Avatar uživatele
anonym

Lze ve vesmíru chytat nějakým stylem internet a až do jaké míry?

Zajímavá 0 před 2223 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

Pokud se nepletu tak na ISS nějaké datové připojení mít budou. Ale klasický internet na protokolu TCP/IP může fungovat jen v blízkosti Internetu a tedy Země. Pak už se s narůstající vzdáleností začnou zvyšovat pingy nad přijatelnou mez. Pro online hry (střílečky) je kritických cca 100ms (do cca 30ms je to OK, pak se zhoršuje kvalita a při 100 už je hra téměř nehratelná), pro rozumně navržené WWW stránky kolem sekundy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Dochy se mýlí… Protokol je jedna věc, přenosová trasa jiná. Stejně, jako lze TCP/IP šířit po drátu, LANu, telefonu, WiFi, IR, laserem, jiným rádiem… tak to jde pochopitelně i na ISS… rádiem. Jde jen o to zvolit vhodnou frekvenci a modulaci. Navíc se k tomuto účelu používají pochopitelně přenosové satelity, neb při přímém spojení se zemí by to chvíli šlo a chvíli nešlo. Dochy si zřejmě myslí, že videokonference z ISS jsou předtočené na zemi. Nejsou. Tak to jede a datově. Takže ono to s tou odezvou není tak horké.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Edison: Můžeš napsat v čem se mýlím? Od začátku píšu, že na ISS nejspíš datové připojení mít budou. Vesmír není jen nízká oběžná dráha země, proto píšu dál že s větší vzdáleností budou narůstat potíže…

před 2222 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

„Ale klasický internet na protokolu TCP/IP může fungovat jen v blízkosti Internetu“
TCP/IP nemá vůbec nic společného s internetem. Naopak internet tento protokol jen využívá. Na TCP/IP běhaj prakticky všechny interní sítě i bez internetu.

před 2222 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Částečně máš pravdu, částečně ne. Ano, TCP/IP používají i lokální sítě bez internetu. Ale internet tak jak ho známe je s TCP/IP svázán. HTTP, HTTPS, FTP,… jsou protokoly definované na TCP/IP… mohou projít i místy, kde TCP/IP nativně není, ale znamená to že je skrz cizí prostředí tunelován. Ale to je vcelku prkotina. Hlavní je, že s narůstající vzdáleností roste čas odezvy a pro většinu aplikací to zkrátka vylučuje použití. Na ISS si nezahrají CoD s pozemským týmem (ani kdyby chtěli). U Marsu lidé nebudou ochotni čekat kolem 3/4 hodiny na odezvu na pitomý klik na subject mejlu, který si chcou přečíst.

před 2222 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek