Předepsaná kapacita pro určité auto je minimální doporučená. Vyrábí se AKU v mnoha kapacitách, čím větší Ah, tím větší rozměry a cena. V podstatě si můžeš dát do auta jakýkoliv AKU, pokud se ti do příslušného místa vejde a můžeš ho tam ukotvit. Výhoda baterií s vyšší kapacitou se nejvíc projeví v zimě, hlavně při startování.
0 Nominace Nahlásit |
Lze, baterie 44Ah má pouze nepatrně vyšší kapacitu než 43Ah.
Pokud ti to rozměry dovolí, můžeš tam dát jakoukoli vyšší.
Různé kapacity se vyrábí proto, protože různá vozidla mají různou
elektrickou výbavu, různě velký motor (více či méně náročný na
startovací proud)…
Já mám v Avii akumulátor 125 Ah protože používám žhavení a vozidlo je
více osvětleno a má více dalších elektrických spotřebičů.
Větší nákladní vozidla a busy používají dva 12 V akumulátory zapojené do série, což znamená rozvod na 24 V – a zase z toho důvodu, že je potřeba napájet více spotřebičů, čidel a ostatní výbavy a s vyšším napětím 24 V si můžu dovolit „tahat tenčí dráty“, protože k požadovanému výkonu mi neprotékají tak velké proudy.
Malá ukázka toho, jak má všechno svůj smysl.
Upravil/a: lukas.zmizik
0 Nominace Nahlásit |
Lze, ale musí být na požadované napětí (většinou 12V, vyjímečně 6V nebo 24V)
0 Nominace Nahlásit |
Zase jedna špatná odpověď a klidně dostane body.
Přejme mu to.
Jen se divím hodnotiteli, že boduje dobré i špatné odpovědi.