technicky vzato, svar mění vlastnosti materiálu, protože dochází k tavení materiálu a míchání dalšího materiálu (svařovací drát, elektroda)
Hlavní je pevnost spojení dvou materiálů, bohužel svař je často dost křehký.
0
před 4591 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Takže kvalita svárů je dáná normou ČSN..Každé svařování mění
krystalickou stavbu materiálu.tzn že pokud je materiál tvrdý-což kolejnice
jsou tak povětšinou změkne.Proto se od svařování kolejnic už v dnešní
době ustupuje.krom toho se kolejnice dají svařovat více způsoby a každý
má jiné vlastnosti:
1: svařování termitem-běžný typ svařování kolejnic-ale zpravidla
vlakových.
2: svařování obalenou elektrodou: pevné a spolehlivé spojení.Ale je to
spíše nouzovka.
3 svařování autogenem: levnější varianta,ale ne moc pevná.
jinak trvrdost sváru by měla odpovídat tvrdosti kolejnice.
Krom toho kolejnice je ve svých částech různě tvrdá: pata a stojina
kolejnice je méně tvrdá než hlava kolejnice na které se odvaluje kolo
podvozku.Hlavy kolejnic jsou navíc indukčně kaleny..proto se také kolejnice
dá zlomit palicí
Třinecké železárny vyrábějí kolejnicovou ocel o jakosti 900 A (to odpovídá 95 ČSD – Vk). Její pevnost v tahu je 880 až 1030 MPa a tažnost A5 max. 10 %. Obsah uhlíku se pohybuje od 0,6 do 0,8 % . Kolejnice na více zatížených tratích jsou legovány manganem (až 1,3 %), křemíkem (do 0,5 %) a dalšími prvky.
http://www.trz.cz/vyrd/9B72A3185F0B4CB4C12574E900264D63
http://www.youtube.com/watch?v=5uxsFglz2ig&feature=related
0
před 4590 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2633 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1347 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |