Dobrý den,
tento měsíc jsem podal na pobočce společnosti CZC.cz reklamaci bezdrátové
myši. Reklamaci jsem vyplnil několik dnů předem z pohodlí domova na
webových stránkách společnosti (dále jen „on-line formulář“),
jelikož mohu přesně svými slovy problém popsat. Na pobočku jsem přinesl
myš v originálním plastovém balení s veškerým příslušenstvím vč.
reklamačního štítku (přiložen v příloze), jenž mi společnost poslala
do e-mailu a bylo na něm napsáno „Horní část předejte k podpisu na
prodejně“. Ovšem při předávání reklamace mi zaměstnanec sdělil
„Máte to špatně vyplněný“, ale vše jsem měl správně, jelikož se
jednalo jenom o moje osobní údaje – jméno, adresa atd., poté mi vydal
reklamační protokol a odešel jsem. Doma jsem společnosti ohledně toho
napsal e-mail, že to nechápu, proč tak činili. Následně mě kontaktoval
obchodní manažer a sdělil mi, že kolega chtěl prý říci něco ve smyslu
„Máte to špatně zabalený“ v čemž je dle mého docela rozdíl. Po
několika minutovém rozhovoru s manažerem mi bylo dále sděleno, že prý
MUSÍM (nikoliv měl bych, či mohu) reklamované zboží zabalit, jako balík
„na poštu“, když využívám možnost on-line podání a v tomto
případě by došlo k potvrzení zmíněného štítku. Bohužel ten štítek
je dle názoru mého a lidí z mého okolí, tak nešťastně napsán, že
není pochopitelné, aby zboží bylo zabaleno jako „na poštu“ když jej
podávám na prodejně a navíc, pokud se nemýlím, tak žádný právní
předpis ČR ani prodejci nedává možnosti, aby takové balení po
zákazníkovi požadoval. Dále manažer uznal, že v zákaznickém portálu
není „proklik“ na přesný a dostatečný návod, jenž je pod nějakou
záložkou, kterou jsem v životě neviděl a pokusí se do samotného on-line
formuláře tento návod dostat. Následně jsme hovor ukončili a po pár
minutách mi přišel e-mail, že si reklamační štítek vygeneroval sám a
prý z něj všechno chápe srozumitelně, resp. že jsem měl výrobek, který
jsem ohlásil on-line zabalit jako pro poslání poštou a donést jej na
pobočku. Později mezi mnou a jejich zaměstnanci probíhala ohledně této
věci ještě další komunikace, ale nedošlo ke vzájemné shodě. Tvrdili
něco ve smyslu, hodně zjednodušeně „Náš on-line formulář, naše
pravidla“.
Ještě bych rád uvedl, že jsem ten štítek chtěl potvrdit (i když mi byl
dán reklamační protokol), jelikož jsem u nich před rokem reklamoval
telefon, ten jsem zabalil také „pouze“ do originálního obalu a jiný
zaměstnanec stejné pobočky mi štítek potvrdil bez diskuze, ovšem mi
nevystavil reklamační protokol a do e-mailu mi přišel až se zpožděním se
špatným datem přijetí od zákazníka (=nepovolené prodloužení zákonné
lhůty pro vyřízení reklamace), ale na můj popud s kopií potvrzeného
štítku s datem protokol opravili – štítek beru jako „dvoufázové“
ověření a dále jsem jej chtěl mít potvrzen, když to oni žádali.
Mohu Vás poprosit o Váš názor na tuto záležitost?
Jsem povinen zabalit zboží, když jej reklamuji na pobočce, jako pro
poslání poštou, pokud vyplním jejich on-line formulář?
Předem Vám moc děkuji za odpověď, kajicek94
Zajímavá 0 před 1930 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
elkon ti radí, aby sis přečetl reklamační řád společnosti. Ale tento
není nad zákon a zákon na ochranu spotřebitele hovoří, že při reklamaci
nemusí být reklamované zboží ani v originálním obalu, natož aby ti
někdo přikazoval, abys jej balil jako zásilku.
Dle mého názoru nechce mít prodejce starost s balením a zasláním
k reklamaci a tuto povinnost chce přenést na zákaníka.
Stál bych si za svým a v případě neúspěchu bych informoval ČOI,
zvažoval bych informování i v případě kladného vyřízení převzetí
zboží už jen proto, že podobný problém by mohl mít kdokoli jiný, ne tak
„zatvrdlý“ a podřídil by se jejich zákonu odporujícím podmínkám.
A jen pro zajímavost, v rámci reklamace můžeš požadovat náhradu za
zaslání.
0 Nominace Nahlásit |
Na elkonovu radu jsem si přečetl reklamační řád CZC. Nic tam o balení není. Zmínka o zabalení zboží do balíku je pak v jiných dokumentech, ale ty jako zákazník nemusíš číst:
Samozřejmě při odeslání poštou balík musíš vhodně zabalit, je to i v přepravním řádu pošty. Při osobním předání na pobočce k tomu nevidím důvod. Oni Ti většinu zboží také prodají jen v blistru a ne v bedně s dřevitou vlnou. Podle mně jsi narazil na poněkud svéráznou pobočku. Já si tohle jednání zrovna u CZC nějak nedokážu představit.
0 Nominace Nahlásit |
Nie.
„Zboží zabalte tak, aby nedošlo k jeho poškození během
přepravy“.
to znamená, ak bezpečne zabalím tovar do akéhokoľvek obalu, napríklad
niekoľkých vrstiev novín, takže nemôže dosť k poškodeniu tovaru behom
prepravy – splnila som inštrukciu na reklamačnom štítku. Firma je
v tomto prípade povinná reklamovaný tovar prevziať ako reklamáciu.
„Ideálne použijte originální balení, včetně všech výplní, ve
kterém jste zboží dostali.“
Tu ide o doporučenie použiť originálne balenie, ale nie je to povinnosť
zákazníka pri reklamácii, dôležité je, aby boli v balení priložené
všetky súčasti reklamovaného tovaru.
Stalo sa, že som v igelitke, teda nie v originálnom krabicovom balení,
doniesla reklamovaný tovar so všetkým, čo bolo v originálnom balení
včetne sáčku proti vlhkosti… 🙂 Žiadala som vymeniť tovar, žiadnych
30 dní na preskúšanie reklamácie a bla bla bla. Krútili sa síce, ale
splnila som podmienky reklamácie, tak mi tovar vymenili a preverili jeho
kompletnosť a funkčnosť priamo v predajni.
Netreba sa báť hájiť svoje zákaznícke práva.
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Přečti si reklamační řád CZC. A také zákon pro ochranu spotřebitele. http://zakony.centrum.cz/zakon-o-ochrane-spotrebitele/
Upravil/a: elkon
0
před 1930 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
mají to napsané dost podivně..zrovna za chvíli půjdu pro zboží do CZC.CZ a dají mi ho nezabalené…jen v originálním obalu, v žádném balíku…také tedy nechápu, proč bych ho měla nějak jinak balit, vracím ho tak, jak jsem ho dostala (viz bod jejich „řádu“: Ideálne použijte originální balení, včetně všech výplní, ve kterém jste zboží dostali)…ale vypadá to tak, že jejich pravidla jsou jejich pravidla a chtějí to mít zabalené jako balík, protože to budou převážet autem na centrálu ☹…
0
před 1930 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zboží zabalte tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy –
viz instrukce na reklamačním štítku.
to znamená, ak zabalím tovar do akéhokoľvek obalu, napríklad niekoľkých
vrstiev novín, takže nemôže dosť k poškodeniu tovaru behom prepravy –
splnila som inštrukciu na reklamačnom štítku. Firma je v tomto prípade
povinná reklamovaný tovar prevziať ako reklamáciu.
Tu ide o doporučenie použiť originálne balenie, ale nie je to povinnosť pri reklamácii, dôležité je, aby boli v balení priložené všetky súčasti reklamovaného tovaru.
@JájsemRaibek souhlasím s Vámi. Je mi jasné, že má zákon „navrch“ a ten právo prodejci, aby si mohl diktovat dodáni na pobočku neobsahuje. Manažer i ženská z reklamačního oddělení si myslí, že když je něco psaného v jejich řádu či podmínkách, tak je to „svaté“. Děkuji za odpověď, mějte se