Teoreticky kdybych měl velice slabou 50ccm motorku která jede max 45km/h a
to prosím z kopce s větry v zádech(například Simsona) a měl třeba
100 převodů a měl lépe vyřešený chlazení(v případě Simsona
i zbytek nemocí :D)
Mohl bych vyjet třeba 70% kopec řekněme rychlostí 10km/h
A mohl bych na rovince vyvinout rychlost přes 100km/h
Zajímavá 0 před 2846 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jednoduchou úvahou je možné velmi zjednodušeně odpovědět:
Jinak jak podotknul gecco, nutno prostudovat fyzikální zákony a mechaniku
0 Nominace Nahlásit |
Převody (jejich větší počet) ti teoreticky pomohou zvýšit účinnost
využití výkonu motoru (v praxi je to složitější, protože narůstá,
zjednodušeně, hmotnost a složitost – tření) – takže můžeš jet
stejně rychle s nižší spotřebou paliva (opět zjednodušeně)…
Ale převodovka nezvyšuje výkon…
Takže – teoreticky (nebo zjednodušeně, chceš-li) – stačí-li
výkon motoru
___
Zkus si přečíst něco o práci a energii – fyzika…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Ono se celkově nedá nic zpřevodovat „do nekonečna“. Při extrémním počtu převodů by jednoduše tření v ložiskách, nábojích, mezi zuby kol bylo tak velké, že by to motor prostě neutočil. Je také třeba si uvědomit hmotnost. 6 stupňová převodovka z osobáku má cca 250 – 350 kg. U velkých nákladních automobilů s předřazenými a přídavnými převodovkami se můžeme dostat i nad půl tuny. A to jsme stále hluboko pod 20 stupňů. Pochybuju, že by simson utáhl půl tuny byť jen na vozíku, a to by ještě nebrala převodovka výkon motoru.
0 Nominace Nahlásit |
NexDroid: Simson by klidně půl tuny utáhl, když i člověk může ručním vrátkem zvednout i víc. Máš v mnohém pravdu ale některé z tvých tvrzení nemají základ ve fyzice…