Avatar uživatele
hapiky

Kdybyste si z hlediska bezpečnosti měli vybrat start letadla v poledne, nebo o půlnoci, který byste si vybrali?

Zajímavá 0 před 1435 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
supersonny11

V poledne, je lépe vidět. Provoz je stále stejně intenzivní.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Z hľadiska cestujúceho je to úplne jedno. Ale… nie nadarmo sa hovorí: „náhoda je sviňa. Nikdy nemusí byť naozaj nikdy“ Plnú istotu máte až po opustení cieľového letiska.

Z hľadiska bezpečnosti je rozdiel je, či vzdušný autobus letí
1– na krátky, alebo dlhý (cez celý kontinent),
2– v priaznivom počasi, alebo nepriaznivom
3– nad pevninou, alebo nad vodou
4– nad pokojnou oblasťou, alebo nad (vedľa) vojnovou zónou, v oblasti teroristických útokov, prípadne, či v lietadle neletí nejaký potencionálny samovrah, alebo únosca.

mimo otázky:
ktorou leteckou spoločnosťou:
tou, ktorá sa stará o letecký park a svojich zamestnancov,
alebo spoločnosťou, ktorá nemá „čisté svedomie“

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Lgee

Půlnoc

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Justin1

Nevím, jak moc je noční létání nebezpečnější než denní, ale bral bych ohled i na bezpečnost následné cesty z cílového letiště, kterou bych absolvoval raději přes den než v noci, pokud bych měl jet nějakou městskou dopravou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1162 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Ak máte strach, alebo neveríte spoločnosti, ktorou letíte, hoďte si kockou a riaďte sa náhodným číslom.

před 1435 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
hapiky

led: Někde jsem četl. že teplý nebo horký vzduch je při startu o dost nebezpečnější než studený v noci. Myslel jsem, že je tento důvod obecně známý.

před 1435 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Nemala som ten pocit počas letov. Prirodzene je rozdiel medzi civilnou a vojenskou praxou. V civilnej sa kladie väčšia pozornosť na bezpečnosť a zdravie, proto sú stanovené určité podmienky počasia pre bezpečný štart v civilnej preprave.
Mám nalietaných „pár kilometrohodín okolo Zeme“ z čias vrtuľových po dnešné reaktívne. (nebojte sa, nie ako pilot.) Štart a pristátie si vyžadujú najviac pozornosti celej posádky, nielen pilotov. Čo sa týka toho chladu, uvedomte si, že lietadlo sa vo vzduchu pohybuje pri teplotách v rozpätí +50°C (to je bežná teplota v trópoch) do –70°C (priemerná teplota vo výške 10000m). Nevymýšľam si ako by sa mohlo zdať, tento údaj mám z obrazoviek v priestore pre cestujúcich, kde sa ukazovali nielen teplotné údaje, výška, rýchlosť a trasa letu, ale aj napríklad záber kamery v „čumáku“, takže ste videli, čo vidia piloti.
Zažila som aj prípady, keď pilot civilného lietadla bol pre bezpečnosť cestujúcich (pre záchranu života) nútený použiť aj prvky bojovej pilotáže. Prirodzene naše žalúdky pritom cestovali oddelene od tela 🙂

před 1435 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek