Avatar uživatele
Jardafaker

Mám dobře naměřenou velikost kola ?

Mám nové kolo a chvíli před ním také nový computer SIGMA BC700 a na starém kole jsem si v příručce a v tabulce v ní našel to WS podle nějakých čísel napsaných na pneumatice. Na novém kole jsem našel také taková čísla, ale nenašel jsem pro ně WS v tabulce, takže jsem nejdříve změřil průměr,který mi vyšel asi 705, možná trochu méně, ale bylo by to x3,14 asi 2214,ale ještě jsem se vydal na internet a našel tabulky, v jedné pro údaj na kole (54–584) jsem našel ws 2154 a v druhé 2148. Druhý údaj na kole byl 690Bx2,10, ale podle toho jsem nic nenašel. Četl jsem také, že podle tabulek není moc dobré se řídit a tak mě napadlo, že prodejce říkal s kolem něco o 27,5, že ostatní horská má 95% čísla 26, myslím že je to průměr v palcích, snad přesný, a tak jsem si našel převody palců- je to 25,4 mm jeden palec, to by mělo být přesné takže 25,4 × 27,5 = 698,5 což je asi o půl cm méně než jsem naměřil takže jsem tam zadal číslo 2194 (698,5×3,14), snad je to přesné co myslíte. Vím o způsobu, např pěti otáček a vydělit 5 a zmenšit odchylku, ale to se mi nechtělo dělat. Jak se například 2194 a 2148 můžou lišit v km/h, kdyby jeli dvě stejná kola s těmito nastaveními vedle sebe, jak by to ukazovalo ? Četl jsem že jeden cm na 1000 km dělá 5km, tak nevim. Omluvte, že něco popisuji hůře, protože ne úplně všemu rozumím. Děkuji za objasnění a připomínky.

Zajímavá 0 před 3416 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
orwell

To, co se ti nechtělo, jak píšeš, dělat udělej. Jak píše Alesh, kolo je třeba bezpodmínečně nahustit na předepsaný tlak, který budeš dodržovat. Pak je třeba ho provozně zatížit, tj. sednout si na něj (+ event. nějaká taška nebo tlumok, se kterým hodláš jezdit). Vyber si nějaký rovný kvalitní úsek cesty, přední kolo natoč ventilkem kolmo dolů a vedle na vozovce udělej vedle ventilku křídou čárku. Pak z tohoto místu pomalu rovně ujeď vzdálenost odpovídající přesně 10 otáčkám kola. Ventilek musí být opět v kolmé poloze pod středem kola jako na začátku dráhy. Vedle na vozovce udělej křídou opět u ventilku koncovou čárku. Pak vezmi pásmo a změř (pokud možno co nejpřesněji) délku dráhy mezi čárkami a vyděl ji deseti. Dostaneš tak obvod kola a následným vydělením pí (3,14159…) získáš jeho průměr. Vložením této hodnoty nebo hodnoty co nejbližší do compu máš okalibrováno. Pokud to chce v palcích, tak údaj přepočítáš. Jinak co píšeš na konci je pravda. Zkoušel jsem to vypočítat u svého stroje a vyšla mi opravdu odchylka 460m na 1000 km způsobená chybou 1 cm při vložení průměru kola do compu.
Teď vidím, že jsem se upsal, mělo být 4600m, nikoliv 460m.

Upravil/a: orwell

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Alesh

Máš to blbě. Kolo nafoukej na tlak, na který budeš jezdit. Na plášti si udělej jasnou a tenkou značku. A pak změř jednu otáčku na rovném povrchu přesně podél nějaké rovné čáry, ideálně samozřejmě za pomoci nějaké další osoby.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek