Výhody a nevýhody jsou snad jasné. Taky jsem četl, že v GB pracují na chemických článcích o 10× větší kapacitě než dnešní lithiové. Pošlou e-auta do historie 100 let vývoje spalovacích motorů?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ReHu před 3235 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ad poslední věta – jo, pošlou, limitované zásoby ropy a lace
elektriky jsou (budou) neúprosně…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Dokud se nezvýší dojezd elektromobilů na úroveň dnešních aut se spalovacím motorem a dokud nebude dobíjení trvat stejně dlouho jako tankování, tak se to neuchytí.
0 Nominace Nahlásit |
Elektromobily jsou nad naftou a benzínem jasnou budoucí jedničkou. Jediný problém, který mají, je řešení zdroje a uchování energie. Na tom pracuje řada týmů po celém světě, a tak se řešení tohoto problému jistě dožijeme.
Nafta, potažmo benzín jsou vyčerpatelné a neuvěřitelně neekologické způsoby pohonu aut, strojů nebo elektráren. Elektrickou energii dokážeme s různou efektivitou vyrobit téměř z čehokoliv, fosilní paliva nikoliv. Takže jednou se nám rozsvítí, začneme přemýšlet o našem životním prostředí a třeba i oželíme pár minut navíc při „tankování“ nebo o pár kilometrů kratší dojezd.
0 Nominace Nahlásit |
Elektromobily jsou technologie starší o třicet let, než spalovací motory. Kolem roku 1900 jich byla většina ze všech aut, kvůli snadnému ovládání, resp. startování a údržbě. První auto, které překročilo 100km/h byl elektromobil. Elektromobil je tak vlastně prehistorická technologie. Všechno co kdy bylo na baterky větší než kniha vždycky stálo za prd, od aut až po ponorky.
Naakumulovaná energie totiž v případě baterií činí v optimálním případě jenom 1/42 energie nafty, 1/38 energie benzinu v poměru k váze. Všimněte si, že rozdíl mezi benzinem a naftou je jen pár procent, přesto je to dost na to, aby se dnes už prakticky nafta preferovala jako palivo automilů. Za zmínku stojí jen to, že efektivita elektromotorů je zhruba dvounásobná efektivitě spalovacího motoru.
Přesto auto na baterky je asi jako kamarád na baterky. Současné elektromobily se tak snaží snížit váhu, odpor kol, odpor vzduchu a spotřebu energie (klimatizace, topení, světla) na minimum. To je ale jenom zmírňování problému s bateriemi, nikoliv řešení. Je to mrtvá technologie, kterou každou dekádu někdo snaží oživit.
Ještě jenom doplním, že ekologická zátěž elektromobilů sice nikdy nebyla přesně vypočtena, protože nejde srovnávat pár prototypů s miliony aut, ale baterie je třeba měnit a jsou těžko recyklovatelné, elektřina se ve většině světa vyrábí z fosilních paliv a dobíjení baterií je značně ztrátové množství uložené energie v bateriích.
Upravil/a: Zaibatsu
0 Nominace Nahlásit |
Myslím si, že budoucnost určitě mají. Ale… právě ty baterie. Buď
nemají dostatečnou kapacitu, ale jsou lehké, nebo mají a váží půl
tuny.
Až budou baterie, které budou mít obrovskou kapacitu, vážit 50kilo a
velikost krabice od banánů, to bude super. A až to všechno bude, stát si
na to vymyslí takový daně, že lidi budou chodit zase pěšky, protože
jestli v té době ještě vůbec benzín/nafta bude, tak bude stát
200kč/litr.
0 Nominace Nahlásit |
houby, nafta a benzín budou smrdět z výfuků do soudnýho dne i když litr bude za stovku či dvě, jsou to kšefly, zisky a tantiemy, špinavej byznys, pochopte. a občan vůl to zaplatí. a rád…
Upravil/a: lexx
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě budoucnost má, vzhledem ke zvyšujícímu se vědomí lidí.. Otázka je, jestli jsou elektromobily v samém důsledku ekologičtější (likvidace baterií). Co bude až dojde ropa, uvidíme. http://www.tipcars.com/magazin-serial-co-bude-az-dojde-ropa-elektromobily-5-dil-6868.html
0
před 3229 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pozor, spalovací motory fungují i na zcela nefosilní paliva – třeba vodík. A spalinou je čistá vodní pára.
Ne, může se vyrábět třeba i elektrolýzou vody, elektřina může být z obnovitelných zdrojů. Bohužel největším a nevyřešeným problémem zůstává skladování vodíku.