Avatar uživatele
postcd

Kterých součástí není radno se dotýkat v motorovém prostoru pod kapotou auta, když motor běží?

zejména pokud jde o popálení, zachycení ruky nebo ránu elektřinou

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 3191 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Lamalam

Třeba výfukové svody, ty bývají občas dost teplé.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Žádných, které jsou teplé, nebo se pohybují.
A pro člověka, který se takto ptá, bude nejlépe, když kapotu raději neotevře.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
gecco

Ničeho, co se točí (a bacha na vrtulí chladiče, může se roztočit zcela neočekávaně) – může ti to ‚ukousnout‘ ruku ani si nevšimneš…
Pak nedoporucuju otevírat expanzku chlazení (je-li teplý motor) – hrozí znacne opareni…
A i výfukové potrubí je horké…
___
Pokud jde o elektriku, pak – mas-li xenony, nesmis je měnit za rozsvícení, je tam VN (pro start výbojek je třeba cca 20 kV)…
___
Zbytek je víceméně OK…
😉

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jáára

Nasahej na točící se věci. Spálit se tam nemáš kde a ránu taky nedostaneš, pokud nebudeš olizovat konce kabelů ke svíčkám.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

ránu nedostaneš teda krom xenonů, a zapalování ,ale ani zapalování nezabíjí. všeude jinde je 12 resp 24V, jinak to platí to platí pro všechny rotující části,tudíž klíňáky,rozvoďák, větráky,karda­ny,nápravy,ná­hony přídavných převodovek, atd…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Vrtule chlazení vchodu, ty staré, u Spartaků… by ti usekly i prsty.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit

Avatar uživatele
NexDroid

Nešahat na výfukové svody, rozvodový a drážkovaný řemen, ventilátor, neotevírat expanzní nádržku chladící kapaliny, neotevírat nádržku brzdové kapaliny, nedoporučuji šahat na turbodmychadlo…

Prakticky všechno co je horké bývá chráněno kryty, ale i ty kryty se dost často zahřejí. Expanzku chladící kapaliny neotevírejte, hrozí její vycáknutí ven a se sto stupni to taky nebude asi nic příjemného, brzdovku raději taky nedolévejte za chodu, hrozí její únik, a turbo pěkně pálí, řemeny jsou snad jasné.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek