Avatar uživatele
Rokio

Může i člověk, který nikdy nebyl u psychiatra, mít více nesnesitelné chování než řádně léčený duševně nemocný?

To, co jsem dnes viděl v pořadu Výměna manželek, mě v tomhle utvrzuje. Ten chlap byl naprosto vyšinutý, xenofóbní, nepřiznal svoji chybu a pak se sebepoškozoval. Byl to úplný psychopat.

To já Rokio, který je psychotik, tohle nedělám, až na tu xenofobii, kterou však praktikuji v dobré víře a s dobrým úmyslem.

Hlasujte v anketě
Zajímavá 0 před 683 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

jiný názor

„Nesnesitelné chování“ (subjektivní pocit druhého/druhých) člověka, nemá nic společného s duševním onemocněním jedince.
Než se u dospělého člověka přijde na určitou formu duševního onemocnění, může trvat různě dlouhou dobu. Může se dostavit v jakémkoliv věku.
„V překladu tedy xenofobie značí strach z cizinců spojený s pocitem ohrožení a nedůvěry. Xenofobní chování je založeno na rasových, etnických, kulturních a náboženských předsudcích. Do jisté míry může být xenofobie přirozeným projevem.“
„Xenofobie je projev chování, který spočívá v nedůvěře, odporu a nepřátelství ke všemu cizímu.“
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Xenofobie
Xenofobie je základem různých druhů a forem nenávisti….. Není to diagnoza, není to nemoc.
„Xenofobie není fobie v psychiatrickém slova smyslu,…“
https://denikre­ferendum.cz/cla­nek/21324-je-xenofobie-nemoc

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
paul1

ano

Léčený člověk, pokud ovšem má správné léky by měl mít chování v pořádku.

Upravil/a: paul1

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

jiný názor

[N]esnesitelné chování“, stejně jako chování „snesitelné“, je ryze subjektivní náhled na chování jedince, co jeden považuje už za nesnesitelné, druhý považuje za ještě snesitelné, třetí za vyhovující a čtvrtý za příjemné. Taková dívka, která se nechá přítelem svázat do kozelce a zmrskat po celém těle bude jeho chování považovat za žádoucí, tedy příjemné, ačkoli většina lidí takové chování přítele k přítelkyni označí za „nesnesitelné“.

Objektivně můžeme o nějakém jednání jedince konstatovat, je-li legální, či nelegální, je-li trestné, či-li nic; vždy však půjde o uzavřený časový úsek jednání, může být relativně krátký, ale stejně tak může být i relativně dlouhý (třeba u týrání svěřené osoby i léta), ale půjde o uzavřený časový úsek.

O jednání jednotlivce se dá ještě prohlásit, je-li ještě v mezích normy, nebo za ní. Problém je v tom, že tu normu určuje většinová společnost, nejde tedy o nic víc, než o korrelaci chování jedince s očekáváním společnosti, bez ohledu na to, je-li pathologické jednání jedince, nebo společnosti, či jsou-li očekávání společnosti oprávněná, nebo nejsou.

Objektivně lze o jednání jednotlivce prohlásit, je-li fysiologické, nebo pathologické. I zde však půjde o reálnou objektivní materiální pravdu, jejíž reálnost bude spočívat v reálnosti vstupů, tedy podkladů. Navíc, tohle nebude posuzovat ani právník, ani lékař, ale psycholog, ergo, filosof a každý filosof je, více či méně, determinován margem svých znalostí, svého intellektu a svých apriorismů.

Jediné, co lze, tedy, o jednání jedince ustanovit je, je-li legální, či nelegální. A, případně, na to navazující, je-li trestné, nebo není trestné. Nic víc, nic míň. Zbytek je vždy stižen nějakou mírou subjektivity.

Stejně, jako jakékoli jiné televisní pořady, tzv. zábavné pořady, reality show etc. etc., i Tebou zmiňovaný pořad Výměna manželek, není faktografický dokument. Smyslem pořadu není poskytnout divákům objektivní náhled na život nějaké rodiny, v žádném případě, smyslem pořadu je diváky pobavit, přičemž materie toho pobavení spočívá v tom, že se lidé přou, hádají atp., protože některé, duševně či emocionálně méně disponované, jedince baví se na to v televisi dívat. Tedy, dramaturg pořadu je zaúkolovaný vytvářet situace tak, aby byly co nejvíce dramatické, a k tomu je podat tak, aby se divák bavil. Nic víc, nic míň. Je to „zábavný“ televisní pořad, není to psychologický (sociologický) dokument.

Stavět postulát na základě apriorismů a sugestivně podané části pravdy (tedy propagandy), nebo na základě fikce, je objektivně vzato nemožné, takový postulát bude nepřezkoumatelný pro nedostatek zdrojů. Je to teatrální, hloupé a ubohé.

S ohledem na tyto skutečnosti se jeví další Tvé otázky jako zcela irrelevantní a redundantní.

Upravil/a: Filip84

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

ano

Ano, i to je možné.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

jiný názor

Zřejmě nevíš co je xenofobie, ta se nepraktikuje, ale je to choroba. Je to strach z neznámého.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek