Koupil jsem starší Fabii 3 (2015) 47000 km automat. Jsem invalida
(amputace pravé ruky v zápěstí) 76 let. Auto používám hlavně
k jízdě k nákupům průměr jedna jízda 10 km 1–2× týdně a jednou za
2 měsíce kolem 300km , cesta na pravidelný sraz přátel. Mám permanentní
potíže ohledně nabití baterie. Během jednoho měsíce má pouze
12,1. Garážuji pod domem ve společné garáži, zásuvka od stanoviště
daleko, tím pádem problém s dobíjením. I po cestě těch 300 km, nemá
baterka více než 12,17 ( poslední měření). Na netu jsem četl, že auta
s tak zvaným inteligentním dobíjením, začínají dobíjet až když
napětí klesne právě na těch 12,1. Baterii mě kontrolovali při povinné
prohlídce ( na mé přání) a údajně je v pořádku. V garáži stojí asi
20 moderních nových aut a ani jedno za těch 5 let co zde bydlím jsem
neviděl dobíjet. Měl jsem Favorita a u toho jsem 7 roků nesáhl na baterku
a startoval na první. Prý málo jezdím, což je pravda, ale takových
důchodců jsou mraky a co dělají ti, kteří parkují venku?
Prosím moc můžete nějak poradit?? Jaký je váš názor?
Děkuji Pavel
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1870 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Do odkazu jsem dal zajímavý článek o této volovině. Jak se to chová a kdy se zapíná normální dobíjení bude potřeba zjistit za jízdy. Jak se tam píše, ani dlouhá cesta nemusí zajistit dobití. Je to totální EU zhovadilost, která nic neušetří, naopak zajistí odbyt speciálních drahých akumulátorů s krátkou životností a zatíží životní prostředí jejich následnou likvidací. Pro motoristu je z toho jediná cesta – návrat k nabíječkám s konzervačním dobíjením.
Zdroj: https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291
Upravil/a: Hlada
3Kdo udělil odpovědi palec? orwell, aliendrone, Edison
před 1870 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U všech moderních automobilů, které mají řídící jednotku se baterie vybíjí , sice malým proudem, ale neustále!! Pokud necháš stát auto bez pohybu 2 měsíce máš baterku vybitou. Navíc tvých najetých pár km nenahradí vybití baterie při startování. Takže nabíjet nebo více jezdit.
Aliendrone já vím , že jsi nejchytřejší na světě, ale pán nejezdí!! Všechno ostatní jsou jenom dohady!! Stejné je to i s akumulátory. Pokud by 12,1V byla hranice kdy alternátor začíná nabíjet nic tak zvláštního se stále neděje!! Nicméně tato hranice je vyšší. Problém je v tom, že auto stojí a těch ± 100mA si prostě bere stále. Taktéž různé názvy baterií jsou pouze marketingové tahy. Princip je pořád stejný, jedná se pouze o robustnější konstrukci desek.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Jak to má výše uvedený typ Fabie s nabíjením se mi zjistit
nepodařilo, ale jsou dvě možnosti: buď má klasický polovodičový
regulátor, který by měl udržovat napětí na svorkách akumulátoru při
chodu motoru (i při volnoběhu) v mezích 13,8V až 14,4V. Jiná hodnota by
nasvědčovala závadě ve zdrojové soustavě vozu, nejspíš v regulátoru.
Toto zde již bylo propíráno, viz https://www.odpovedi.cz/otazky/jak-poznam-ze-alternator-nedobiji
Nebo má inteligentní nabíjení a potom vřele doporučuji přečíst si
informace zde
https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770
Myslím, že je zde popsán dostatečně podrobně tvůj problém a patrně se
bez častějšího dobíjení akumulátoru externím nabíječem neobejdeš.
Jinak souhlasím s názorem Hlada, že je to důsledek zhovadilých nápadů
EU, které v konečném důsledku nic neušetří, naopak zajistí odbyt
akumulátorů s krátkou životností a zatíží životní prostředí jejich
následnou likvidací.
Ještě bych dodal, že mnou změřený proudový odběr na jedné Toyotě v „klidovém“ stavu byl skoro 100 mA, kterými byl akumulátor neustále zatížen. Pozor také na autorádio, které i ve vypnutém stavu může cosi odebírat (pokud není klíček zapalování v zcela v krajní poloze). Mně např.takto během tří dnů dostal akumulátor na kolena. Pokud vezmeme v úvahu kapacitu akumulátoru 45 Ah a trvalé zatížení proudem v řádu desítek mA, není obtížné si spočítat, jak dlouho to akec vydrží v případě, že nejezdíme.
Upravil/a: orwell
2Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone, Edison
před 1870 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak Fóbie jsou „(NE)inteligentním dobíjením“ vybavovány od roku 2014 (tvrdí kámoš). Tyhle informace se z pochopitelných důvodů moc nezveřejňují (dokonce by se dalo říci, že i tak trochu tají) – nikdo normální to totiž nechce, protože to setsakra prodražuje provozní náklady stejně jako filtry pevných částic, nedeaktivovatelné start/stop systémy a další vyložené zhovadilosti prosazované ekoteroristy a darmožrouty z greenPEACH, kteří jsou přebohatě financováni z našich daní.
Edison a mosoj se MÝLÍ, není to o náletu – i kdybys jel třeba 500km v kuse, STEJNĚ můžeš mít po jízdě totálně zdechlou baterii! (dlouhá jízda dobíjí spolehlivě pouze klasicky dobíjené akumulátory) S „(ne)inteligentním dobíjením“ NIC neuděláš, leda se doporučuje hodně brzdit motorem (bude fungovat rekuperace) v poslední fázi jízdy (alespoň 15–20km). Naopak – pokud brzdit nebudeš, baterka může být i „xmrti vyfluslá“!! Jak se ovšem projeví takový „způsob jízdy“ na spotřebě (tedy i financích) si jistě dovedeš představit, o nějakém ekologickém přínosu snad ani není třeba diskutovat. Pokud připočítáš cenu AGM baterie v porovnání s klasickou, eh – škoda mluvit. (o její výdrži v porovnání s běžnou v kombinaci s klasickým dobíjením NEMLUVĚ!)
A vůbec, buď rád, že nemusíš k palivu kupovat ještě „syntetické chcanky“ (AdBlue). Víš jak často odchází ohřívání, aby to v zimě nezamrzlo? Takže jedině jak píše Hlada > DOBÍJET jako v době, kdy Trabant s dynamem (!!) byl za hvězdu. Jinak máš smůlu. :(
Upravil/a: aliendrone
0 Nominace Nahlásit |
ankrp – napětí akumulátoru (k posouzení jeho stavu) se měří
naprázdno. Zkus odpojit přívody a potom změř. Uvidíš že voltmetr bude
ukazovat cca 12,5–6 V.
Nicméně pokud bude auto dále stát, nebo bude následovat pouze krátká
jízda, bude napětí samozřejmě klesat.
Měření napětí naprázdno nedává žádnou informaci o velikosti
vnitřního odporu, který je důležitý pro startovací schopnost
akumulátoru. Proto pro skutečně objektivní posouzení stavu akumulátoru je
třeba provést bezpodmínečně zátěžový test.
Jinak napětí akumulátoru je závislé také na hustotě elektrolytu a
teplotě, takže hodnota napětí naprázdno měřená několik hodin po
ukončení nabíjení může být i jiná, zpravidla vyšší a to klidně až
o 1V, než udávaných 12,5V.
Byl jsem informován, že nabitá baterka má mít 12,5 – 12,6V. Těch 12,1V má tak průměrně po 4 – 5 krátkých jizdách, měřeno druhý den, auto v klidu. Podle všech tabulek, které jsem našel tak stav 12,1 je situace ihned dobít!!!!.
Edison>>> Není, zásadní problém je „(ne)inteligentní dobíjení“. I kdyby vyjel celou nádrž jízdou po dálnici, tak klidně na konci může mít baterku vybitou. Dokonce je to pravděpodobné. Musí prostě hodně brzdit motorem, no. Prostě ekošmejdství na kvadrát! :(
Děkuji za odpovědi, které mě moc radosti neudělali. Ale mám ještě
jednu otázku. Dosud jsem jezdil v autech a mechanickou převodovkou. Tam mě
bylo brzdění motorem jasné. Z kopce jsem podřadil podle klesání na
nižší rychlost a brzdil motorem. Ale jak mám brzdit motorem u automatické
převodovky??, To musím před každým klesáním přejít na manualní
ovládaní převodovky a ručně podřadit?? Když to neudělám tak tam mám
pořád 7 stupeň i když dám nohu z plynu.
Díky za případné vysvětlení.
Pavel
Brzdění motorem je už to, že pustíš plyn při zařazené rychlosti. Řazení je už podle situace na Tobě (u manuálu) nebo na té automatice (u automatu – mno některé automaty si do toho nechají trochu kecat)
Automatická převodovka taky brzdí motorem, jen ubráním plynu. Když otáčky klesnou pod nastavenou mez, auto si podřadí samo.
Jj.. máš recht… Já měl auto z r. 2000, tam ještě nic takovýho nebylo a s těma baterkama jsem zacházet uměl… Ty nový nesmysle mě vůbec nedocvakly (přestože vím, že to existuje, a že to je svinstvo). Taky jsem olajkoval správnou odpověď.