https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/online-janov/r~896744c09fb211e8b3e20cc47ab5f122/
Otázka je pouze teoretická, zda-li váha jednotlivého vozidla může výrazně ohrozit statiku stavby.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? zjentek, Ušel ventil před 2292 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne
Už tomu samému konstruktérovi spadl most ve Venezuele
Problém s Morandiho (konstruktér) mostem je ten, že místo závěsných lan
z kovu je použita konstrukce z betonu. V šedesátých letech se
nepočítalo s tím, že beton degraduje a může se pak zhroutit. Před
padesáti lety se neomezeně věřilo v předepjatý beton. Jenomže
s neustálými vibracemi od dopravy beton praská a vlhký vzduch se dostává
k oceli, která oxiduje. Z tohoto důvodu most potřebuje vždy velkou
údržbu, kterou nedělali.
Navíc když byl postaven, nebyl koncipován na neustálý provoz tak těžkých
vozidel,“ řekl bývalý janovský radní Gianni Vassallo
Upravil/a: Ušel ventil
0 Nominace Nahlásit |
Ne nemohl. Ani teoreticky. Zas.aný most s jejich přezdívkou „nemocný
most“ je prostě stavební zabiják. Každá stavba jednou spadne. Chytrácké
řeči o přetíženém českém kamionu si nechejte pro horší lidi. Ne, ten
most ze 60 let byl dávno špatný a rekonstrukce mostu by stejně životnosti
ve zkratce, aby splňoval naše podmínky, nepomohla. Nelze tento typ mostů
rekonstruovat. Co tam chcete dělat? Měnit beton na shnilou armaturu?
Našemu řídiči přeji ať je v pořádku a ať popovídá se svým
hororovým zážitkem, abychom si nemysleli, že jsme na světě proto, aby se
nám nic nestalo, když pracujeme.
4Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, annas, kodl67, Ušel ventil
před 2292 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V kritickém momentě může částečně ohrozit i váha několika kilogramů. Taková stavba by však dávno měla být mimo provoz. Takováto úvaha, že český kamion mohl ohrozit statiku je zcela zcestná.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, dubraro, Ušel ventil
před 2292 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
… čistě teoreticky: může, ALE, je vždy poměr přetížení k počítanému zatížení >>> jestli ti přes lávku, kde je počítáno s osobákama, přejede tank, je jasné, že spadne, přestože třeba náklaďák udržela, u těchto velkých mostů je počítáno s přistáním boingu (je to přeneseně, prostě, několikanásobné přetížení a všechna auta naráz zastaví, s tím vším se počítá) … vše ale funguje, když se udržuje, Itálie sama osobě je ve stavebnictví fenomén, stačí si vzpomenout na přehradu Vajont ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Vajont_(p%C5%99ehradn%C3%AD_hr%C3%A1z) ) … no jo, chybama se holt člověk učí … šlendrián se šizením je všude ve světě, a zde šetřením (a údajně zdůvodňováno pozdější bezúdržností) byl použit předpjatý železobeton, dnes se již ví, že je to špatná varianta, jelikož čas ukázal, že beton časem praská a obnažuje železo a to koroduje …
0 Nominace Nahlásit |
Nějaké kilo bod zlomu překročilo, ale čí to bylo ????
Spěch a honba za mamonem na úkor bezpečnosti. Toť ten náš vyspělý kapitalismus. Takovéto havárie bohužel nejsou ve světě ojedinělé.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, Ušel ventil
před 2292 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Řidič toho českého kamionu byl žel ve špatnou dobu na špatném
místě..
Že by mohl být příčinou pádu jeden přetížený kamion, o tom bych
nespekuloval.
0 Nominace Nahlásit |
Mohl být tím posledím impulsem ke zhroucení mostu, který se kontinuálně rozpadá desítky let. Nebýt českého kamionu (nebo jiného iniciátoru), tak to zhroucení mohlo přijít třeba o 30 vteřin později, až třeba s nějakým polským kamionem.
0 Nominace Nahlásit |
Mohla to být poslední kapka, ale rozhodně bych nevěřil tomu že bychom
ho mohli označit za viníka.
Kouknul jsem na ten most, resp. dopravní značení na mapách. Není úplně
jednoduché najít s jistotou nějaké omezení, ale našel jsem značku
omezující rychlost na 60 a zakazující předjíždění obojí pro vozy nad
12t. Tak není moc pravděpodobné že by někdo zakazoval jízdu těžších
vozů přes tento most. Při rozměrech toho mostu pravděpodobně i běžný
vítr dokáže přidat zatížení odpovídající několika tunám.
0 Nominace Nahlásit |
Predbiehate znalecké výsledky šetrenia príčin zrútenia mosta.
K rôznym dohadom fantázia, hlavne vďaka médiám, medze nekladie.
Možná príčina zrútenia mosta je mucha…
Mucha jedna! Nie český kamión je na vine,
ale tá mucha letiaca nad ním až z Čiech si konečne chcela oddýchnuť a
práve tam na moste si sadla na auto. Predsa len keby aspoň bola nehybná, ale
ona sa pri tom hýbala a zmenou svojho ťažiska narušila statiku už
poškodeného mosta.
…je to rovnako scestné ako mnoho iných mediálne šírených príčin,
aj tu.
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Ano, i. Kromě všech dalších vlivů, od zanedbané údržby po úder blesku do nosné konstrukce. V tu dobu bylo na mostě několik kamionů, byla špička a hustě pršelo a po mostě se pohybovala pomalu jedoucí kolona.
0
před 2291 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ušel ventil:
Ten most ve Venezuele byl nad mořem a spadl proto, že do pilíře narazil
tanker. Bylo to pár let po stavbě mostu, takže tam ještě zanedbaná
údržba nemohla hrát roli.
Kdo mu za to dal 2 zajímavé otázky? To neřešíte? Jste tak chytří, abyste důvěřovali cizím mostním stavbám? Odpovězte, jak by na plné vytížené silnici , možná plné kamionů, kde je to opatřeno místními předpisy, mohl 1 kamión naložený do hmotnosti od 3,5 do 7 tun zbortit tak skvělý most?
Ušel ventil, tak tak, jak píšeš. A já, zlehčování stavebních situací, všude, nejen v Janově, i u nás spadl most, největší opovržení technickými parametry, všeobecně na to všichni serou. Projektanti už nejsou, mladí kolem 30 let sice obehaji stavbu ale jejich cíl není propočítat korodování skrytých nosných ocelových výztuží a hlavních viditelných lan či čeho, aby dnes určili, že ta mostní konstrukce umírá, že tam půjde o životy. Tito chtějí v pizze rybu, kdy se vyspí.