Starý typ tramvaje spotřebuje při svém provozu na jeden ujetý kilometr
zhruba 4,2 kWh elektrické energie, modernizované stačí 2,7 kWh. Tuto
energii je možné využít například pro napájení dalších tramvají nebo
k vytápění výhybek a tramvajových ostrůvků,“ řekl proděkan FM TUL
Aleš Richter s tím, že měření budou pokračovat, aby se výsledky
porovnávaly i při odlišných klimatických podmínkách.
http://liberecky.denik.cz/zpravy_region/vedci-z-univerzity-v-noci-nespi-meri-tramvaje.html
0 Nominace Nahlásit |
Jenom doplním, že nové typy tramvají mají rekuperaci elektrické energie. To jest při brždění se elektromotor promění v dynamo nebo alternátor ( teď nevím jestli je to na střídavý nebo ss proud) a vyrobená elektrika při brždění ( jízdě z kopce) se vrací do troleje.
0
před 4891 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek