Avatar uživatele
Kepler

Kolo s pomocným spalovacím motorem – je možná úprava?

Podle vyhlášky, pokud má být na kolo stále pohlíženo jako na normální kolo (tedy provoz bez ŘP), musí mít motor obsah nejvýše 50 ccm, jeho výkon nesmí překročit 1 kW a maximální konstrukční rychlost nesmí překračovat 25 km/h. Co když vyměním rozetu za menší a max. rychlost tím vzroste? Jak na to hledí policie a má vůbec šanci zjistit, že se jedná o nestandart? Musím mít nějaký doklad o motoru? Nejcennější pro mně budou vaše praktické zkušenosti, díky!

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? JájsemRaibek, marci1 před 3147 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Kamarád měl starou škodovku, kde vyměnil motor, ale na dopravce nezměnili kubaturu, takže stále měl v techničáku obsah do tisíce, přestože měl obsah nad tisíc ccm. Ani pojišťovnu, ani stk nezajímalo, že je větší kubatura a pojistku platil tu nejmenší-tedy do tisíce kubíků.
To samé bude i u toho kola. Podle mě nemá policie žádný měřák na obsah a už vůbec ne na rozetu. Je to prostě kolo. Pokud teda zrovna za ním nepotáhneš vozejk na kterým bude motor z bmv s převodem na kolo :D

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

Jo, myslím si to taky. S motůrkem 1 kW ale při spávné rozetě klidně pofrčím i přes 40. To je asi tak jediné, na co bych si asi měl dávat bacha.

před 3147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
jáára

http://www.mo­tokola.cz/htmls/le­gislativa.htm

před 3147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Díky za obsáhlý dokument, určitě se hodí. Ale to vše (nebo aspoň většinu) jsem si už přečetl jinde. Jedna z podmínek pro kola s přídavným motorem je:

  1. montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

A to by můj kozí dech splňoval. Takže by nešlo o motokolo (dříve taky nazývané mofa). Dodávaný set pomocného motoru se dá kompletně opět odmontovat nevyžaduje žádný zásah do nosných částí kola.

před 3147 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek