Motor se začne ohřívat po cca 5 km. V závislosti na venkovní teplotě.
Edison, já vím, že se motor začne ohřívat hned. Spíš mám na mysli, že se hne ručička teploměru. Tedy nad 50°C.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2177 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Záleží jakou viskozitu oleje používáš! Nicméně první kilometr je dobré motor příliš netočit. Záleží také na venkovní teplotě.
Keplere ty nemáš termostat, který chladicí okruh uzavírá, že potřebuješ dečku?
4Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, kodl67, nyjono, aliendrone
před 2179 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Motor se začne ohřívat hned, jak nastartuješ bez ohledu na vnější teplotu. Spíš jde o to, kdy začne mít olej, palivo, motor… jakž takž správnou pracovní teplotu. A to záleží na tom, jaký olej tam máš nalitej, jakou tankuješ naftu, kolik má motor najeto atd. atp. Mno… než začne mít nějakou rozumnou teplotu, je dobré se vyhnout prudkým změnám režimu motoru, otáčky spíše nižší, kvůli turbu, čerpadlu, mazání, vůlím… Ale zase ve vyšších výkonech se ohřívá rychleji. Tak asi tak. Chce to prostě cítit, kdy už to „jde“…
0 Nominace Nahlásit |
Dnešní oleje dokáží zajistit dobré promazání ihned po startu (tedy… pokud nepoužíváš opravdu nějaký vyložený shit) To samé platí i pro olej. čerpadla – zabezpečí dodávku oleje na všechna mazaná místa několik sekund po startu (pokud jsou v pořádku).
Nicméně je prostě LEPŚÍ prvních pár kiláků motor nevytáčet (kvůli různé rychlosti rozpínání materiálů při zahřívání)- v případě dieselu se snaž nepřelézt 2500 ot/min, raději méně. Doporučuje se (stále) nechat v případě studeného motoru nechat po startu běžet pár sekund (max 10) na volnoběh, pak zlehka vyjet. Ohřívání stáním na místě se nedoporučuje.
Kepler>>> Dečka před chladič? ;) :D :D I za „našich“ časů se to dělávalo jen když byl termostat tam, kde se sbíhají dámám nožky! Dnes je tento postup doslova VRAŽDA termostatu! (ten krám se podělá snad už jen proto, že se na něj zamračím!) ;) :D :D
Edison>>> Co s tím má společného jakou tankuješ naftu? :o ;) :D
0 Nominace Nahlásit |
Než motor dosáhne provozní teploty, moc na to nešlapat. U nafty točit jen tak do 2000. Motor se v zimě zahřeje dřív, když dáme před chladič dečku.
2Kdo udělil odpovědi palec? nyjono, aliendrone
před 2179 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U benzínových motorů se říkalo studené točit do 3000. U nafty to bude méně. Menší zatěžování motoru dodržuji tak prvních 10 km, subjektivně. Důležitější z pohledu opotřebení motoru je teplota oleje než teplota vody, ale teploměr oleje má málokteré auto.
0 Nominace Nahlásit |
Žeň to do otáček a uvidíš, nepřekroč červenou lajnu na otáčkoměru.
0
před 2176 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nafta a její mazivost. Jak známo ty český stojej právě v tomhle parametru za houbelec, jsou „suchý“. A další příměsi v naftách hrají roli.
Tak slyšel jsem o zadření v důsledku toho, že někdo natankoval shit a ne naftu (různě doředěné LTO). To je ale dááááávno, dnes po tom jdou jak psi a žádná normální pumpa si to nelajsne – pokuty jsou už hned z první statisícové a při opakovaném nálezu miliónové až likvidační. Ale pokud netankuje někde v „JZD“, tak ohledně mazání je každá nafta dostatečně schopná. Aditiva jsou dnes přidávána automatcky (zimní nafta), navíc el. předohřev (jestli ho Oktávka má nwm) – naftu bych do toho netahal v kontextu ohřívání motoru, nemá na to vliv.
Alliene, ono nejde o nekalé ředění nafty, ale o to, že u nás se nafta prostě prodává horčí, než na Západě. Ale pořád v normách. Mluvčí Shellu to kdysi odůvodnila v bedně tím, že český motorista je jiný zákazník, než ten německý, takže přizplůsobují zboží poptávce. Zkrátka totéž, co v potravinách.
Je mi znám fakt, že u nás se prodávají výrobky 2. jakostní kategorie (oproti západu EU) – nejde jen o palivo či oleje ale prakticky veškeré zboží (prům. výrobky, potraviny, obuv i textil atd.).
Nicméně v porovnání s předmazáním turba, popřípadě s nahřátím ocel. ventilových vodítek v hliníkové hlavě apod. záležtostmi je nějaké v podstatě neznatelná rozdílnost v mazivosti nafty okrajová a nepodstatná.
Spíš ti odejde vstřikovač v důsledku selhání elektroniky (a nezřídka „programového“ selhání!), než v důsledku zvýšeného namáhání téže součásti nedostatečným mazáním naftou. :)