Mám nové kolo a chvíli před ním také nový computer SIGMA BC700 a na starém kole jsem si v příručce a v tabulce v ní našel to WS podle nějakých čísel napsaných na pneumatice. Na novém kole jsem našel také taková čísla, ale nenašel jsem pro ně WS v tabulce, takže jsem nejdříve změřil průměr,který mi vyšel asi 705, možná trochu méně, ale bylo by to x3,14 asi 2214,ale ještě jsem se vydal na internet a našel tabulky, v jedné pro údaj na kole (54–584) jsem našel ws 2154 a v druhé 2148. Druhý údaj na kole byl 690Bx2,10, ale podle toho jsem nic nenašel. Četl jsem také, že podle tabulek není moc dobré se řídit a tak mě napadlo, že prodejce říkal s kolem něco o 27,5, že ostatní horská má 95% čísla 26, myslím že je to průměr v palcích, snad přesný, a tak jsem si našel převody palců- je to 25,4 mm jeden palec, to by mělo být přesné takže 25,4 × 27,5 = 698,5 což je asi o půl cm méně než jsem naměřil takže jsem tam zadal číslo 2194 (698,5×3,14), snad je to přesné co myslíte. Vím o způsobu, např pěti otáček a vydělit 5 a zmenšit odchylku, ale to se mi nechtělo dělat. Jak se například 2194 a 2148 můžou lišit v km/h, kdyby jeli dvě stejná kola s těmito nastaveními vedle sebe, jak by to ukazovalo ? Četl jsem že jeden cm na 1000 km dělá 5km, tak nevim. Omluvte, že něco popisuji hůře, protože ne úplně všemu rozumím. Děkuji za objasnění a připomínky.
Zajímavá 0 před 3382 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To, co se ti nechtělo, jak píšeš, dělat udělej. Jak píše Alesh, kolo
je třeba bezpodmínečně nahustit na předepsaný tlak, který budeš
dodržovat. Pak je třeba ho provozně zatížit, tj. sednout si na něj (+
event. nějaká taška nebo tlumok, se kterým hodláš jezdit). Vyber si
nějaký rovný kvalitní úsek cesty, přední kolo natoč ventilkem kolmo
dolů a vedle na vozovce udělej vedle ventilku křídou čárku. Pak z tohoto
místu pomalu rovně ujeď vzdálenost odpovídající přesně 10 otáčkám
kola. Ventilek musí být opět v kolmé poloze pod středem kola jako na
začátku dráhy. Vedle na vozovce udělej křídou opět u ventilku koncovou
čárku. Pak vezmi pásmo a změř (pokud možno co nejpřesněji) délku dráhy
mezi čárkami a vyděl ji deseti. Dostaneš tak obvod kola a následným
vydělením pí (3,14159…) získáš jeho průměr. Vložením této hodnoty
nebo hodnoty co nejbližší do compu máš okalibrováno. Pokud to chce
v palcích, tak údaj přepočítáš. Jinak co píšeš na konci je pravda.
Zkoušel jsem to vypočítat u svého stroje a vyšla mi opravdu odchylka 460m
na 1000 km způsobená chybou 1 cm při vložení průměru kola do compu.
Teď vidím, že jsem se upsal, mělo být 4600m, nikoliv 460m.
Upravil/a: orwell
1Kdo udělil odpovědi palec? Jardafaker
před 3382 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Máš to blbě. Kolo nafoukej na tlak, na který budeš jezdit. Na plášti si udělej jasnou a tenkou značku. A pak změř jednu otáčku na rovném povrchu přesně podél nějaké rovné čáry, ideálně samozřejmě za pomoci nějaké další osoby.
0
před 3382 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekDrap | 448 | |
marci1 | 268 | |
Kepler | 220 | |
annas | 219 | |
gecco | 146 | |
Alesh | 139 | |
hanulka11 | 135 | |
led | 127 | |
mosoj | 120 | |
elkon | 119 |
Atletika |
Cyklistika, MTB |
Fotbal |
Hokej |
Motorsport |
Rekreační sport |
Ostatní sport |