Podle Jana Sobotky
https://books.google.cz/books?id=aIVJDltCBGgC&pg=PA60&dq=aforismy+o+%C5%BEivot%C4%9B++Jan+Sobotka&hl=cs&sa=X&ei=F6adVKPVLMKsaaLGgYgD&ved=0CCEQ6AEwAA#v=onepage&q=aforismy%20o%20%C5%BEivot%C4%9B%20%20Jan%20Sobotka&f=false
..
Obrázek
https://pixabay.com/cs/vectors/chlapec-d%C4%9Bv%C4%8De-ruku-v-ruce-d%C4%9Bti-160168/
Zajímavá 8Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz, led, vagra, johana 56, Drap, paul1, dust8, Gonfaloniér před 1477 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podle mě je příčinou to, že nevidíme do budoucnosti. Nevíme předem, co z toho, co máme, nepoužijeme. Když vzpomínám, kde všude jsem kdysi chodil a kdy jsem kde byl naposled, tak jsem alespoň v některých případech taky v tu chvíli nevěděl, že jsem tam naposled.
6Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, led, annas, ivzez, paul1, Gonfaloniér
před 1477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, s tím souhlasím.
Také souhlasím s tím, že škola by měla naučit žáka učit se. Je ovšem
vinou školy, že to učí na informacích pro život nepotřebných.
5Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas, paul1, da ny, Gonfaloniér
před 1477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mnohé vedomosti získané v škole naozaj nemusíme celý život použiť.
Ale…
Aj keď sa zdá, že vedieť, v ktorý rok nastúpil vládu Karel IV, alebo kto
bol prvý na Mesiaci (Cyrano z Bergeracu 1897a pán Brouček z Prahy 1888) nie
je podstatné pre bežného človeka, pomáha mu to rozvíjať myslenie. Neskôr
v dospelosti prirodzene už nepodstatné vedomosti vypúšťa z pamäti. Ale
základnú schopnosť získavania znalosti už prakticky ovláda.
Napríklad v jednej zo škôl pre nejestvovanie účebníc sme si literatúru,
ak nám nestačil krátky výklad na hodine, zháňali (aj pomocou rodičov,
priateľov a známych) v knižniciach. Takto nás „prinútili“ naučiť sa
samostatne pracovať. Táto žiacka prax sa mi neskôr zišla, keď som učila.
Na hodinách sme preberali hlavnú tému v detailoch a žiaci si ako prípravu
doplňovali širšie znalosti pomocou internetu a papierovej literatúry.
Upravil/a: led
4Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, johana 56, annas, paul1
před 1477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není to vina školství, ale prozíravost autorů osnov. Ve škole jsme připravováni v začátcích pro „univerzální použití“. Získáme mnoho vědomostí, které lze v životě využít. Říká se tomu všeobecné znalosti. Proto je pak nástup na další školu snazší. Zde už pak rozvíjíme jen část vědomostí, podle oboru, který jsme si vybrali. A rozšiřujeme znalosti v daném oboru. Někde jsem kdysi četl, že Češi mají nejobsáhlejší všeobecné znalosti z celé Evropy. Jestli to platí stále, netuším, ale podle toho, že většinu mladých dne s nic kromě mobilů nezajímá, tak už o tom pochybuji. Třeba jim stačí znalosti průměrného Američana, kterého se zeptali, kde je Evropa a on ani nevěděl.
4Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas, ivzez, paul1
před 1477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Příjde na žákovi, čím se v budoucnu bude zabývat a kde se bude
uplatňovat. Většina lidí se dál po škole niajk nerozvíjí (ani v té
škole moc ne… ale vina školství). Většina se dál nezvdělává, nijak
nezlepšuje a vždyť většina ani nečte a když, tak se soustředí jen na
jediný – svůj oblíbený žánr – třeba detektivky nebo fantasy nebo
novodobé romány (ale alespoň něco. Pořád lepší trochu něčo číst,
než nečíst vůbec). Žádná vzdělávací literatura.
Říct, že člověk se učí celý život je pravda, samozřejmě. ALE je
rozdíl, pokud se sám člověk dobrovolně vyvíjí pracuje na sobě, učí se,
čte, vyhledává možnosti, posouvá se v životě. ANEBO se „učí“
minimálně, jak jne může – tedy, že získává pouzey ony „nucené“
zkušenosti, které samy souvisí v životě. V práci, ve vztazích, mezi
jinými lidmi… za mě to je nic. Pokud se člověk jen takhle spoléhá na
život, aby ho sám „vyškolil“, tak se prakticky nijak nezlepšuje ani
neučí. To jsou takové samozřejmě zkušenosti, které souvisí se
životem samým.
Ve škole by nemělo jít jen o rozšiřování vědomostí, ale mělo by jít o zlepšení schopností/dovedností, zvýšení inteligencí, posílení vlastností (charakteru), z vědomostí určitě praktické znalosti – jak to ve světě chodí (i něco o vztazích) a taky fin. gramotnost. Jenže tohle se ve škole nedělá, tam se soustředí jen na ty memorizované znalosti a to jen po dobu, než se napíše písemka. Nejde jen o to, že se tam vyučují zbytečné věci (v porovnání s důležitějšími, které se nevyučují), ale že ani ty nedůležité si většina lidí z té školy neodnese, protože každý hledí jen na známky (učitelé i žáci). Vše ostatní nikoho nezajímá. K přirozeným schopnostem, nadáním a potenciálu se nehledí vůbec. Kreativita, samostatnost, ambice atd se ve školách zcela likvidují. Člověk se ve škole nijak nevyvíjí, po žádné stránce. Dokonce bych řekl, že se ve škole učí nenávidět učení, knihy i samotné vědomosti – nebo spíš touhu po těch vědomostech. „Hlavní jsou známky a aby člověk prošel.“ -_- :/
Žádné znalosti nejsou zbytečné, nic co se ve škole učí není samo o sobě zbytečné. Jenom jde o to, že některé jsou důležitější než jiné – třeba ty vědomosti, které nám ukáží, jak fungovat v normálním životě a ve světě, v práci, ve vztazích, jak zacházet s financema, .. soustředit se na to důležité a rozvíjet člověka po všech stranách, podněcovat jej, ukázat mu jak se učit. Umožnit mu vyvíjet se.
Člověk je komplexní soustava skládající se z: těla, charakteru (povahových vlastností), druhů inteligencí a vědomostí (paměti), a schopností. Škola se soustředí jen na ty vědomosti a to ještě tak, aby si je s sebou stejně neodnesli a navíc se soustředy na ty méně důležité, někdy až zbytečné, které v životě většina neuplatní a budou jim, bez ostatních vědomostí nebo celkového zlepšení, k ničemu.
Upravil/a: Gonfaloniér
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, Odpovědi.cz, paul1, Justin1
před 1477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím, školství by se mělo zaměřit více na to, aby žáky naučilo, kde si potřebné znalosti mohou najít. Ale samozřejmě základní vědomosti patřící do všeobecného vzdělání musí žáky naučit. Nevím, jak to chodí v dnešní době, ale za mého mládí chyběla hodina rétoriky, možná, že už došlo k nápravě. Také bych se přimlouval za jógu, ta je fajn.
Upravil/a: paul1
4Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas, da ny, Gonfaloniér
před 1477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím.
Mám 3 děti VŠ vzdělané. Mladší je od malička „chodící
encyklopedie“, ví snad vše
(zeměpis, přírodopis, dějiny světa, historie ČR, fyzika, chemie,
výtvarná i hudební výchova,
hudba, stavby/slohy), má za sebou gymnázium.
Starší (VŠE) ví do podrobností vše, co ji zajímá a baví (nezajímají
jí dějiny, zeněpis – jen ty země, které má ráda). O autech,
zvířatech toho ví mnoho. Nemá za sebou gymnázium.
Obě děti měly na VŠ několik balastních/naprosto „zbytečných
předmětů.
Na ZŠ mám již řadu klet názor ten, že naše děti „umí všechno a
nic“.
Mnoho zbytečných, nepotřebných informací (do zbytečné hloubky).
Co by měly a mohly znát, je nenaučí škola, ani rodiče.
Praktická výuka na mnoha SŠ je velmi nedostatečná. Kuchař neumí vařit,
automechanik,
ani elektrikář mnohdy nic neumí. Zdravotní asistent se po dobu 4 leté
přípravy na SŠ téměř nedotkne pacienta…..
Vím, že naši žáci a studenti v zahraničí vynikají. Umí všechno to, co
nebudou potřebovat, ale málo z toho, co by umět měli/mohli).
Absolventi by měli umět maximum ve svém oboru. Některé znalosti/informace
jsou okrajové.
Kdo chce/má zájem má přehled i o jiných oborech. Rozšiřuje obzory,
vzdělává se celý život.
Vážím si/těší mne některé hodnoty, které v sobě lidé mají. I bez toho, aby „všechno“ znali a byli dokonalí 😁
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, annas, paul1
před 1477 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vinou školy, školství, autorů učebnic ani tvůrců osnov to není.
Škola žáky a studenty připravuje pro život, ale nikdo dopředu neví, co
vše budou dnešní děti v budoucnu potřebovat.
Znalosti z žádného oboru nejsou zbytečné a byť se leckomu mnohdy zdá,
že v životě nic z toho, co se naučil ve škole,
nepotřeboval, není to pravda.
Všeobecné znalosti, všeobecný přehled člověku pomůže se orientovat
v životě, ve společnosti, dokonce
i v řadě profesí a odborností, přestože se konkrétnímu oboru ve škole
nevěnoval do hloubky. Poměrně často
stačí k úspěchu tušit,, co z čeho vychází, co k čemu
směřuje apod.
Nesouhlasím s negativním hodnocením našeho školství. Škola musí
dětem a mladým poskytnout,
přesněji zprostředkovat, co nejvíce informací, z nichž budou moci
v budoucnu vycházet.
Dnes se často argumentuje tím, že žáci nepotřebují tolik vědomostí,
protože si vše mohou najít v internetu.
Jak ale budou hledat, když se nebudou umět zeptat? Nebudou mít žádný
základ, s jehož pomocí by dokázali
množství informací z internetu vyhodnotit, vybrat si správné nezkreslené
informace, jež je nasměrují dále?
Jak se zeptají, když nedokáží zformulovat otázku (i tady se poměrně
často někdo ptá na něco jiného než potřebuje.)?
Škola nám toho nabízí hodně, je jen a jen na nás, jak s tím
naložíme.
Škola/Učitelé nabízejí cestu, ukazují různé směry a záleží jenom na
nás, jestli té nabídky využijeme,
který směr zvolíme a jak daleko dojdeme.
Podobně je tomu v obchodech (nejen) s oblečením. Nabízejí toho hodně,
ale vybírat bychom měli nejen podle
módy či líbivosti, ale hlavně z hlediska upotřebitelnosti a
praktičnosti.
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, led, annas
před 1477 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?led Nahlásit |
Argumentace jako hrom. Ty nejzákladnější dovednosti v první třídě na
ZŠ jsou naprostou samozřejmostí – čtení, psaní a základy počítání.
Klasická jednoduchá gramotnost. Tohle by se i poamlejší dítě naučilo max
za měsíc studia doma (od rodičů enbo jiných). Mnohé děti to umí i před
nástupem do 1. třídy. Tímhle se nedá ohánět. Tohle má být naprostou
samozřejmostí (pro školu) Co celý 2. stupeň a hlavně všechny SŠ?
A celý systém učení na všech školách je zastaralý, nefunkční,
Uznávám že VŠ už jsou na tom trochu líp. Ale i tak…
Děkuji za názory, i když se všemi nesouhlasím. Ale jako vždy – všechno souvisí s něčím.
Nevýhoda pro pravidla vzdělávání . Mění se ministři školství, časté reformy, které počítají s dokonalými učiteli a dokonalejšími žáky.
Záleží na kvalitě učitelů, protože jde o poslání I když existuje hodně vtipů na to, že ten, kdo neumí , ten učí. Tak jako i v ostatních profesích se pedagogové liší kvalitou výuky. Roli hrají i peníze a dovolená.
Určitě má pravdu J. A. Komenský „Naši učitelé nesmějí být podobni
sloupům u cest, jež pouze ukazují, kam jít, ale samy nejdou.“
Zdroj: https://citaty.net/autori/jan-amos-komensky/citaty-o-skole/
Je pravda, že všechny vědomosti člověk nevyužije, některé zapomene, ale je možné si je oprášit. Určité povědomí zůstane uložené v podvědomí.
Ale souhlasím s tím, že úroveň vzdělání snižuje i to, že mnoho žáků nepřemýšlí, ale raději se zeptá na netu, kde je dost rádců. např. slovní druh v, jak vzniklo slovo mořeplavec, okolo, je, není atd.
Každý má jiný názor na inkluzi, na slovní hodnocení, číselné atd. Třeba Montessori Děti jsou vedeny k samostatnosti, ale ty nadanější se chovají víc nadřazeně k těm !slabším" než v běžné škole.
Myslím, že tu ide skôr o vytvorenie „okrajovej čiary“ u ciest
vedomostí so značkami „zákaz odbočenia“ a „obmedzená rýchlosť“,
ktoré vymedzujú cestu učiteľom bez možnosti použiť aj okraje cesty.
Prirodzene mnohí potom si to zjednodušujú a „načo by sa namáhali, keď
platí 1984“(Orwell).
Takže nehľadajme chybu len v učiteľoch a žiakoch, ale aj v nás
všetkých, ktorí poslušne zakrývame si oči a uši, aby sme nič nevideli a
nepočuli.
Gonfaloniér, to je divné… prišli ste z lesa? a kde ste sa učili písať a čítať, získali základy, než ste vedeli, čo viete?
Argumentace jako hrom. Ty nejzákladnější dovednosti v první třídě na
ZŠ jsou naprostou samozřejmostí – čtení, psaní a základy počítání.
Klasická jednoduchá gramotnost. Tohle by se i poamlejší dítě naučilo max
za měsíc studia doma (od rodičů enbo jiných). Mnohé děti to umí i před
nástupem do 1. třídy. Tímhle se nedá ohánět. Tohle má být naprostou
samozřejmostí (pro školu) Co celý 2. stupeň a hlavně všechny SŠ?
A celý systém učení na všech školách je zastaralý, nefunkční,
Uznávám že VŠ už jsou na tom trochu líp. Ale i tak…
Gonfaloniér "Tohle by se i poamlejší dítě naučilo max za měsíc
studia doma (od rodičů enbo jiných). Mnohé děti to umí i před nástupem
do 1. třídy. "
Chápem, takže nie všetky deti to vedia aj pred nástupom do 1.triedy…
Tak, čo s tými, ktoré to nevedia? Nemajú ísť do školy pokiaľ to nebudú
vedieť, alebo sa to majú naučiť v škole? Ja som tiež nevedela čítať a
písať, kým som nezačala chodiť do školy. A nehanbím sa za to.
PS. vy by ste si mali tiež zopakovať školu, vaša gramatika je na úrovni
nižšej, než by mala byť.
Drap | 8213 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2715 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |