Avatar uživatele
anonym

Může mít strojvůdce ve smlouvě, že bude řídit pouze rychlíky?

Žádné osobáky, které musí zastavovat v každé dědině?

Upravil/a: annas

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, Drap před 2280 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Ne. Pokud si to nedomluví. Ale i tak si myslím, že takovou věc by si do smlouvy nedal zaměstnavatel, kvůli ostatním zaměstnancům. Nebo by možná ano, ale za třetinový plat. Všechno se dá dohodnout.

Upravil/a: Edison

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Samozřejmě může, pokud s ním nějaká společnost takovou smlouvu uzavře. Dost o tom, alespoň v našich podmínkách, pochybuji.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Pokud se mu podaří si to se zaměstnavatelem sjednat,
o čemž pochybuji, může to mít i v pracovní smlouvě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Muffz

Nevím, jak to funguje u vlaků, ale třeba u autobusů z MHD je to tak, že „čím více zkušeností, tím lepší kára“. Tedy nováčci mají ty rozpadající-se vraky, zkušenější řidiči, kteří jsou u MHD delší dobu, dostávají nové autobusy s automatem, klimou a v dobrém stavu.

Řekl bych, že u ČD to bude obdobné. Nováčkovi Pendolino nedají. Tak i tak si nemyslím, že se do smlouvy nedává typ vlaků, které budou (jenom) řídit, hlavně kvůli zástupům v době dovolených, při nemocenských atp.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
annas

Nevím, jak je uvedené ve smlouvě, ale ale podle vyhlášky ČD je třeba, aby strojvůdce kromě kvalifikace, proškolení atd. .znal trať, na kterou je přidělený.
Rozlišuje se osobní a nákladní doprava. .

“Musí-li jet strojvedoucí výjimečně na trať, kterou nezná, musí mu být přidělen druhý strojvedoucí znalý traťových poměrů (dále jen pilot), který před jízdou a během jízdy upozorňuje strojvedoucího na údaje, potřebné pro řízení hnacího vozidla na pojížděné trati. U elektrických hnacích vozidel musí být však pilot oprávněn řídit elektrická hnací vozidla. Není-li pilot nepředpokláda­nýchpřípadech přidělen, musí si jej strojvedoucí vyžádat.“

V minulosti mohl strojvedoucí osobní dopravy vykonávat ten jedinec, který byl nejdříve přidělený k nákladní dopravě. Ale nevím, jak to platí dnes.

provoz.szdc.cz/por­tal/Show.aspx?o­id=91744

" Řídit drážní vozidlo na dráze celostátní a regionální mohou jen osoby s platnou licencí strojvedoucího a platným osvědčením strojvedoucího"

https://www.pod­nikatel.cz/za­kony/zakon-o-drahach/uplne/

Soused je strojvůdce, jezdí jen na jedné trati . Přešel po několika letech z trati regionální na „dálkovou“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Petr87

Pracuji jako strojvůdce. A ne. V pracovní smlouvě si to vyjednat nelze. Na rychlíkách nejsou jen směny ale i celé turnusy, ale ty obsazují obvykle jen starýma dědkama. Na dráze totiž pořád platí jakýsi vojenský systém mazák/bažant, takže starý dědky (i ty co zkurví na co sáhnou a v palici mají vymaštěno) co půjdou za chvíli do důchodu si tam hýčkají a s mlaďasem který by jim tam mohl pracovat celý život si vytírají zadek. Proto je taky u ČD taková fluktuace, protože málokdo takovou silnou věkovou diskriminaci snese.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek