Avatar uživatele
FlAsh_7

Které praktické dovednosti by dnešní generace měly vědět/umět?

Zajímavá 0 před 1365 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Všechny běžné, které se mohou hodit ve všedním životě. Vezmi si skupinku dětí cca 10 let a nech je zapálit oheň sirkou. Budeš se divit, kolik z nich neumí zapálit cokoli sirkou.A obdobných věcí jsou stovky.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Zajímalo by mě, které dnešní generace máte na mysli.
Takže podle charakteristiky můžete odhadnout, co je zajímá, co na rozdíl od jiné generace ještě neumí, nebo nepotřebují.

Takže je třeba rozlišovat dobu, ve které se dotyční narodili, co znají, o čem se domnívají, že není pro ně nutné atd.

Jedna z otázek o dělení generace
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/povazujete-za-spravne-jak-se-sociologove-divaji-na-soucasnou-generaci-co-byste-k-jejich-obecnemu-hodnoceni-doplnili

"1. Tichá generace – narození 1925 – 1945
Životní heslo: loajalita

Používaná technologie: rádio

2. Generace Baby Boomes – 1946 – 1964
ŽH: „Buduj vlast, posílíš mír. Kdo nekrade, okrádá rodinu“.

PT:: magnetofon, TV, tranzistor, gramofon

3. Generace X – 1965 – 1980
ŽH: „Nevěř nikomu nad třicet, najdi si svou vlastní cestu a drž se jí. Tvrdě pracovat i hrát“.

PT: walkmany, kazetové magnetofony, video klipy

4. Generace Y – 1981 – 1999
ŽH – Jaký má život smysl? Dá se to najít v Google? Kde mám telefon? Po práci zábava…

PT: telefon, diskmany, internet

5. Generace Z – 2000 – 2013
ŽH: Žijeme jen na síti, Kdo není on-line, je mimo
PT: Málo se dívají na TV, sledují sociální sítě, od médii raději očekávají zábavu, hrají hry, často provokují, málo chodí do přírody.

6. Generace Alfa – 2015 – ???
Předobraz naznačili Japonci – odmítá pracovat, nechává se živit rodiči, ve dne spí, v noci sedí u PC. asi 80 % hochů volí samotu."

http://zivotplny­zivota.webmium­.com/stret-generaci

Dovednosti získají mladší generace ve škole života. Nezevšeobecňovala bych. Nečíst jen encyklopedie, ale zvládnout i různé manuální práce., tedy ty, co přinesou užitek.

Důležité je i umět naslouchat.

„Nikdy nepodceňujte naslouchání. Je to jedna z nejdůležitějších dovedností, kterou se můžete naučit.“ — Michael Leboeuf

Zdroj: https://citaty­.net/citaty/12828-michael-leboeuf-nikdy-nepodcenujte-naslouchani-je-to-jedna-z-nejd/

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Stačil by příklad z vesnického života, kde se musí řezat dříví na topení, nakrmit zviřectvo a pracovat na zahradě. Je škoda, že generace panelákových dětí mají za nejtěžší práci jít vysypat odpadky. Protože se vychovává příkladem, z tohoto není východisko.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

To záleží, kde žijí. Miliardy lidí ve velkoměstech nepotřebují štípat dříví ani zapalovat něco sirkou, není žádný důvod, proč by to měli umět, když to za život nevyužijí.
Všichni by měli být schopni vyhledávat a ověřovat informace, to dnes většina lidí neumí, ačkoliv by měla.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Náš vnuk žije v nedalekém městě. Při každé návštěvě se ho snažím naučit něco užitečného pro život. Po vysvětlení, že neví kdy to bude potřebovat, se ani moc nebrání. Už se naučil kosit, některé práce se dřevem, ořezávání stromů a keřů a různým pracem na zahradě. Snad něco z toho mu někdy přijde vhod a zužitkuje to.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Justin1

Rád bych ve vzdělávání viděl něco z asertivního jednání, pozitivního myšlení, krizového managementu, zdravovědy a první pomoci, finanční, spotřebitelské a informační gramotnosti, taky něco jako občanskou angažovanost a možnosti ovlivňování veřejného života. Odboural nebo omezil bych biflování (jedna čeleď, druhá čeleď, třetí čeleď, jeden autor, druhý autor, třetí autor, jedna básnická figura, druhá básnická figura, třetí básnická figura, jeden filozof, druhý filozof, třetí filozof, jeden panovník, druhý panovník, třetí panovník, jedna bitva, druhá bitva, třetí bitva, zemědělství a průmysl v jedné zemi, druhé zemi, třetí zemi a tak dále), měřené a známkované tělocvičné výkony (lepší je učit děti, že vhodně zvolený sport je bude bavit, než jim tělocvik a vůbec sport znechucovat nucením do něčeho, co není pro každého).

Mladý člověk potřebuje pochopit, co bude pro úspěšný život potřebovat, to by ho škola měla naučit a měla by ho motivovat k tomu, aby se to chtěl naučit, a ne mu to zastiňovat biflováním nedůležitých věcí, protože jinak by si mohl naivně myslet, že co se neučí ve škole, to není důležité a může se ignorovat, a místo toho, aby se zajímal o to důležité, by hledal útočiště v těch nedůležitých věcech. Naivní lidi nepotřebujeme. Těch naivních lidí, které u protiepidemických opatření zajímá víc to, jak je obcházet, než to, proč je mají dodržovat, tu máme až dost a doplácíme na to všichni, takže jsem proti tomu, abychom si vyráběli další a další naivní lidi a doufali, že oni se snad nějak napraví sami, a to ještě tak, že nás to nebude nic stát.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Správně se umýt, obléci se, uklidit po sobě a to VE VŠECH SMĚRECH, řídit vůz, spočítat si, zda se platba u pokladny shoduje s reálným nákupem a především mít alespoň jakési základní povědomí o životu bezpečném stravování. Jenže kdo tohle všechno ještě i dnes dokáže?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1164 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Ametyst, tvůj příspěvek mi hluboce připomněl Rokia. (;

před 1365 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Ametyst

To je mi celkem jedno.

před 1365 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek