Avatar uživatele
lukas.zmizik

není to neekologické cpát tolik peněz do vývoje spalovacích motorů (snižování splodin) a prosazovat jejich zavádění??

Protože já sem nad tím přemýšlel a není to dobré.
Když si představím starou tatru, kterou hodím do šrotu, přetavím a vyrobím novou, s ekologickým motorem, tak bych připustil, že to je OK.

Ale teď je doba, kdy šrotujeme ty dříve ekologické motory a děláme ještě ekologičtější.

A v tom sem se právě zacykloval, protože si myslím, že tavit a znovu vyrábět železo je velká zátěž pro ekologii. Ostraváci potvrdí.

Tak mě šlo o to, zda někdo má spočítané, že výroba nových motorů, o něco ekologičtějších, které ovzduší uleví, tak zda nemá nežádoucí efekt v tom, že továrny, které je vyrábí, zase ekologické nejsou (z důvodu spotřeby energie, vody a tak dál)

A to mě zase posunulo o krok dál, že dnes se dělají auta a stroje, které vydrží cca 5–8 let. Nechtěl bych vidět dnešní Fabii po tolika letech co vydržela dejme tomu Škoda 120…

A tím sem se dostal k závěru, zda opravdu šetříme na správných místech, když si zakazujeme klasické žárovky, zatímco opravdové úspory alibisticky omlouváme.

Já si myslím, že člověku by bohatě stačilo jedno opravdu kvalitní auto, které by vydrželo 20 let, než měnit každé čtyři roky za nové (doba nás tak vychovává).

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4306 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
www

Ve vztahu ekologie x(proti) ekonomika dostává právě ekologie významně na prdel ve všech případech, nejen při výrobě automobilů.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Reuef

Jenze zapominas na jednu dulezitou vec – pro vyrobce aut je dulezitej zisk takze potrebuje porad prodavat auta novy a ted holt leti ekologie tak si vyrobci skrz lobbysty zaridili celkem solidni vydelky s pomoci statu…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
honza19hk

Co se týče starých tater,když už jsi je tedy zmínil,tak ten motor vydrží věčně,podívej se na dnešní motory,jak dlouho vydrží než se posere?

Takže radši starej motor než novej nacpanej samou elektrikou.
Proč myslíš,že jezdím Tatrou 813 8×8.Navíc když něco odejde na tatře,hodím to do garáže nad jámu a spravím si to doma. U kterého nového auta to dnes jde?vždyť i na výměnu žárovek musíš do servisu.

takže radši budu jezdi autem co víc žere a hulí,ipřesto,že za mnou není občas moc vidět,než autem co budu muset mít každý měsíc v servise.A ať si myslí každý co chce.Zas mám záruku že všude vyjedu a je jedno jestli tam je metr sněhu nebo vody.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Nitrol

Dle mě je jedno jestli se bude dělat elektrický motor nebo spalovací (ve obou je stejnej bordel (výrobou)) Ale za 5 let URČITĚ už budou emise tak vyspělé a spotřeba tak malá, že už všichni přestanou přemýšlet o elektronických motorech…
No pravda je taková, že některé auta v rozmezí 1999–2003 už mají III euro nebo IV euro a spotřebu mezi 6l/100 km do 4,5l/100 km. A rád bych dodal, že myslím Naftové motory (NAFTA = BUDOUCNOST !!!)

Děkuji za pozornost Ekolog z Brna … Nitrol

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek