Říká se to, ale nejsem o tom přesvědčen. Při závodech motocyklista lehne, nebo je vymrštěn, ale vždy ztratí kontakt se strojem, někam to doklouže nebo dokotrmelcuje a většinou je schopen postavit se na nohy. Třeba Šťastný František ve své knize popisuje, jak si ustlal na silnici, jel po pudeli nohama napřed asi 200 m, načež ho obrubník postavil na nohy a musel strašně rychle utíkat, aby nepadl na hubu. Nic se mu nestalo. Na druhé straně řidič auta zůstane uvězněný ve svém voze a může i uhořet nebo ho drtí trosky auta. Jak to vidíte vy?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1768 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nedá se porovnávat profesionální motocyklový závodník, který umí padat a nepanikaří, s mladým motorkářem s čerstvým řidičákem, který musí zvládat okolní provoz. Samozřejmě že je výhodou řidiče auta mít kolem sebe plechy kolem dokola.
5Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Schluker, Kepler, hapiky, aliendrone
před 1768 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Motorkář při jízdě prožívá adrenalinový požitek. To ho láká, hlavně na rovnějším úseku zvyšovat rychlost tzv. si užít jízdu. Mnohdy s malými zkušenostmi. Ale stává se, že i s poklidnou jízdou a za bílého dne někdo nedá přednost a už se nedá nic dělat. Naposledy před rokem a půl jel můj přítel po rovné hlavní ulici a zprava vyjelo auto…, neměl šanci.
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1768 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
OK, můj názor:
Život není závodní dráha ze které je v rámci možností vše
nebezpečné odklizené. Motorkář namotanej na kameným patníku končí. Auto
patník s trochou štěstí vyvrátí.Motorkář na stromě končí. Řidič na
stromě s trochou štěstí skončí s žebrama namoženýma od pásu a
s kapajícím nosem jak to schytá od airbagu. Auto z 80 by mělo být
schopné na suché silnici zastavit na 35m. Motorkář v bundě to bude brousit
kolik? 100metrů?? Další: Kolik motorkářů na silnici na sobě má opravdu
kvalitní ochraný oblek? Kolik procent motorkářů díky obleku ustojí 200m
broušení asfaltu a kolik na něm nechá … vynechám podrobnosti… Když se
na silnici začnou přetlačovat motorka a auto: Kdo bude „vítěz“? (A je
naprosto jedno kdo z nich porušil předpisy).
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1768 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejenom že řidič auta zůstane v autě po nehodě uvězněný ale i jeho rychlost a pohybová energie se zastaví stejně rychle jako samotné auto (např. při čelním nárazu jsou to zlomky vteřiny) a proto na něj působí na rozdíl od motorkáře (který se proletí třeba i těch 200m) mnohem větší přetížení. Pak jde taky o to co motorkáře zastaví jestli strom nebo rovný úsek silnice, jak dobré má ochranné vybavení atd…
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě, pokud motorkář klouže po zadku, tak auto za tu samou dobu
zastaví a jeho řidič si ani neošoupe kalhoty.
V případě překážky má auto deformační zóny, motorka nic.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1767 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hele, VŽDYCKY jsou rozhodující doplňující podmínky a závodní okruh NENÍ běžná silnice. Jistě, POKUD má letící motorkář možnost se „doklouzat“ dostatečně daleko, aby zastavil, s trochou štěstí se postaví na nohy i při hubě ve 150km/h.
Obvykle se ale v běžném provozu vyskytne překážka – srazí se se stromem, zábradlím, protijedoucím autem, semaforem, se zdí…
I kdyby se motorkář šoural jen 60km/h, tak při nárazu na zeď je to ekvivalentní pádu na asfaltové parkoviště z výšky 14m, věř mi, schytat všechno do těla, to by se NIKOMU nelíbilo. Auto poskytuje významnou dodatečnou ochranu, motorka se s tím nemůže srovnávat.
Dnes tě pásy, airbagy a samotná konstrukce auta chrání před ničivostí karambolu tak, že velmi často přežiješ i náraz do zdi ve 100km/h. O tomhle se motorkáři může leda tak zdát. (pokud to není ten typ, kerý přežije pád ze 13. patra, což je cca ekvivalent 100km/h) ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Vzhledem k tvým schopnostem bych očekával, že si najdeš nějaké statisitky, čéče.
0
před 1768 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Edison: umíš číst? Mně nezajímají statistiky, ale názory kolegů. Když nějakou takovou statistiku znáš, tak jsi měl dát odkaz. Kdy se už konečně naučíš odpovídat na otázky a ne dávat to své UFTG?
Názory kolegů jsou mírně řečeno „kusé“. Komplexní informaci ti podá ve tvé otázce právě ta statistika.
Taky se ptáš, jestli „opravdu“ a to je věcí statistiky, nikoli že „se to říká“. A co víc, než podložená fakta bys chtěl, aby tě to přesvědčilo? Názory několika lidí, kteří třeba s takovou nehodou mají jednu, dvě, nebo spíše žádnou zkušenost? Promiň, ale to jsem myslel, že jsi chytřejší.