Myslím, že pokud by baterie nedobíjela, kontrolka by svítila i při
jízdě. Do servisu mohu nejdříve v pondělí. A potřebuju se dostat
domů.
V čem by mohl být problém?
Díky.
Peugeot 306
Doplňuji:
No…dnes po nastartování a jízdě cca 100 m mi auta zakuckalo a motor
zhasnul. Pak jsem musela o trochu déla startovat a pak už tase jelo.
Teď v zimě před startem žhavím 2*, i 3*. (je to diesel)
Tak mám trochu obavy, protože netuším, proč nejelo normálně dál.
Ale díky.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? kapka před 4715 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podle mého jste si toho všimla teprve nyní. Pokud po nastartování zhasnou je to v pořádku. Ony se rozvítí záměrně aby bylo vidět že fungují !! Mně to dělají obě auta.
0 Nominace Nahlásit |
Většina dnešních aut indikuje funkci kontrolek po zapnutí, třeba
u Mondea svítí ještě nezapnutí pásu a u Laguny dokonce automatická
ruční brzda, která se před rozjezdem musí manuálně odblokovat.
Jinak u dieslů se doporučuje žhavit před každým startem i v létě.
Zakuckání může být z prozaických příčin, nějaká příměs v méně
kvalitní naftě, chvilkový výpadek čerpadla, zmrzlý kondenzát
v palivovém potrubí apod. Po zahřátí na provozní teplotu by mělo vše
fungovat normálně. Pouze v případě opakování asi zajet na diagnostiku,
u moderních systémů stačí i menší rozladění programování čipu a
už to blbne.
Mně jednou odešlo pitomé čidlo otáček a auto bylo nepojízdné (v kopci
na dálnici při návratu z brněnského veletrhu), museli jej odtáhnout do
nejbližšího servisu, ač oprava byla triviální výměna, hotová za
chvilku.
0 Nominace Nahlásit |
Jak to tu už napsali ostatní – je to normální že svítí kontrolky po
otočení klíčku.Po nastartování musí zhasnout.Asi jste si to všimla až
teď,nic si z toho nedělejte.Nedávno řešil jeden známý na Peugeotu,že mu
nejdou stěrače.Odvezl ho do opravny a že to bude asi v přístrojové
desce.Tak jsem mu vyřešil opravu za minutu.U Peug. musíte totiž nastartovat
motor,aby vám šly zapnout stěrače.Po šesti letech jízdy s PEU. si to
teprve uvědomil.
Jinak škubání – to je voda v palivu a zamrzání.Použijte nějaké
aditivum jako je velfobin a pod..Neznám konstrukci osobních aut na naftu,ale
předpokládám,že tam bude něco jako odkalovací sklenička jako
u traktoru,u čerpadla.Tam by se to mělo ukázat-emulze bílá.Vylít a
vyčistit,napumpovat čerstvé palivo.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud nastartujete a pak opět můžete startovat (točit motorem), tak dobíjení i baterie je v pořádku. Diesel potřebuje trocha více energie než benzínový. Závada bude spíše v palivové cestě, jak už bylo popsáno.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek