Elektrovůz je velmi tiché vozidlo a osobně si myslím, že by díky tomu
mohlo vzrůst i procento srážek aut s chodci.
Nebo to bude naopak? A díky modernějším aktivním bezpečnostním prvkům
ve vozidlech (radary, senzory, čidla, atd..) bude srážek s chodci
ubývat?
Co si myslíte vy?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Roman71 před 2275 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to, podle mě, obecnější. Nehodovost bude spíše stagnovat. Na jednu stranu by měla klesat, díky bezpečnostním systémům, ale na druhou stranu díky aroganci účastníků silničního provozu by mohla klidně stoupat.
0 Nominace Nahlásit |
Už dnes existují zvukové systémy, které učiní elektromobily slyšitelné a někdy jsou to zvuky dost exotické. Myslím, že takové systémy budou nezbytné, zejména při jízdě ve městech. Žádný bezpečnostní systém nezabrání ve střetu s chodcem, pokud vstoupí do dráhy automobilu v bezprostřední blízkosti, auto to prostě neubrzdí ani při okamžité reakci.
0 Nominace Nahlásit |
Teoreticky je to možné. Myslím, že postupně budou i elektroautomobily osazovány dokonalejším bezpečnostním zařízením.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud bude silniční provoz postavený na ohleduplnosti a bezpečnosti jak řidičů tak chodců, nebude docházet k dopravním nehodám. Obojí je na lidském faktoru. Řidič nesmí jízdou nikoho ohrozit, ani omezit a chodec by měl být při pohybu v silničním provozu ostražitý a nepodceňovat nebezpečí.
Žádná technika není na 100% dokonalá a čím více se na ni bude člověk spoléhat, tím více bude docházet k nepředvídatelným a nebezpečným situacím.
Doplňuji: Pokud auta budou podstatně méně hlučnější, mělo by to přispět k tomu, aby řidiči dávali větší pozor v silničním provozu a chodci se VŽDY před vstupem do vozovky opakovaně rozhlédli na obě strany.
Upravil/a: Roman71
0 Nominace Nahlásit |
Mno, problémy s chodci to ne, spíš zavedu něco podobného.
Jedu s Peugeot boxer od Králova pole na tunel ale blízko jak je Lidl, byla
kolona. Jasně, hodím blikačky. No ale motor chcípl a já furt řádil. 1,
nic, nejede, všude hluk. Zs mnou troubení, co je? Spolujezdec z UA sáhl na
klíček, že je potreba startovat. A vozidlo se mě posouvalo pomalu zpátky,
proto to troubení. Aha. Ale jinak mě vzali podobně jako já jiné, kteří to
stihnou a nedají přednost v jízdě. V místech kdy chci mít přehled,
rádio Mute.
No, co dál? Doufám že navždy odejde hluk z aut, smrad z nákladních
vozidel smrdících na kilásky daleko.
Tedy co u mě? Upřednostňuji ticho. Je préfère le silence.
0 Nominace Nahlásit |
1/ I mnohá auta se spalovacím motorem jedou velmi tiše. Převažuje zvuk
od pneumatik a aerodynamický hluk, ty jsou u elektroauta stejné.
2/ Počet nehod soustavně klesá i přes rostoucí provoz a není důvod,
proč by tomu mělo být do budoucna jinak. Vozidla jsou stále dokonalejší,
bez ohledu na to, jak jsou poháněna.
BTW: Dnes u nás umírá na silnicích okolo 600 lidí ročně. Před 30 lety to byl trojnásobek, při zlomku dnešního provozu.
0 Nominace Nahlásit |
Proto píšu o té aroganci. Je potřeba si všimnout, jak se chodci chovaj dnes. Prostě si myslej, že na přechodu jsou páni a že existuje nějaká fyzika je vůbec nezajímá. A to ještě ta elektroauta tolik nepotkávaj. Tedy nemyslím, že by to bylo o tom, jestli je slyšej, nebo neslyšej.. Když je prostě slyšet nechtěj, sebehlučnější auto střetu nezabrání. Ale platí to i obráceně… přesněji naprosto všeobecně. Především by to chtělo vyndat sluchátka z uší, telefon vypnout a uložit a hlavně, vylézt z vlastní bubliny a zapojit aspoň nějak reálnou interakci se svým reálným okolím.
Ono to nie je vždy arogancia chodcov. Ako napríklad nedávno blikla zelená na prechode pre chodcov, tak vykročím, keď tu mi ktosi klope na chrbát, obzriem sa a tichý elektromobil odbočuje vpravo (súčasne s prechodovou zelenou sa rozsvietila aj zelená pre odbočenie vpravo (ale tá bola až za mojim chrbtom vzadu). Tak kto je arogantný? Ja keď prechádzam na zelenú, alebo šofér, ktorý ma z prechodu vytláča, napriek zneniu vyhlášky.
V tomhle případě by spíše vůbec nějaké „zhlučnění“ elektromobilu vůbec nepomohlo. A i o tom jsem psal ve své odpovědi, kde jsem zmiňoval rosoucí aroganci nejen chodců a speciálně jsem psal o rostoucí aroganci všech účastníků silničního provozu.
A evidentně to není o tichém elektromobilu, ale o debilovi šoférovi, který nepochopil, že chodci v maj při odbočování přednost. Dále ale viz následující příspěvek.
Já hlavně psal o aroganci obecně, ne jen chodců. Faktem ale je, že podstatně míň řidičů, než chodců, má sluchátka v uších, řvoucí muziku a permanentně čučí do mobilu (ne že nejsou, ale je jich podstatně míň).