Avatar uživatele
ReHu

Kontrolky? Po otočení klíčku mi svítí kontr. baterie, oleje, a STOP. Po nastartování zhasnou.

Myslím, že pokud by baterie nedobíjela, kontrolka by svítila i při jízdě. Do servisu mohu nejdříve v pondělí. A potřebuju se dostat domů.
V čem by mohl být problém?
Díky.

Peugeot 306
Doplňuji:
No…dnes po nastartování a jízdě cca 100 m mi auta zakuckalo a motor zhasnul. Pak jsem musela o trochu déla startovat a pak už tase jelo.
Teď v zimě před startem žhavím 2*, i 3*. (je to diesel)

Tak mám trochu obavy, protože netuším, proč nejelo normálně dál.

Ale díky.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: ReHu

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? kapka před 4715 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Podle mého jste si toho všimla teprve nyní. Pokud po nastartování zhasnou je to v pořádku. Ony se rozvítí záměrně aby bylo vidět že fungují !! Mně to dělají obě auta.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
kapka

Potvrzuji Mosojovu odpověď, je to normální, není to problém.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Většina dnešních aut indikuje funkci kontrolek po zapnutí, třeba u Mondea svítí ještě nezapnutí pásu a u Laguny dokonce automatická ruční brzda, která se před rozjezdem musí manuálně odblokovat.
Jinak u dieslů se doporučuje žhavit před každým startem i v létě.
Zakuckání může být z prozaických příčin, nějaká příměs v méně kvalitní naftě, chvilkový výpadek čerpadla, zmrzlý kondenzát v palivovém potrubí apod. Po zahřátí na provozní teplotu by mělo vše fungovat normálně. Pouze v případě opakování asi zajet na diagnostiku, u moderních systémů stačí i menší rozladění programování čipu a už to blbne.
Mně jednou odešlo pitomé čidlo otáček a auto bylo nepojízdné (v kopci na dálnici při návratu z brněnského veletrhu), museli jej odtáhnout do nejbližšího servisu, ač oprava byla triviální výměna, hotová za chvilku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jendahun

Jak to tu už napsali ostatní – je to normální že svítí kontrolky po otočení klíčku.Po nastartování musí zhasnout.Asi jste si to všimla až teď,nic si z toho nedělejte.Nedávno řešil jeden známý na Peugeotu,že mu nejdou stěrače.Odvezl ho do opravny a že to bude asi v přístrojové desce.Tak jsem mu vyřešil opravu za minutu.U Peug. musíte totiž nastartovat motor,aby vám šly zapnout stěrače.Po šesti letech jízdy s PEU. si to teprve uvědomil.
Jinak škubání – to je voda v palivu a zamrzání.Použijte nějaké aditivum jako je velfobin a pod..Neznám konstrukci osobních aut na naftu,ale předpokládám,že tam bude něco jako odkalovací sklenička jako u traktoru,u čer­padla.Tam by se to mělo ukázat-emulze bílá.Vylít a vyčistit,napumpovat čerstvé palivo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Do servisu netřeba. Vše je O.K.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mapel

Pokud nastartujete a pak opět můžete startovat (točit motorem), tak dobíjení i baterie je v pořádku. Diesel potřebuje trocha více energie než benzínový. Závada bude spíše v palivové cestě, jak už bylo popsáno.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek