Proč vlak při jízdě vydává ten typický zvuk.
Doplňuji:
samozřejmě nemyslím zvuk motoru, ten např v posledním vagonu určitě ani
neuslyšíme.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: salsa verde
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? Petr70, rynek878, Kerberus, Georgo2010 před 4843 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
jestli mas na mysli to „bouchani“ ktere je slyset a jehoz frekvence se rychlosti jizdy meni, tak to jsou spary mezi kolejnicemi, ktere na sebe nenavazuji uplne presne a kola, ktere pres ne prejizdeji vydaji ten zvuk. Kola jsou u kazdeho vagonu v predu a v zadu po dvou proto to bouchne vzdy 2× rychle za sebou, pak mezera a pak zase. Nebo byl myslen jiny zvuk?
0 Nominace Nahlásit |
Ty dilatační spáry jsou možná odpověď, ale já tomu příliš
nevěřím. Mnohem víc mi připadá logičtější vysvětlení ze školení
policajtů.
Otázka: proč vlak při jízdě drncá?
Odpověď náčelníka:
Co je to vlastně vlak? To jsou vagóny a lokomotiva. A protože vagóny se
jenom vezou,důležitá je lokomotiva.
A co je to lokomotiva? To je motor a kola. Motor ji sice pohání, ale po
kolejích jedou kola. Proto motor můžeme vypustit.
Co je o kolo? Kolo, to je pí*r2. Pí můžeme vypustit, to je konstanta a
zbývá nám to r2.
Co je to r2? To je čtverec. A co dělá čtverec když se otáčí?
Drncá.
0 Nominace Nahlásit |
koleje nejsou celistvé, kvůli tepelné dilataci, a jak vlak nejede na mezeru tak to skočí a zbytek je jen zvuk motoru v lokomotivě
0 Nominace Nahlásit |
Ano je to tak, za typický zvuk vlaku, může spojení mezi kolejnicemi. Na hlavních tratích tzv. koridorech při jízdě vlaku EC už žádné drncání neslyšíte. Je to díky novému spojování kolejnic a modernejšímu odpružení vagónů.
2Kdo udělil odpovědi palec? rynek878, salsa verde
před 4843 dny
|
0 Nominace Nahlásit |