No ano chápu, uvádím typ vozejku Berlingo. Prý – podle názoru – píská brzdová destička. Že byla vyměněna k obroušenému disku. Ale tomu nevěřím. Přítlačná prasátka se prý nevracejí. Ne to nemůže pískat. Takže ložisko se rozsype?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2376 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ložisko nepíská, ložisko hlučí. Závada nebude v ložisku, ale patrně v tom, čemu nechceš věřit.
5Kdo udělil odpovědi palec? orestez, anonym, mzm, dubraro, Jiří Bohumil
před 2376 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
NENÍ! Můžeš klidně čekat tak dlouho, dokud se nerozsype! ;) :D :D
(BTW – záleží jaké ložisko, jaký je jeho stav, jak je zatěžováno atd. atd. Pokud je to ložisko z kategorie „o ničem“, může stačit ho jen promazat.)
0 Nominace Nahlásit |
Jak už bylo řečeno, ložisko nepíská. Ložisko začne hučet. Pískání může být způsobeno úplným opotřebením brzdové detičky (dře kov na kov), nebo uchycením kamínku v brzdové destičce. To může sice způsobit vydření drážky po povrchu brzdového kotouče, ale funkčně se to neprojeví. A v tomto případě může i po čase pískání přestat.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 2375 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Moje zkušenost: Ložisko kola spíš hučí a dělá rámus, nepíská. Mechanik po tel konzultaci si mně objednal s tím, že do opravy klidně dál jezdit můžu. Že než se to definitivně rozsype, spolehlivě to bude dělat takovej rambajs že s tím opravdu, ale opravdu nikam jet nebudu chtít.
A co kolo po jízdě je studené(vlažné) nebo horké. Že jsi na to ani nesáhl. Pokud není horké nejsou to zakouslé brzdy!! Zakouslé mohou být nejen pístky, ale i čepy brzdiče !!!! Ložisko pískat může, ale pak je totálně suché a již na odchodu.
Bordel pod destičkami nebo pod třmenem často zapříčiní pískání
brzd. Nechápu ovšem ta prasátka – ty jsou jen u paken, ne u kotoučů.
:o No nic, dál> Zrovna tak ti může pískat homokineťák (poloosa).
Takže:
Sundej kolo a celý brzdový třmen s brzdičem. Všechno důkladně (myslím
DŮKLADNĚ!!) očisti drátěným kartáčem. Čekni jestli je manžeta pístku
brzdiče OK. Čekni manžetu poloosy (důkladně ze všech stran), jestli není
ruplá (to obvykle poznáš, že budeš mít její okolí zadělané
mazivem – to pak vše pečlivě omyj benzínem, když ji budeš měnit)
Čekni tloušťku destiček i kotouče. (pokud je slabý kotouč i destičky
či extra slabé jedno z toho, může to být tím, přesně jak píšeš!)
A pochopitelně když v tom budeš čekni [po sundání krycí čepičky]
i jestli je v ložisku dost vazelíny, když tak doplň a hlavně NIC JINÉHO
nenamaž, jsou to BRZDY woe ;) :D!!)
Pro laika snadná práce na 1,5 až 3hodiny – záleží na tempu, organizaci práce i zkušenostech. ;) :D