Odpoveď byla označena jako užitečná
1. Dovíte se z bible,.
Lucifera si mnozí z nás možná spojují s vládcem pekelných mocností. Již raně křesťanská tradice považovala Lucifera a Satana za jednu jedinou temnou postavu, oponenta Boha. Lucifer měl být původně jedním z nejvyšších andělů. Zatoužil však rovnat se Bohu a ten jej za trest srazil z nebe. Z anděla se stal ďábel, kníže pekel, zosobnění zla.
2. V některých mimobiblických židovských legendách vystupují padlí andělé resp. strážci v čele se Šamchazajem (Samchaz) a Azaelem (viz. kniha Henochova). Postava Hélela-Lucifera začala být transformována do ďábelského Satana v 1.stol.př.n.l.
Představitelé rané církve vzali tyto legendy za své a ztotožnili Héléla-Lucifera se Satanem. Položili tak základ dnešnímu mylnému křesťanskému názoru o Luciferu, vládci pekla. Lucifer začal být považován za kdysi nejvyššího anděla, který se postavil proti Hospodinu a on jej srazil z nebe do pekla i s jeho pomocníky. Lucifer se stal vůdcem pekelníků, satanem, knížetem zla."
Jeho původ je složitější, jak se dovíte z výkladu texti
Izajáše.
http://myty.info/view.php?cisloclanku=2007040031
–
3. V První knize Mojžíšově, Genesis, se ďábel objevuje v podobě hada
(v bibli to není nijak výjimečné, jak je doloženo níže), který byl
svůdcem Eviným ..
Ve Zjevení Janově se objevuje další motivika, kdy je ďábel označován
jako drak nebo had. Jde o spoutání satana a nastolení tisícileté říše
Kristovy
Tu jsem viděl, jak z nebe sestupuje anděl, který má v ruce klíč od
propasti a veliký řetěz. Zmocnil se draka, toho dávného hada, to ďábla a
satana, na tisíc let jej spoutal, uvrhl do propasti, uzamkl ji a zapečetil,
aby již nemohl klamat národy, dokud se nedovrší těch tisíc let. Potom
musí být ještě na krátký čas propuštěn.atd.:"!
Více informací o ďáblovi si můžete pročíst v bakalářské práci
Postava ďábla ve starší české literatuře studentky Šárky Podešvové,
MU Brno, 2009,
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:unxTITvOwroJ:https://is.muni.cz/th/180104/ff_b/Bakalarska_diplomova_prace_-_Postava_dabla_ve_starsi_ceske_literature.pdf+&cd=6&hl=cs&ct=clnk&gl=cz&client=firefox-b
–
4. "Židovští ďáblové se zase prosazovali postupně. Raná hebrejská
teologie neuznávala žádnou velkou mocnost mimo vůli boží. Jehova
představoval nejvyšší a jediný zdroj všeho dobra i zla. Jejich pojetí
ďábla jako padlého anděla vzešlo z jejich delšího styku s Peršany
během zajetí. Staří Židé ovšem věřili, že ďáblové se chovají jako
lidé – jedí, pijí, hádají se i sahají k násilí. A právě tak se
třeba i žení a rozvádějí. Dokládá to zřejmě i nápis na jedné
z hliněných nádob vyrobené na severu tehdejší Mezopotámie a nalezené
v rozvalinách Babylónu. Pochází z doby přibližně kolem přelomu
třetího a druhého století před naším letopočtem.
Křesťanské pojetí ďábla, tak usilovně zlovolného a
našeptávajícího pokušitele, je ještě daleko širší. Ďábel tu
představuje nadčasovou mocnost setrvale zaměřenou proti dobru, které
vlastně musí neustále dokazovat nesmírnou nadřazenost boží. Po celé
trvání křesťanské éry se představa ďábla téměř neměnila. Jen se
projevovala někde výrazněji nebo slaběji. Ve středověku patřila víra
v ďábla k velmi silným. Zajímala plošně všechny a svého vrcholu
dosáhla ve 14.století. Pak během 16. a 17. století zvolna slábla a
zejména od počátku 18.století začala ještě více mizet, takže se do
dnešních časů stala téměř zanedbatelnou veličinou. " atd.
http://spirit.cz/index.php/58-nezarazene/2944-pvod-demon-a-abl-v15-2944
Upravil/a: annas
2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Drap, Odpovědi.cz Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4621 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1315 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |