Nemůže to být až v okamžiku zaplacení kupní ceny. Kupující je ten, kdo podává návrh na uzavření kupní smlouvy. Prodávající tento návrh akceptuje tím, že zboží přijme k prodeji, tj. zboží projde pokladnou. Kdyby se mělo čekat, než kupující zaplatí, vstupuje do toho kupující podruhé. Takže tato odpověď rozhodně není správná.
Z právnío hlediska kupní smlouva vzniká akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy. Čili správná odpověď je taková, že vzniká akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy ze strany prodávajícího. A je tedy otázka, ve kterém okamžiku prodávající návrh akceptuje.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? klumprt, gecco před 3407 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jiný názor
Když zákazník zaplatí – tím souhlasí s kupní cenou a smlouva je
uzavřena…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Jiný názor
keď zákazník zaplatí. (bavíme sa o samobsluhe, nie predajni, kde predávajú na úver po akontácii a pod. – za zplatenie považujeme i platbu cez platobný termínal, proste proces, pri ktorom je vystavený doklad o zaplatení).
keď si vložím tovar (pre setapoucha – zboží) do košíka, sa PRIPRAVUJEM na uzavretie zmluvy (akceptujem kvalitu a množstvo tovaru).
keď tovar ani po namarkovaní nezaplatím, nestáva sa mojím, naopak, prejavím tým nezáujem o kúpu (uzavretie kúpnej zmluvy) a pokladník/čka mi ani nevydá platobný doklad (účtenku). kúpna zmluva nie je uzavretá.
--- — ---
ad:
„gecco: podle mne zákazník s cenou souhlasí už při vkládání zboží
do košíku. Koneckonců, je to on, kdo dává návrh na uzavření kupní
smlouvy a prodávající ji akceptuje. Navíc, zaplacení není podmínkou
platnosti kupní smlouvy…“
nie, nie, nie.
návrh na uzavretie kúpnej umluvy robí predajca vystavením tovaru.
a perlička:
Navíc, zaplacení není podmínkou platnosti kupní smlouvy…
tak tam by som „nakupoval“ i ja, poradíš?
😉
0 Nominace Nahlásit |
Když pokladní sdělí zákazníkovi celou částku
ty vole setapouch chybí ti tam dyž zákazník zaplatí
Upravil/a: střevo
0 Nominace Nahlásit |
Jiný názor
Možná je důležitější, kdy dojde k převodu vlastnictví.
0
před 3407 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jiný názor
když zaplatí a obdrží o platbě účtenku,protože to je jedniný doklad,že byla kupní smlouva uzavřena a na jeho podkladě ,až na nějaké výjimky, může zákazník reklamovat.
Upravil/a: jmhad
0
před 3407 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mne opravdu zajímá správná odpověď. A ta tvá to rozhodně není, obě věty v ní jsou nesprávně.
„když zaplatí a obdrží o platbě účtenku,protože to je jedniný doklad,že byla kupní smlouva uzavřena“ – kupní smlouva vzniká i při prodeji mezi sousedy. Důkazů může být celá řada, v neposlední řadě i např. svědecká výpověď.
„a na jeho podkladě ,až na nějaké výjimky, může zákazník reklamovat“ – k reklamaci není potřeba účtenka, nákup lze prokázat mnoha způsoby.
Arygnoc: neplneni smlouvy z jedne strany nezpusobuje jeji neplatnost. To je absolutni pravni minimum. Pokud chces tohle popirat, nema smysl brat tve nazory jakkoli vazne.
to chceš povedať, že keď tovar dám do košíka a nekúpim ho, obchod ma bude žalovať?
tým, že do obchodu vkročím, skúšam tovar, dávam si ho do košíka a plný vozík nechám pred pokladňou, SOM NIJAKÚ ZMLUVU S NIKÝM NEUZAVREL!!!
to už slutočne hraničí s nedostakom nie chápania, ale niečoho iného.
😉
Umíš chápat psaný text? Kupující podává návrh na uzavření kupní smlouvy tím, že dá zboží na pokladnu.
Tvé poznámky jsou opravdu známkou tvé debility. O právu nemáš ani ponětí, takže si ty své rádobychytré kecy strč kam chceš.
takže teraz do pokladne, predtým do košíka
(
setapouch
gecco: podle mne zákazník s cenou souhlasí už při vkládání zboží
do košíku. Koneckonců, je to on, kdo dává návrh na uzavření kupní
smlouvy a prodávající ji akceptuje. Navíc, zaplacení není podmínkou
platnosti kupní smlouvy…
)
a bavíme sa nie o ponuke, plnení zmluvy, ale o jej uzavretí.
prečo stále odbiehaš do nejakých šialených konštrukcií vymyslených niekde pri cacuaní použitého toaletného papiera a nedržíš sa témy
Kdy dochází k uzavření kupní smlouvy v samoobsluze?
tebou samotným danej?
teda:
Kdy dochází k uzavření kupní smlouvy v samoobsluze?
háá?
😉
Protože to všechno s tím souvisí a vyvrací některé teorie. A nejsou to konstrukce, to jsou základy práva. Dokážeš spočítat, kolikrát jsem ti to napsal?
A mimochodem, jsi pěkně nechutné prase, tímto jsi ztratil jakýkoli nárok na slušné jednání.
s kúpno-predjnou zmluvou musia súhlasiť OBE strany.
v samoobsluhe sa to deje tak, že poklaníčka vám vystaví blok (návrh
zmluvy) a vy buď súhlasíte a zaplatíte (získavate tovar + potvrdenie
o zaplatení (potvrdenie o transakcii), vašom súhlase – tj. bloček
[napr. pre reklamáciu]) alebo nesúhlasite a nezaplatíte (nemáte tovar, máte
peniaze (predavačka/obchod nie), nemáte potvrdenie o transakcii (teda vašom
súhlase s kúpou)) – predavačka transakciu stornuje a je po boji, akoby sa
nič nestalo.
😉
Tohle je úplně naopak. Jestli rozumíš právu slovenskému, britskému nebo já nevím jakému, je mi to jedno. Ale podle českého práva návrh na uzavření kupní smlouvy dává zákazník. Obchod vyhlašuje pouze všeobecnou nabídku. Návrh musí být adresný, individuální, musí jít konkrétní osobě, nelze ho dát všeobecně.
Obchod akceptuje návrh podaný zákazníkem.
Takhle to funguje v českém právu. A to je to, které mě zajímá. Proto se ptám na českém fóru a česky.
A ani neni pravda, ze navrh na uzavreni kupni smlouvy cini prodavajici. Prodavajici vystavenim zbozi sirokemu spektru osob pouze dela nabidku. A navrh musi byt adresny, smerovat ke konkretnimu kupujicimu, ne ke kteremukoli.
na kúpnopredajný vzťah musia byť DVE stránky – predávajúci a kupujúci.
kupujúci môže v samoobsluhe hľadať cadillac 1977, ale nenachádza ho – môže si vybrať iba to, žo PREDÁVAJÚCI ponúka (činí návrh na uzavretie zmluvy).
😉
gecco: podle mne zákazník s cenou souhlasí už při vkládání zboží do košíku. Koneckonců, je to on, kdo dává návrh na uzavření kupní smlouvy a prodávající ji akceptuje. Navíc, zaplacení není podmínkou platnosti kupní smlouvy…
Dokud zákazník nezaplatí (myslím teď tebou popsanou modelovou situaci),
není smlouva uzavřena – klidně i po sdělení ceny nákupu pokladní/m
může odejít a nenakoupit…
😉
nicmene ma zakaznik pravo koupit zbozi za cenu uvedenou u vyrobku ve chvili, kdy si ho zakaznik bere do kosiku. V tu chvili zakaznik souhlasi s touto cenou. Pokud mu na pokladne uctuji vyssi cenu, i kdyby to bylo z duvodu, ze se spletli a napsali na regal jinou, musi mu rozdil vratit. A taky to vetsinou delaji, mam s tim nekolikanasobnou zkusenost. Ostatne ucili jsme se to tak na zakladech prava. :)
kapka, keďže máte základy práva, tak odpovedzte – kedy je teda uzavretá kúpnopreajná zmluva.
tu sa nič nehovorí o súhlase/nesúhlase, ponuke/dopytu/možnostiach, otázka stojí jednoducho:
Kdy dochází k uzavření kupní smlouvy v samoobsluze?
to iba setapouch tu špekuluje, a neprezradí, kde môžem uzavrieť zmluvu
o nadobudnutí tovaru (kúpnopredajnú zmluvu) bez platenia (ako
v komentároch odpovedal geccovi Navíc, zaplacení není podmínkou
platnosti kupní smlouvy…
[ako divné, že sa to stratilo :DDD])
😉
Nevím, jestli jsi takový hlupák nebo si na něj jen hraješ, nicméně tohle jsem ti už osvětlil. Pokud to potřebuješ podruhé, tak:
"setapouch
Arygnoc: neplneni smlouvy z jedne strany nezpusobuje jeji neplatnost." Tohle je absolutní základ, který se bere v prvním semestru jakéhokoli i neprávnického oboru.
Sorry, ale o českém právu nemáš ani ponětí. Takže si jdi tyhjle tvoje rádobychytreé key plácat do nějaké slovensklé díry, kde jsou na tebe zvědaví. A nezapomeň na ty své oblíbené nechutnbé prasárny, když ti dojdou argumenty.