Zajímalo by mně jaké máte zkušenosti (pokud jste někdo testoval) s GPS na různých zařízeních v extrémnějších podmínkách. Mám pocit, že GPS na SAMSUNG telefonech (otestovány 2 různé kousky) je výrazně slabší než na stařičkých HTC. Nejsem si jist zda jim dělá problém rychlost, slabší signál, vyšší rušení,… Ale na HTC pokud se pamatuji jsem měl polohu po celou dobu letu, na Samsungu se občas chytí, když jsem si dal naposledy záležet a pozoroval jej tak zvládal asi první třetinu letu (z Bulharska), pak GPS vypadl a chytil se až po přistání. Na starším Samsungu (grand prime) se mi nechytí ani navigace v autě (resp. jen opravdu vyjímečně), novější (A5) auto zvládá v pohodě (až na vyjímky – někdy mu dost dlouho trvá než se chytí po výjezdu z tunelu a třeba ještě kilometr a půl po výjezdu z tunelu si myslel že jsem na druhé straně Vltavy). Jaké máte zkušenosti se svými telefony? Je nějaký modernější spolehlivý telefon jehož GPS je opravdu držák?
Zajímavá 0 před 2257 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Používáš mobil v letadle v režimu letadlo? 🙂
Edison: Nic z toho co jsi napsal v mé odpovědi nepopírám, nebo ti
přijde že ano? 😁
Vypisuješ zbytečně/né věci které se vůbec netýkají ani toho co jsem
napsal já.
Já měl třeba letos v letadle jednou problém, že jsem zapl režim letadlo a
vypla se mi i funkce GPS. Potom když jsem přes aplikaci zapl vyhledávání
polohy a podobný sračičky, zapla se mi automaticky jenom wifi která byla
umístěna v letadle a aplikace běžela v pořádku přes internet online.
Plno letadel ale wif na palubě ještě nemá. Podle mě je určování polohy
přes dobrou aplikaci přes internet rychlejší než GPS v offline.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Zkušenosti mám obdobné jako jiní. Mám pro tyto účely v mobilu (Nexus 5) nahranou bitmapovou mapu Evropy a okolí, je to ve velmi malém rozlišení a tak to nezabírá moc místa. Nepoužívám samozřejmě autonavigaci ale turistickou (konkrétně aDrake). Pokud se ke mně dostanou vlny z družic, tak to ukazuje správně kde letadlo je, v jaké výšce a jak rychle letí. Nedávno se mi to chvíli podařilo i na prostřední řadě sedadel v Airbusu, ale jen než letadlo mírně změnilo směr. Z předchozích letů mám zkušenost, že i u toho okna to nemusí na 100% fungovat – ale je to pravděpodobnější že bude.
Co píše Kevin je pro mne jako technika a ajťáka naprosto nesrozumitené – nějaké určování polohy přes nějakou internetovou aplikaci – nechápu o co by mohlo jít.
Modernější telefony mají samozřejmě výhodu, protože dokáží zpracovat signál z více družicových systémů – ruský Glonass už je docela klasika, nejnovější čipy pak podporují i Galileo. Opravdu je na to potřeba podpora v čipech, systémy nejsou po stránce struktury vysílaných dat totožné.
Upravil/a: Arne1
0 Nominace Nahlásit |
Mě v letadle levný Galaxy Young2 fungoval pěkně. Pravda seděl jsem u okýnka. A na mapě jsem viděl polohu taky bez nějakého „cukání“ (Here). Satelitů „plno“, různě umístěných, takže se zdálo, že to trup moc nestíní, nebo se signál k telefonu prostě nějak „prodral“ ve slušné intenzitě.
Tipnul bych, že novější systémy budou rychlejší, chytnou více systémů (v této chvíli jsou tuším 3 funkční, nevím jestli je ten čínský přístupný) a čím více systémů navigace zvládne, tím rychleji (?) přesněji zvládne určit polohu.
A-GPS pak není nic jiného než urychlení přenosu polohy družice ne jejím vlastním vysílačem, který není nic rychlého (tuším nějaké jednotky kbps), ale přes WiFi, které tyto informace poskytne na požádání (ne, až dojdou) a rychle.
0 Nominace Nahlásit |
Kevin se opět projevil. Není zakázáno používat mobil, musí však být v režimu letadlo – z vásadě to jsou vypnuté vysílací části telefonu. GPS NEMÁ vysílač!! A v letadle vlastní GPS funguje bez problémů, pokud chytí signál. Ač se to nezdá, ta okýnka jso fakt malá a přes trup ty mikrovlny neprojdou. Horší je to s mapamy. Ty na tu rychlost nejsou stavěné a díky „přichytávání“ (třeba na silnice) to moc dobře neukazuje.
0
před 2257 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zkušenost mám takovou, že jedna věc je citlivost zařízení a druhá, kde sedíš v letadle. V podstatě i pokud GPS přilepíš přímo na sklo, zachytí signál jen z určité části oblohy, z druhé bude výrazně utlumen samotným letadlem. Od toho se odvíjí i vše ostatní. Daný handicap co popisuješ je dán systém, některé přístroje dopočítávají přibližnou polohu při pohybu, nebo tě drží na silnici dle map, nicméně pokud má GPS příjem z dostatečného počtu satelitů na obloze a rozestup je pár stovek metrů i časový odskok minimální, měl by se signál „vrátit“ v podstatě hned (byť se může stát, že tzv. na začátku trochu ustřelí, když si skrz nedostatečný počet satelitů, či jejich špatný signál, či odraz, myslí, že je kousek někde jinde).
0
před 2257 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Arne, s určováním výšky je problém, pokud se měří dle barometrického tlaku, v letadle mi GPS ukazuje vzdy blbě. A to co popisuje Kevin bude patrně A-GPS almanach, který určení polohy (na novém místě) podstatně zrychlí.
Auťáčku, barometrický výškoměr samozřejmě v letadle je cestujícímu naprosto k ničemu. Kabina je PŘETLAKOVÁVÁNA!! Musel bys mít senzor vně letadla. U některých není přetlakovávaný zavazadlový prostor, ale to se dnes už prakticky nevidí. Tlak uvnitř se jen snižuje na výšku do 3000 m a to velmi pozvolna. Jsou ale věci, které ani toto snížení tlaku nemaj rádi. Třeba elektronická cigareta se většinou „pochčije“.
Mimochodem, to je velmi jednoduchý způsob, jak zajistit, aby nešly otevřít dveře letadla. Nejprve musej mírně dovnitř a to Ti přetlak nedovolí. Nouzové musej dovnitř úplně, a až pak se daj vyhodit ven. To teď nedávno povedlo někomu na zemi. To holt ještě to letadlo nebylo přetlakované.
Z družicových údajů se výška samozřejmě spočítat dá také, běžné programy na to ale kašlou a výpočet zjednodušují (u turistické navigace to není zase tak podstatné). Když si pustíš GPS status tak by to mělo být přesné.
Mně GPS (pokud se chytne slušně na alespoň 5 družic) výšku ukazuje docela slušně (viz ty screeny co jsem poslal) . GPS to umí i bez barometrického tlaku. Bacha – letová hladina nemusí odpovídat skutečné výšce dle GPS (pokud aktivně létáš) Letová hladina je určena barometricky a může se od skutečné výšky lišit.
Ano, v letadle mám telefon v letovém režimu. Ne, GPS se v letovém režimu nevypíná (standardně), ale telefon přijde o výhoda A-GPS (stahování almanachu po internetu)
Nevím přesně kudy ten signál projde a kudy ne, faktem ale je že se držel naprosto v pohodě od Bulharska po Rumunsko (teda signál byl v oranžové oblasti, ale byl z několika družic a stabilní viz http://ctrlv.cz/NX3D – zhruba po půl hodině letu). Zhruba takhle se držel od startu… Pak začly problémy a telefon detekoval třeba jen 2 nebo 3 družice a to trvalo až do přistání. Ale je možné že to zhoršení na závěr letu (ale opravdu až závěr) mohlo mít na svědomí počasí – v Praze nás přivítal déšť.
Ta zkušenost není jen z tohoto letu, pozoroval jsem opakovaně. A stařičký HTC, kterému jsem ten GPS test mohl pustit (kdysi) jen na chvíli (baterka by to dala max. na půl hodiny) to zvládal o hodně lépe. Teď jsem byl v letadle u uličky. Ale dříve jsem zkoušel telefon i „přilepit“ na okýnko a bez výsledku.
Co se „přichytávání“ týče, to se myslím týká jen navigace, klasické mapy vás klidně hodí doprostřed řeky.
Tak jsme si podiskutovali na téma, zda umím používat telefon a teď by mně zajímalo jestli tedy má někdo vlastní zkušenosti s jinými telefony 😉
Píšeš trasa Bulharsko – RUmunsko – Česko. To znamená že nad Rumunskem došlo ke změně směru a už jsi asi neviděl na ty potřebné družice.
Jj.. V zásadě máš pravdu Auťáčku.. Jsem to nechtěl až tak rozepisovat. Navigační programy maj totiž jednu fičurinu, aby nedocházelo ke kmitání kolem „nulové polohy“ a tou je právě uzamčení polohy… má vliv zejména když se objekt nepohybuje. Jelikož satelity se pohybují, dochází k nepatrným nepřesnostem a k tomu kmitání kolem nulové polohy. Ve městech a v lese k tomu navíc přistupují odrazy a tím další znepřesnění. Proto se v nízkých rychlostech poloha uzamyká a ve vyšších „přilepuje“ např. ke komunikacím. V letadle to právě tak jako přeskakuje po silnicích… Když si ale otevřeš GPS analyzátor, nebo nějakou takovou appku, tak to většinou pracuje bez těhle korekcí.
To co píšeš ovšem platí pouze pro autonavigace. Turistické navigace
tímto netrpí, tak že když zastavíš tak se podle ní tvoje poloha stále
mírně pohybuje. V horších podmínkách to může kroužit i 20 metrů
kolem skutečné polohy. Pak je důležitá informacee o přesnosti –
většinou modrý kroužek kolem šipky udávající okamžitou vypočtenou
polohu.
Autonavigace naprosto nejsou vhodné k ničemu jinému než k navigaci po
silnici.