V poslední době hodně obchodníků uvádí krom data na účtu
i čas.
Je nějaká norma, která to nějak upravuje?
Koupila jsem dnes u řezníka maso, v obchodě jsem byla kolem dvou
odpoledne, ale na účtence je 10.17hod.
Kdybych doma zjistila, že je maso špatné, třeba v půl třetí ho šla
reklamovat, tak mi ta prodavačka bude tvrdit, že jsem ho od desíti beztak
špatně skladovala, a proto se zkazilo:-((( A já bych se ničeho
nedomohla.
Tak je to s tím časem? Pokud ho obchodník uvádí, musí být přesný?
Všem předem děkuji za odpovědi 🙂
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, anonym, marci1, gecco před 3734 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Čas tam být nemusí (viz Zákon o DPH č. 235/2004 Sb., §29).
Pokud tam ale je – netuším, zda musí být (rámcově) přesný.
___
Každopádně – pokud mezitím čas v systému (na pokladně) neopravili,
byl by posunutý i při té reklamaci v „půl třetí“.
😉
0 Nominace Nahlásit |
Zákon o účetnictví č. 563/1991 Sb, § 11, odstavec 1, písmeno d říká, že účetní doklad musí obsahovat okamžik vyhotovení dokladu.
Výklad tohoto odstavečku je takový, že pokud to technické prostředky umožňují, potom se uvádí jak datum, tak čas vyhotovení dokladu. Tedy uvedení času je dobrovolné.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek