Avatar uživatele
Kepler

Mohlo by to znamenat revoluci ve vývoji aut na vodíkové palivové články?

https://energoz­routi.cz/z/vo­dikova-pasta-nemecko-fraunhofer-desetkrat-vice-energie-jak-baterie
Namísto rozměrných ulztravysokotlakých vodíkových nádrží bychom si do auta naplácali vodíkovou pastu. Nakupovat bychom mohli v drogériích či benzínkách: potřebuji 5 kg pasty, zelenou prosím. A jeli bychom dál, močálem černým okolo bílých skal…

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, hapiky, aliendrone, Ametyst před 1251 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

To těžko anežko, bo souhlasím s Aleshem o „elektrickém trendu“. Už do toho bylo nainvestováno TOLIK (včetně infrastruktury), přičemž nepočítám projekty právě v běhu – a to nejen automobilkami.
Navíc přímé sosání elektřiny slibuje mnohem větší a spolehlivější odrbávání lidí (tedy fantastické zisky výrobcům). Přes tohle vlak neprojede.

Pěkná věc, to ano, ale prozatím její budoucnost vidím bledě. :(

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Alesh

Osobně si myslím, že elektrika je jasný trend, ale že baterie jsou jen takový přechodový stupeň. Zákonitě bude muset přijít něco, co bude mít větší kapacitu než mají současné baterie. Trochu je podezřívám, že to zcela záměrně drží pod pokličkou. 😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Snad mohlo. Ale mám otázku, se kterou skočím úplně na začátek procesu: kde se vezme vodík? Snad ne elektrolýzou vody? 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Tak jsem prošel ten článek. OK pasta je fajn. Enrgetická hustota 10× větší než u Li-Ion, Fajn. Ale oni píšou, že aby se pak ten vodík uvolnil, bude třeba přidat vodu. Takže je fajn, že mi pro cestu z Prahy do Brna bude stačit třeba 15kg té pasty. Ale kolik budu ještě potřebovat té vody?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jáára

Určitě. Vidím to jako udržitelnou budoucnost. Ta technologie je známá tak dva roky.
Auto na baterky bych si nekoupil.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1163 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Ametyst: bohužel ano, stále je to většinou elektrolýzou vody. Ale třeba Toyota prodává „zelený vodík“ z obnovitelných zdrojů elektřiny, především fotovoltaiky. Ostatně eletřina, která se cpe do baterek, taky není ani zdaleka zelená. Půvab myšlenky vodíkové pasty je v tom, že je bezpečná, nepotřebuje bůhvíjakou infrastrukturu a nahrazuje velké, drahé a těžké akumulátory. Pasta pojme 10× tolik energie, než baterka.

před 1250 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Ametyst

Jistě, ty výhody jsou nesporné. Mám před vodíkem respekt.

před 1250 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek