Self promotion (výroba upoutávek) je samostatné oddělení v každé
televizi, které spolupracuje s grafickým a programovým oddělením.
Šéfdramaturg práci zadává. Dramaturgové vymýšlejí koncepci, redaktoři
píší texty a vybírají filmy a hudbu podle zadání z programu. Střihači
a režiséři filmy „nakoukávají“ a editují. Speaker (VoiceOver – hlas
TV stanice) pak upoutávku namluví. Grafici ji s režisérem upraví do
konečné podoby. Šéf dramaturg ji schválí a scheduler (nasazovač do
rozpisu) ji zařadí do vysílání. Od jednoho pořadu se vyrábí i několik
variant upoutávky – většinou podle významnosti pořadu.
Grafické znělky televizní stanice (předěly, jingle…) jsou většinou natáčeny v ateliérech a televize si je nechávají vyrábět na klíč od významných grafických studií a TV agentur. Pořádají se na ně castingy a točí je i známí režiséři. Jsou to tzv. Profily stanice.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek