Vrak byl objevený, náraz přední části je prokázaný. Všech
29 topenišť se nachází ve střední části, takže výbuch jako příčina
potopení je nesmysl, stejně jako jiné fantastické výmysly.
Příčin bylo víc. Nerespektování výstrahy před ledovci, chybějící
dalekohled v koši, zpětný chod turbíny, malé kormidlo. Dosud není jasné,
proč bylo poškození tak rozsáhlé. Spekuluje se o nekvalitní oceli,
nýtech a o požáru v jednom z uhelných bunkrů.
0 Nominace Nahlásit |
Existuje také verze, že ještě před vyplutím začalo v jednom ze skladů hořet uhlí. Vlivem žáru se boční pláty staly křehkými a při nárazu na ledovec už neměly projektované vlastnosti.
Upravil/a: dudu
0 Nominace Nahlásit |
Co si myslím, není důležité.
Ale četla jsem už někdy dřív, že Titanic do ledovce nenarazil. Zda je to pravda a bylo to tak, jak je uvedené odkazu, dokazuje, že peníze byly důležitější než lidské životy.
"Patrně se jednalo o největší pojišťovací podvod všech dob. Zaoceánský parník „Titanic“ nikdy na žádný ledovec nenarazil. Plavidlo vyrobila společnost International Mercantil Marine (IMM). Firma patřila americkému multimilionáři J.P. Morganovi. Stavbou Titanicu se IMM beznadějně zadlužila. Jediným možným řešením bezvýchodné situace bylo onu doposud největší loď všech dob maximálně pojistit a poslat ji co nejdříve ke dnu
Ano, Titanic se stal obětí promyšleného spiknutí a sabotáže, kterou s největší pravděpodobností provedl II. telegrafista Harold Bride. Kam se však poděli ostatní protagonisté tohoto brutálního aktu: kapitán Smith, jeho zástupce Wilde, I. důstojník Murdoch, konstruktér Andrews a I. telegrafista Phillips?"
V odkazu se dovíte víc
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
O jiné příčině než ledovci jsem neslyšel.
Upravil/a: quentos
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 2154 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
1 – Pre hamižnosť, lakomosť majiteľa lode
Napriek varovaniu sa Titanic plavil oblasťou zvýšeného výskytu ľadovcov,
aby dosiahol cenu za najrýchlejšie preplávanie z Europy do Ameriky.
2 – prvotné poškodenie lode ľadovcom poškodilo trup pod čiarou
ponoru.
3 – následné zaplavenie kotolne zapríčinilo rozlomenie lode a jej rýchle
potopenie.
0 Nominace Nahlásit |
Požár v kotelně a pojišťovací podvod jsou jenom konspirační teorie. Příčinou bylo protržení trupu přes více vodotěsných přepážek, než bylo zdrávo. Proto se taky trup těsně před potopením rozlomil. Vše bylo dokázáno a zdokumentováno výzkumnou ponorkou.
Jinak to protržení je jistě bezprostřední příčinou. Ale není jedinou… jak známo, neštěstí nechodí osamoceno a není důsledkem jen jedné příčiny, vždy jde o řetězec někdy nešťastných okolností, jindy řetězec zanedbání něčeho evidentního, ale většinou kombinací nešťastných okolností a zanedbání, ať už technické, projektové, organizační…
Pro požár ale vypovídají některé důkazy, jako je jiný nátěr a pro to byli i svědkové, jinak vydutá jedna z příček neodpovídající vydutí tlakem vody, a některé další věci. Jednou z příčin byla zpackaná technologie horkého nýtování, kdy se v důsledku přehřátí nýtů změnila jejich struktura. Mám pocit, že se i zjistilo, že v místě předpokládaného požáru byly některé nýty jiné, než ty okolní, ale to si už moc nepamatuju.
Dudu je nejblíže realitě. K požáru došlo, došlo ke zkroucení příček a tím k narušení tuhosti celé konstrukce. Nýty se uvolnily, materiál pozměnil své vlastnosti. Pak stačilo už poměrně málo.