Zachovat ano, ale zvýšit rychlost. Jsou to slimáci Jeli jsme např. ze Šumperka do Horní Lipové(jednokolejka), není to zas až tak daleko, trvalo to neskutečně dlouho. Křižující se vlaky, čekání na bůhví co v každé zastávce, no je to doprava pro začátek minulého století, rychlost se za tu dobu nijak nezměnila, jen spoždění přibylo.
0 Nominace Nahlásit |
Já mám vlaky rád, ale od doby, kdy byl vynalezen asfaltobetonový koberec, to je už zbytečná a nehospodárná romantika.
0 Nominace Nahlásit |
Já bych byl taky pro zachování, protože jsem jejich fanda. Ale jak psal kolega: jsou pomalé, tratě téměř nejsou udržované, v některých místech se kolébají a drncají třicítkou. Taková trať je např. mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi, nebo Valmezem a Rožnovem. Přesto stále fungují i vedle rychlého autobusového spojení. Proč? Pořád tyto tratě využívá dostatek lidí a je i nákladní doprava. Tratě, které byly zrušeny, byly nerentabilní – to je celý problém. Jako dítě si pamatuju, že jezdila jakási starožitná tramvaj (úzkokolejka)mezi Karvinou a Ostravou – Hranečníkem. Cesta trvala tuším nejmíň dvě hodiny, ale tenkrát lidi tolik nespěchali a pro mně to byl obrovský zážitek.
0 Nominace Nahlásit |
Vzhledem k tomu že tyhle přestárlé lokálky jezdí neekologicky na naftu, rychlostí kroku po velmi špatně udržovaných a rozpadajících se tratích, myslím že jejich náhrada za autobus je celkem rozumná alternativa. Vlaky mají smysl na delších vzdálenostech mezi hustě osídlenými body, tam má smysl budouvat kvalitní tratě rychlovlaků které se po nich prohání rychlostmi vysoko nad 200km/h, dojezdy na poslední míli ale nejsou úkol pro vlak, to zvládnou mnohem lépe autobusové spoje, jejichž linky můžete snadno posilovat, měnit a mnohem levněji je udržovat a modernizovat …
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
… nejezdim ani jednim, takže co si na sebe nevydělá: zrušit …
0
před 2434 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
hapiky: nemůžete zvyšovat rychlost dokud nezabezpečíte rozpadající se tratě. Do těch nemá smysl investovat když se tam prohání jen jedna poloprázdná přestárlá lokálka a o tom to je, nakonec dává spíš smysl to nahradit autobusovou dopravou a pořídit nějaký moderní BUS s hybridním pohonem. Chápu že nadšenci do vláčků by s nimi nejradši jezdili i do obchodu, ale je třeba používat trochu rozum a nasazovat technologie hlavně tam, kde mají své opodstatnění.