Co podle l vás znamená vyřadily? Z výroby nebo z provozu? Pročtěte si bakalářskou práci, o těchto vagonech se dovíte víc.
"Vozy B 249 se stále používají u nás, některé jsou renovované, jiné vyřazené.
V Německu jezdí jiný typ starších vozů.
Navzdory masivní modernizaci vozidel se lze v provozu stále setkat s vozy
typu „n“ vyráběnými do roku 1980 nebo typu „m“ pro dálkovou
dopravu, jejichž výroba byla ukončena v 70. letech.
Jsou starší než většina vozů B 249 Českých drah. Na rozdíl od vagonů v tuzemsku ale prošly ty německé v minulosti alespoň větší výměnou interiéru. Navzdory svému stáří však stále patří k provozu dálkových vlaků InterCity"
"Od prosince 2017 jezdí kromě uvedených na německých kolejích nové vysokorychlostní jednotky ICE čtvrté generace.
file:///C:/Users/SEDLKO~1/AppData/Local/Temp/zeleznicar01_2019.pdf
Druhy vozů na regionálních tratích v Německu
"Vozy B 249 se v továrně VEB Waggonbau Bautzen vyráběly v letech
1974 – 1985 .
Posledních 8 kusů řady B 249 (od výroby již vybaveno CZE) bylo upraveno na
vozy řady Bee243.
file:///C:/Users/SEDLKO~1/AppData/Local/Temp/BaranF_AnalyzaVozoveho_PN_2019.pdf
Analýza vozového parku železničních osobních vozidel v ČR
z hlediska
provozního nasazení Bakalářská práce 2019
Universita Pardubice,
Dopravní fakulta Jana Pernera
–
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_B256,_250,_249,_244_%C4%8CD
-
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zahranici/v-nemecku-uz-jezdi-moderni-vlaky-ice-4/-17205/22,0,,/
Přeznačení vozů B 249
https://nastoupil.com/zeleznice-2/vozy-2-tridy-s-postrani-chodbou-ci-kombinovane/b-249
–
Je dobré projít si několik odkazů, protože se typ přečísloval, takže se
nedá říct, zda jsou zcela vyřazené, protože byly renovované a upravené.
Ale u nás existují, s původním číslem, renovované má i Polsko..
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Koženky a DB – na to dost dobře nejde odpovědět, protože :
Koženky u DB (West) nikdy nebyly.
Koženky u DR (Ost) byly už od DDR z velké části s textilem
(konstrukčně stejný vůz, ale ČSD chtěly koženku, protože to jde umývat
hadrem, zatímco soudruzi z NDR už jeli v textilu, v kožence jen do
počátku 80. let – asi)
Při mých cestách po Německu v polovině 90. let se ještě občas nějaká
ta koženka našla, ale byly to opravdu jednotky kusů na různých posilách,
nebo na nočních rychlících pro opilce (a pro mě) apod.
Takže si troufnu říct, že s jistotou od r. 2000 už se u DB sedí
výhradně na textilu, spíš už dřív
Ve stejné době probíhaly hromadné modernizace NDR vozů na nové interiéry,
i když byly v textilu
Co se nemodernizovalo odjelo Bulharovi, Rumunovi, Kosovskému Albáncovi…
Takže potkat dnes vůz v původním kupéčkovém uspořádání (byť
v textilu) je v pravidelné dopravě nemožné.
0 Nominace Nahlásit |
Zdrojů o provozování těchto vozů u ČSD/ČD je spousta. O provozu u DR/DB jsem toho moc nenašel, ale zkusím zjistit u odborníků.