Je to lahoda, když jdete po chodníku s dítětem a za zády vám proletí
cyklista, přičemž zvoní jako o závod.
Nebo nesplnění povinné výbavy kola dle prováděcí vyhlášky č. 341/2014,
přílohy č. 12c? (Bez blatníků, odrazek, světel…)
Samozřejmě také alkohol u cyklistů! Nezdá se Vám také, že cyklisté si
dělají podstatně více co chtějí, než řidiči motorových vozidel?
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Kazatel, Ametyst, Filip84 před 777 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jiná odpověď.
Je mi to jedno.
Věřím, že mne takový cyklista, koloběžka ani skejt nesrazí a že se mu
nepřimotám do cesty ;D
„Policajti“ nemohou stát na každém chodníku/přechodu. Ani policie
městská.
Těch státních je málo/nedostatek. Povinností mají příliš mnoho.
Střídají se na hranicích. Hlídají do prosince politiky v Praze. Služby
jsou náročné. Celou noc jezdí autem sem a tam (sice ve 2, ale řídit musí
jen jeden z nich). Hádají se s feťáky, opilci, s bezdomovci. Běhají do
obchodních domů pro zloděje (dnes i potravin). A ti mají zrovna ty
nižší platy (SŠ opět berou i bez maturity, spisy podle toho
vypadají ;)).
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď.
Přestupky by se měly trestat u všech tak, jak ukládá zákon. Stíhat více znamená že bys chtěl trestat více, než je možné podle zákona?
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď.
Přiměřeně. Bohužel zdravý rozum se odstěhoval do Humpolce (doufám že alespoň tam ho trochu zůstalo) a je problém definovat co je to „přiměřeně“. Neřešil bych malé děti na chodníku. Ohrožování a omezování chodců na chodníku „závodníkem“ klidně. U kol blatníky a světla? Za hezkého počasí a v poledne je mi to celkem jedno. Za deště a v noci samozřejmě sejmout. (teď je spousta příslušenství volně sundavací – např. světla s akumulátory). Ale u cyklistů bych řešil i další problém: Silné světlo namířené proti řidičům. Zažil jsem takové, co skoro oslňovalo i za bílého dne. Stejně tak někteří motorkáři mají tendenci svítit dálkovýma furt… Hodnotil bych podle stupně nebezpečnosti. Ale opravdu by to chtělo aby na to někdo dohlédl. Jako řidič už jsem v noci neosvětlených cyklistů potkal docela dost ☹
0 Nominace Nahlásit |
Ano, zaslouží si represi.
To se mi nezdá, je to fakt. Lépe se přece buzerují řidiči motorových vozidel, mají přece SPZ a vozí sebou povinně plno dokladů. Snadná kořist.
Upravil/a: Ametyst
0 Nominace Nahlásit |
Ano, zaslouží si represi.
Stejná práva a povinnosti pro všechny. Nechápu, proč tito účastníci silničního provozu jsou tak málo stíháni, přitom pro chodce představují stejné riziko, jako auto (a auta obvykle nejezdí po chodníku).
Mimochodem, osobně bych zavedl „dálniční známky“ i pro cyklisty. Ono budování cyklostezek taky něco stojí.
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď.
Kontrolovat by to měli. Mně se nedávno stalo, že jsem dostal napomenutí za jízdu po přechodě pro chodce, přitom široko daleko nikoho nikde, žádní chodci, jen ten policajt se tam znenadání objevil. Ale měl pravdu, byl jsem línej sesednout a přejít vedle kola.
Upravil/a: paul1
0 Nominace Nahlásit |
Drap, mám na mysli přesně to, jak bylo mnou psáno. Když se nestíhá
vůbec, chci stíhat více.
Proč se nestíhá? – Většina policistů (vyjma těch dopravních) nezná
zákon 361/2000 Sb. tak dobře, aby mohli stíhat cyklisty za „banální“
prohřešky.
Dále také se s cyklistou nechtějí hádat, protože agresivní jezdec po
chodníku zvonící na chodce jistě nebude souhlasit se zjištěným stavem
věci, či uložením pokuty a její výší.
Více stíhat = více se zaměřit na jejich dodržování zákona, i za pomoci represe.
@ Mravenec
„… více stíhat přestupky a prohřešky cyklistů?“
Slovo více“ nemá ve Vaší otázce jednoznačný význam. Může sice
znamenat „častěji“, „pravidelně“, ale také udělovat vyšší
pokuty.
Věřte, že někteří policisté číhají na každého provinuilce a
udělují pokuty s radostí. Bede je k tomu finanční motivace (odměny).
Jiným se příčí „buzerovat“ věčně kidi, na každém
rohu/chodníku.
S bezohlednými sobci, sotva kdo něco udělá. 3× ho chytí za volantem bez
řidičského průkazu. Mnohdy pod vlivem alkoholu, vybr6ďuje na silnici
řidičky, baví se. Dokud někoho nezabije, žádný policista ani pokuta
s ním nehne……
Častěji i vyšší pokuty. (Ne vyšší než dovoluje zákon) To tím bylo
myšleno.
I sobec nemá bezednou peněženku.
A s blbcem těžko někdo hne. Mladice jede po chodníku, aby nedostala pokutu, protože nemá helmu….! Tak jede spěchajíc po chodníku a nervozně zvoní na každého chodce i s kočárky….
Ty chodníky se sotva uhlídají. U nás je městská policie líná stát
i v parku, kde je několik chodníků, jeden je cyklostezka. Přes zákaz(
dopravní značka), jezdí cyklisté – sportovci po všech.
A ty pokuty by právě podle zákona musely být velmi vysoké.
Chudák po chodnících jezdí zřídka, často nemá na čem ;D Počítá
každou stovku a 500 Kč pokuty by byla tragedií. Pro některé je to, jako
pro mne 50 či 5 Kč.
Mravenec: Ty, ono je to trošku složitější (teda alespoň u nás).
Kde chceš ty cyklisty realisovat? No, ano, nejlépe na cyklostezce, že, je ta na to vhodné místo, nehrozí, že vás sejme při kontrole kamion atp. No, dobře, ale k tomu, abys mohl cyklisty realisovat na cyklostezce, potřebuješ kola pro „kluky“. A mundůry, nemůžou jezdit na kole v tesilkách a brigadýrce.
Takže, na KRP někdo rozhodl (ty, ale to už je tak deset roků!), že když je, jako, cyklostezka, tak že kluci budou jezdit na kolech po cyklostezce, domlouvat, a časem i realisovat cyklisty. Tak erár dodal kola, dvě.
No, ano, erár dodal kola, ale aby mohl příslušník na kole jet, tak 1. musí mít na to školení a 2. musí vyfasovat erár a helmu.
Tak se objednával mundůr a helmy, protože bez mundůru a helmy nejde udělat školení. Helmy došly, mundůr nebyl. Protože nebyl mundůr, nešlo udělat školení, a protože nešlo udělat školení, nemohli kluci vyjet na kolech na cyklostezku, a tak kola ležela ve skladu.
Kola ležela ve skladu dva roky, tři roky, a pořád nebyl mundůr. On, totiž, žádný centrální cyklo mundůr neexistuje, to si musí nechat každé KRP našít samo. Ano, ale aby si mohlo KRP nechat našít mundůr tak 1. musí být na to prachy, 2. musí se udělat výběrové řízení, protože veřejná zakázka a 3. bude to trvat.
První nebyly prachy, tak ta kola ležela, už tak čtyři roky, ve skladu. Pak prachy byly, tak se udělalo výběrové řízení, ale ten, co ho vyhrál, tak to odvolal (nebo tak něco, už je to docela dlouho), tak se mělo vyhlásit další výběrové řízení, ale mezi tím došly prachy.
Takže jsme, zase, na začátku: nejsou prachy. V mezičase, co pořád nebyly prachy, tak se „vítr změnil“, prostě se změnil krajský ředitel, a že kluci nebudou jezdit na kolech na cyklostezky, protože školení a mundůry by byly drahé, a kdesi cosi, že mají čtyřkolku, tak mají realisovat cyklisty na cyklostezce čtyřkolkou pod majákama. Protože na čtyřkolku mají i mundůry a helmy, i školení!
O to není, ta čtyřkolka není o moc širší, než moje kolo, a pokud by jel adekvátní rychlostí, nebyl by problém.
No, ano, ale na čtyřkolku máš příděl paliva. Čtyřkolka se hodí na kontrolu chatových oblastí, samot, kde Ochcávkou sice projedeš, ale pokud nemusíš, tak tam nepojedeš, protože Ochcávka musí vydržet předepsaný počet let, a pokud s ní budeš jezdit po takových cestách, tak poslední roky bude ve službě téměř k ničemu. Ale jinou nedostaneš!
Když vyplýtváš palivo na realisaci cyklistů na cyklostezkách, tak bude „peklo“, protože nekontroluješ chaty a samoty (to jsou, vesměs, taky chalupy).
Takže se prostě cyklisti nerealisují.
Výjimkou je DBA. Když je DBA, tak přijde Befehl z KRP, nebo klidně i PPR, a Befehl ist Befehl, tak se jedou realisovat cyklisti. Dojede se Ochcávkou na určené místo, kola se zastavují ta, která nesvítí. Řidiči se dá dýchnout, když nadýchá, tak se oznámí, protože nadýchání nemůžeš realisovat blokem. Když nenadýchá, tak dostane reflexní pásku/y a guma z BESIPu mu připne takové to silikonové světlo a vyslechne si homílii o tom, proč by měl to světlo mít, a že když ho nebude mít, bude brzo mrtvý. A že by měl mít helmu, a podobné pindy.
DBA skončí, ti kluci, co si vytáhli „černého Petra“, že museli realisovat cyklisty, si oddychnou, že mají na další roky pokoj, a tím je „problém cyklista“ vyřešen! 🙂
Mravenče, zajeď se podívat do Pardubic, a budou Ti vstávat vlasy hrůzou: tam už jsou chodníky pro cyklisty, samozřejmě cyklostezky, a ještě značený pruh pro cyklisty pod chodníkem na silnici. Brzy asi vytěsní řidiče i chodce. 🙂
Ametyst: V Praze jsou zase všude cyklopruhy, ale cyklisté stejně raději vol chodník.
Filip: Rozumím, je to složité. Ale v rámci běžné hlídkové činnosti by nemusel být problém na cyklistu jedoucího po chodníku pokřiknout z auta výzvu k zastavení, případně předjet ho, vystoupit a počkat si až přijede sám, kde ho pokyny ruky četník zastaví. Určitě by to nějak vyšmoulit šlo.
Mravenec: To je problém, protože nikdy nevíš, kdo za těmi řídítky je. Takže, pokřikovat něco z okna, to si takový policajt akorát zadělává na problém.
Ano, předjet, zastavit, zapnout majáky, vystoupit a předepsaným způsobem ho zastavit. Z 80% ti nezastaví: jak ho s tím SDP budeš, na chodníku, nahánět? Nebo za ním budeš utíkat?
Další, a to asi podstatnější, věcí je: proč by to dělali? Policajti jsou, z velké většiny, konformisti toho nejhrubšího zrna, a v tom nejhorším slova smyslu. Ano, když je vedoucí pošle na cyklisty, musí, tak jdou na cyklisty. Ale jinak? Proč? 🙂
To by, prostě a jednoduše, musela vzniknout specialisovaná součást, jako je dálniční policie, nebo „nehodovka“, tak něco podobného: „cyklo oddíl“. Ale k tomu není vůle, a kde není vůle, není cesta.