Podívala jste se, co obnáší obor pedagogika? Pokud chcete být učitelkou, pak vám k tomu uvedený obor pro výuku nestačí.
Je třeba, abyste si vybrala učitelský magisterský obor na fakultě pdle
toho, které předměty vás zajímají. Nebo můžete studovat učitelské pro
1. nebo 2. stupeň, nebo učitelství pro SŠ,
--
Pokud se chcete stát učitelem jen kvůli penězům, není to správné. Učitelství – jde o poslání, je třeba mít vztah a lásku k dětem, navíc pevné nervy.
Jinak nemůžete být dobrým učitelem. Pokud řešíte peníze, bude pro vás lepší vybrat si jiný, tedy neučitelský, obor.
Upravil/a: annas
4Kdo udělil odpovědi palec? anonym, Drap, Rokio, independent
před 1806 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Učitel není zaměstnání, ale poslání. Lidé s posláním nedostávají víc, než je bezpodmínečně nutno, tedy rozhodně ne pro prestiž. Taková je politika nejen týhle vlády.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?zjentek Nahlásit |
Media spustila kampaň o přidávání učitelům. O ničem jiném než
o penězích neinformuji. Co takhle podívat se na kvalitu výuky, na počet
odpracovaných hodin za týden, na délku dovolených?
Na neustále změny pravidel k horšímu?
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 1806 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Mc Merkurion Nahlásit |
Cokoli UČIT PRO PENÍZE? Vzdělávat z důvodu vlastního obohacení? No to snad… Promiňte, ale nechť učí ten, kdo má trochu šlechetnější cíle, než jen pobírat NEMALOU odměnu za předávání naučených informací.
(Nakonec vám to skvěle vysvětlil uživatel Edison… což teda v jeho případě žasnu ;o)
0
před 1806 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když přidávají tak nějak všem (zvedá se i minimální mzda), nevím
proč by na učitele měli zapomenout. Otázka je, kolik se slíbí, kolik to
potom bude a konkrétně komu z učitelů se přidá. Neboj se, oni se
nepředají. Tomu mediálnímu humbuku kolem nesmíš moc věřit. Na školství
se bezvadně šetří. Než národ totálně zblbne, to trvá poměrně dlouho.
Rozhodně déle než pár volebních období, takže žádná křeč. To, když
takhle pohrozí stávkou lékaři, energetici, dopravci, to se dějou věci!
Učitel nemá v podstatě žádné páky. Že bude den stávkovat? K smíchu!
Největší problém je u rodičů, kam s dětmi (těmi menšími na ZŠ).
Látka se dožene, vysvědčení nakonec bude, tak co. Učitel se taky dobře
likviduje, když je zapotřebí. To ti najednou začnou chodit do hodin na
hospitace a jednou jsi mluvila moc potichu, jindy moc nahlas, nebo se ti tam
vzadu někdo bavil – tedy jsi nezaujala žáky, nebo jsi nechodila dost
často mezi lavicemi a byla víc u tabule (anebo naopak), na začátku hodiny
nějaké to přezkoušeníčko žáčka třebas nedopadlo úplně nejlépe (sice
ne tvojí vinou), ta tvoje příprava na hodinu rovněž za moc nestála, co
takhle názornost výkladu, případně nějaký pokus, využití výpočetní
techniky – tam se taky něco najde (nedej bože, aby ti při inspekci
zdochnul počítač),… a potom počkej ten zápis! Znám jednoho, dnes už
důchodce (já to nejsem), který takový soustředěný útok nevydržel a sám
odešel do pryč.
Chápu, že tě zajímá finanční ohodnocení pedagogických pracovníků, ale
je to jen jeden pohled na věc. Musíš zvážit i další okolnosti. Teď tady
mám náhodou před sebou asi měsíc staré noviny – Deník z 8.11.2019,
kde se na str. 5 čtu: “Učitelé dostanou pod katedru bezpečnostní
tlačítko. Krizová tlačítka v případě útoků na učitele ZŠ
v Děčíně rychle přivolají hlídku strážníků…“ Týká se to zatím
jen Děčína (asi tušíme proč), ale o čemsi to vypovídá. A bude hůř.
I to musíš zvážit. Předpoklad, že tvoji budoucí žáci či studenti
budou všichni civilizovaní, slušní a lační po vědění, je trochu
naivní. Nevěřila bys, co ti jeden hajzl dokáže při hodině udělat
z výuky. Natož, když je jich víc. Nejhorší jsou sprostí a hrubí
samečci, tak mezi 15. až 19. rokem, leckteří o hlavu vyšší, cítící
fyzickou převahu nad vyučujícím. Na nějaké krizové tlačítko zapomeň,
nemůžeš být stále u něho na dosah ruky. Nejlepší a taky
nejbezpečnější je učit učitele, resp. budoucí učitele.
Ještě k tomu učitelství = poslání a fin. ohodnocení:
Do práce chodíme hlavně proto, abychom si vydělali peníze na chléb náš
vezdejší. Kdo tvrdí něco jiného, je buď unuděný miliardář, nebo
pitomec. Pokud tě ta tvoje práce navíc baví, je to taková třešnička na
dortu. Ale hlavně ti musí poskytovat slušnou obživu! Je mnoho lidí (řekl
bych většina), kteří vykonávají práci, jež je nijak zvlášť nebaví,
ale je potřebná k fungování společnosti. Kdo si myslí, že do školství
budou přicházet za zmíněných podmínek pouze nadupaní, vzdělaní a
schopní lidé ochotni plnit svoje poslání za “hrstku rýže“ denně, tak
se hluboce mýlí. Ale nic mu nebrání v tom, aby si to sám vyzkoušel.
Ovšem je taky fakt, že peníze samy o sobě všechno nevyřeší. Je potřeba
dalších opatření vedoucích k posílení autority učitele i jeho
pravomocí a rovněž se musí zlepšit zejména spolupráce s rodiči. Pokud
se ŘŠ rozhodne rozejít se se špatným učitelem, musí za něj ovšem mít
náhradu a to učitele lepšího! Za špatných platových podmínek to ale
půjde dost těžko.
Pokud jsem tě touto obsáhlou odpovědí neodradil od úmyslu stát se
učitelem, tak směle do toho. Nemusí tě potkat všechno špatné. Záleží
na tom, kde učíš, koho učíš, co učíš a kolik toho učíš. Znám
učitele, kteří si to docela pochvalují, ale taky i ty, kteří za to tvrdě
zaplatili. Čím poctivější kantor budeš, tím lépe pro žáky, ale hůř
pro tebe.
Ještě chci podotknout, že jsem doposud mluvil o řadovém učiteli (za
katedrou). Pokud budeš zastávat post ředitele, nebo alespoň jeho zástupce,
je to platově o něčem jiném.
0
před 1806 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
… a pak se nemůžeme divit, že naše školství vypadá, tak jak vypadá, když se tam hlásí lidi pro peníze a ne pro zájem … ne že by nešlo o peníze v první řadě, ale alespoň při výběru povolání bychom měli být ještě plni ideálů, a ne hned hrabat …
0
před 1804 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Edisone, nechápu, proč do takovejch hlubokejch poslání taháš vládu… To přece občan, který CHCE učit, MUSÍ MÍT dáno v sobě, to znamená, že podobné povahové znaky MUSÍ BÝT součástí jeho charakteru, jinak je to učitel o ničem! Máme 21. stol. a stále to nechápeme? A jako co s tím vláda? Ta má za nás přemýšlet? nebo nás má teprve naučit myslet? To si nemyslím, to by měl právě umět dokázat ten učitel! A když jej vláda bude motivovat k lenosti (vysoké odměny za postávání v čistotě a teplíčku bez nutnosti použití ochranných prac. oděvů), tak co takovej „učitel“ naučí mě, ptám se! Takže co furt máš s vládou? Ne.ser, makej a hotovo, nevymýšlej. Už tak ti to hodně myslí a podobný příznaky jsou v drtivé většině případů důsledkem přílišné pohodičky v teploučku, tichoučku a uklizeňoučku, ale POZOR-může zkreslit úsudek o běhu života, jak byl Bohem zamýšlen!
Tou politikou mám na mysli argumentaci vlády, že přidávat přeci v zásadě netřeba, že berou i tak dost. Ta omáčka kolem slouží jen k „zacpání hub“ největším „křiklounům“. A rozhodně se s tím neztotožňuji.