Avatar uživatele
zjentek

K čemu jsou vlastně dobré investice do kruhových objezdů a semaforů, když z praxe víme, že ladný provoz jede i bez nich?

Cestováním po různých částech světa jsem získal možnost na vlastní oči se přesvědčit, že plynný provoz v praxi funguje i bez zbytečných technických vymožeností na obvyklých křižovatkách.

Nepřijdou vám trávě tyto vymoženosti jako něčí byznys, který naopak znemožňuje a otupuje jinak přirozené instinkty řidičů?

https://ulozto­.cz/live/!Ceiv­LdGkr/krizovat­ka-v-etiopii-navratdoreality-cz-via-torchbrowser-com-mp4
https://www.go­ogle.com/sear­ch?q=navratdo­reality.cz_vi­a_torchbrowser­.com_.mp4&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

Zajímavá 0 před 2271 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

No, nevím, bez kruháčů a semaforů bys taky mohl čekat celé hodiny, než by ses dostal na hlavní. Jiné to je třeba v zemích latinské Ameriky, kde předpisy nikdo nedodržuje a provoz skutečně funguje podle práva drzejšího a většího. Taky se reguluje pomocí ruky neustále vystrčené z okýnka a řídí se jen tou druhou. Proto tam jsou oblíbená auta s automatickou převodovkou.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
autacek

Byznys ti pochopitelně je, stejně jako jiné silniční sta by co financuje stát. Dnes žijeme v době, kdy nám kruháče přijdou nejplynulejší a nejbezpečnější, faktem je, že podvědomě většina řidičů zpomalí a v menších rychlostech jsou následky pochopitelně tomu úměrné.

Jak však praxe ukázala, ne vždy se kruháč na místo hodí, takové dopravní řešení u Lipůvky (mrkni do map) je jednou tak, jindy jinak, ono obzvlášť ve tmě to též není nejpřehlednější.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Provoz řízený pouze značkami funguje tam, kde je provoz rovnoměrný ze všech příjezdů a po celou dobu dne, týdne, roku… Jakmile tomu tak není, je nutno jej upravovat proměnlivě – semaforem, nebo všechny za všech situaci postavit sobě na roveň, tedy kruhovým objezdem (a ani ten není samospásný).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… především je to z důvodu bezpečnosti, na kruhovém objezdu by nemělo docházet k čelním srážkám jako na klasických křižovatkách a křížení vozidel …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

Právě že většina a odbornící ví, že se mýlíte a bez investic se doprava zastaví úplně.
Kdyby byla pravda co píšete, pak by se to nedělalo po světě.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
zjentek

@autácek: Kruháče se staví tak, aby mohly být později nahrazeny. Nejspíše různými dopravními huby. K tomu stačí dlouholetý pobyt v USA, aby to jednomu docvaklo s předstihem. ;)

před 2271 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

V USA mají provoz řízený světelně, ale pokud světla zhasnou, nastane to co na jiných křižovatkách, tedy stopka ze všech směrů a první se rozjede ten, kdo zastavil nejdřív. O pravidlu pravé ruky jsem tam neslyšel. A funguje to.

před 2271 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

@kepler: no právě nesměla by být žádná hlavní, aby to fungovalo přirozeně. Všechny cesty by byly hlavní!

Jako třeba na přiloženým videu ;)

před 2271 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Ta křižovatka v Etopii je fakt neuvěřitelná, ta funguje jenom právě absanci pravidel. U nás by to nikdo nezvládl, bouralo by se co 5 minut. Anebo by se pravidla dodržovala a furt bys musel dávat přednost z prava.

před 2271 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Tímto způsobem bychom se zpětně naučili ohleduplnosti a taktu k bližním svým, které v nás od útlého dětství zabíjí momentální školský a pracovní systém, místo aby nás (zejména ty citově strádající) tomu učil a probluboval je v nás, no a po čase by vše jistě pracovalo naprosto přirozeně a to třeba i v Praze, či jinde v postkomunis­tických městech.

před 2271 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek