K čemu jsou dobré domácí úkoly, čtenářské deníky apod., když si
školáci a studenti všechno stejně jen zkopírují z internetu nebo je
úplně ignorují? Až na pár výjimek, které ještě mají o vzdělání
zájem nebo je k tomu vedou rodiče. Není na tom nakonec nejhůř učitel,
který jediný musí něco dělat? (Tzn. číst ty opsané verze nebo psát
poznámky, že úkol opět nebyl vypracován.)
Pamatuji na dobu, kdy i vyhlášení sígři měli o přestávce na pilno a
buď opisovali nebo alespoň šprty nutili psát jim úkoly. Ale alespoň se
trochu „snažili“. Na „cigáro“ zašli až tajně po škole, aby je
nikdo neviděl.
Kam se ztratila touha po vzdělávání se?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, iceT, hanulka11, hanny 2, Drap, anonym před 4682 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Damiano, záleži i na učiteli. Měl by poznat, že žák úkol opsal nebo
knihu nečetl. O tom, se dá snadno přesvědčit. Zeptat se při zkoušení
z četby na detail, který v okopírovaném obsahu není. Když má učitel
podezření z opisování, hned studenta vyzkoušet a také se přesvědčit
o jeho znalostech. Funguje, i když se to nedá aplikovat vždy.
Jenže takový učitel je podle žáků „pes“, i když v dospělosti si
mnozí uvědomí, že učitel se snažil, aby se každý ve vědomostech
spoléhat co nejvíc na sebe, nikoliv na druhé.
Proč známkovat vědomosti někoho jiného bez ověření? Třeba uživatelů
Odpovědí? V tomto směru jsou úkoly zbytečné. Slohové práce psát
zásadně ve škole, nedávat témata předem. Když si studenti na tento
způsob zvyknou, překvapí učitele svými nápady, pohotovostí. Učitel
českého jazyka by měl vzbudit lásku ke knihám, procvičovat pravopis apod.
Je to zbytečné zdůrazňovat. Na jedné straně je dobré, že lze řadu
informací vyhledat, ale málokdo si uvědomuje, že když opisuje a kopíruje,
že vidí odpověď jen několik minut, nemusí přemýšlet, proto se mu nové
poznatky nevryjí do paměti. Stejně tak, když mu někdo poskytne „medvědí
službu“.
Dost často učitelé na ZŠ dávají lepší známky jen kvůli tomu, aby žák
získal lepší průměr, který se započítává pro přijetí na SŠ, jen aby
měli klid od rodičů, kteří jsou mnohdy nekritičtí. Na střední škole se
už studenti pravopis nenaučí, protože získali špatné základy, a navíc
argumentují – máme přece počítač, který chyby opraví …
Občas se rodičům nelíbí špatné známky, objevují se otázky, proč má
mé dítě čtyřku? Chtějí, aby dítě něco umělo, nebo mělo jen pěkné
známky? Je pravda, že čtyřka od některého učitele = dvojce u učitelé
jiného.
I v minulosti žáci úkoly opisovali, vypracovávali taháky, ale
vyhledávání v učebnici bylo mnohem náročnější, takže v hlavně
zůstalo víc. Myslím si, že je chyba nejen ve způlsobu vzdělávání
učitelů, ale i jejich přistupu k práci. Být učitelem je poslání… Jde
o povolání náročné především na psychiku, protože… Nechci se už
víc rozepisovat, děti i učitelé jsou produktem společnosti … Záleží
na každém, zda chce něco znát, nebo nikoliv …
Doplňuji:
Oprava: spoléhal, učitele, v hlavě, ve způsobu, přístupu, ještě.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Damiano, mně se nejčastěji vrací odvolávání se na „internetovou
češtinu“. Myslím si ale, že největší svinčík ve vzdělání dětí si
dělají sami rodiče.
Za prvé dávají dětem sami špatný příklad.
Nechávají děti, aby k učitelům a ke škole neměli patřičnou úctu a
znemožňují tím pedagogům vykonávat řádně jejich profesi.
Plnění povinností svých dětí vůči škole nekontrolují a na domácí
úkoly mají většinou názor, že je to obtěžování jejich ratolesti.
Celkově vidím úpadek vzdělání právě ve špatné morálce dnešního
žactva, v jejich beztrestnosti a naprostém ignorování jakýchkoli
pravidel.
0 Nominace Nahlásit |
Úroveň vzdělanosti klesá, a vzdělání samotné v některých případech je dokonce na škodu. Slušně nedokáži vyjádřit, kam to spěje.
0 Nominace Nahlásit |
Ad annas, ač bych jinak dal rád palec za obsah, připadá mi přece jen,
že by forma měla u profesionální češtinářky korespondovat
s proklamacemi o jazykové čistotě.
Protože jsem byl po mobilu vyzván, abych případné glosy vkládal
diskrétně do diskuze, tak jsem toho pamětliv.
(viz pár odkazů: „v hlavně zůstalo víc“, „ve způlsobu
vzdělávání“, „Ješě dodávám“).
Je přece škoda kazit vlastní mateřštinu, navíc u „části střelné
zbraně“ se ani nejedná o překlep, neboť dané klávesy nejsou
sousedící, zato dávají slovu zcela jiný význam z odtažitého
vojenství.
Největší revolucí naší generace je objev, že člověk může změnit vnější aspekty svého života změnou vnitřního rozpoložení mysli".
Disciplína začíná zvládnutím svých myšlenek. Jestliže nedokážete ovládat své myšlenky, nedokážete ovládat to, co děláte".
Drap | 8278 | |
led | 4086 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2781 | |
zjentek | 2762 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2020 | |
aliendrone | 1961 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |