Kdo první s názvem přišel, jsem nenašla.
Ale určitě jde o marketingový tah. Všude plno reklam …
V poslední době je výraz „galerie“ módní k pojmenování názvu míst, která jsou jiného typu, než byl původní význam slova galerie.
Příkladem jsem nákupní centra nejen u nás, ale i v Polsku.. Znám Galerii Moritz v Olomouci – název podle blízkého kosttela sv. Mořice. Nebo Galerie Vaňkovka v Brně , v Praze např. Palladium.
V Olomouci majitel přestavěl bývalý obchodní dům Prior. Řekla bych, že nejen toto centrum, ale i další využily přeneseně významu slova galerie = dlouhé spojovací místnost s řadou oken sloužící k umístění uměleckých sbírek.
V obchodní galerii je ve středu prostor, na obou stranách jsou pronajaté obchůdky, jejichž majitelé uplatňují svou vlastní strategii a nabízejí zboží různých značek
Zvenčí jsou domy prosklené, takže jistým způsobem "vystavuj"í, nikoliv příležitostně umělecká díla, ale převážně jen běžné zboží nabízené ke koupi ve vyšších cenových realcí. Sice v některých obchodních prostorách jsou třeba jedinečné kusy oděvů a uměleckých předmětů.
Jde o módní slovo zřejmě místo hyper a supermarketů nebo nákupních center. Galerie je „vznešenější“ název.
Doplňuji:
Ještě mě napadlo, že výrazu umění pro pojmenování děl v umělecké
galerii se užívá v nákupní galerii v jiném významu..
Umění se bere jako dovednost, zvláštní schopnost získat masy pro nákupy, nikoliv je vychovávat pro „pravé umění“.
více diskuse
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Marketingový ´tah´…
Jde o to, aby masy chápaly shopování jako kulturu, ne jako nutnost…
😁
0 Nominace Nahlásit |
Ono ten název galerie je pro nás Čechy asi docela výstižný. Porovnám-li nakupování ve velkých obchoďácích v Německu a u nás tak je to rozdíl. V Německu lidé běžně nakupují a utrácejí. U nás to na první pohled vypadá, že jdeme na výstavu do galérie. Vše si důkladně prohlídneme, zkoumáme a ohodnocujeme, aby jsme nakonec odešli. Málokdy se stane, že po několikerém přezkoumání cenovky a naší šrajtofle zboží nakoupíme. Dokonce jsem slyšel, že Pražáci, když nemají co dělat, tak se jdou projít do obchoďáku. Takže ta galérie je docela na místě.
0 Nominace Nahlásit |
Pochází to samozřejmě zase ze zahraničí, kde se už dávno začínalo říkat holičům a soláriím „studio“.:D
0 Nominace Nahlásit |
Galerie je stavební prvek. Již po staletí se užívá jako označení chodby (spojovací komunikační prostor) nebo v podobě ochozu. To nemusel nikdo vymýšlet pro nákupní centra, kde jsou tyto prvky obsaženy. Takovéto prostory mohou skutečně sloužit pro vystavování např. uměleckých sbírek.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek