopravy se ale na elektrifikovaných tratích snad už s dieslákem nesetkáš.
0
před 4249 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
tak jsem dosti googlil a pročítal články-osobní vlak s jednou tou místností pro pasažery má spotřebuj 25l (nové motory) nebo 30l (staré motory) na 100km, takže dost podobné autobusím. honza19hk – jsou vesměs elektrické, to je dosti nejednoznačná odpověď, po vesničkách nepotkáš elektrický vlak, dieslové jsou stále hodně používané :)